Fireal Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Fikk meg en ny PC for noen dager siden, og ser jeg får veldig vage diagonale linjer over skjermen. Kan minne om artifacts, men vises ikke på screenshots. Har lagt ved bilde tatt med mobilkamera. Linjene vises så vidt kun på mørke områder, men det gjør hele skjermen merkbart blass, noe som er veldig irriterende. Jeg får de til å forsvinne ved å gå inn i Nvidia-panelet og endre en vilkårlig verdi på hue/saturation/contrast osv. Jeg trenger ikke å endre det til noe, men så lenge musa er borti en av de sliderene så er det nok. Som om innstillingene bare trenger å oppdatere seg selv. Men linjene kommer tilbake igjen når jeg restarter maskinen, eller starter et spill som endrer på skjermens oppløsning (slik som de fleste spill gjør, når skjermen blir helt svart i et par sekunder helt i starten osv). Dette gjør at jeg kan ikke alt-tabbe ut av et spill for å fikse det, fordi når jeg alt-tabber tilbake vil oppløsningen justeres igjen og problemet oppstår på ny. Har googlet endeløst og reinstallert drivere (bruker nyeste Nvidia-driver 334.89), men er fremdeles helt clueless. Specs: MSI Z87-GD65 Asus GeForce GTX-780 3gb Intel i7 4770K Kingston 8gb 2133mhz RAM Halp?? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Det er nok en svakhet i skjermen du ser pga for høy brightness eller en annen innstilling. Nvidia har bekreftet at dette skjer på grunn av at Windows loader sine fargeinnstillinger etter at Nvidia har satt sine innstillinger og dermed overskriver dem ved hver oppstart. Så når du såvidt er borti en av sliderne så aktiverer du alle innstillingene med en gang. ATI har valgt å direkte endre på Windows filene når du installerer driveren for å hindre at dette skjer (Sier ihvertfall ryktene). Legger ved en mulig fiks. Det denne prøver å gjøre er å endre standardinnstillingene du har i Windows til det du har endret dem til i Nvidia kontrollpanelet. På denne måten vil det ikke ha noe å si at Windows overstyrer innstillingene dine siden de vil være de samme. Endret 20. februar 2014 av Bjoolz 1 Lenke til kommentar
Fireal Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Funket ikke :\ Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Hvis du syns det blir for mye bry å endre disse innstillingene ved hver oppstart så er det noen programmer som du kan bruke. Lut Manager: Du kan lagre Nvidia innstillingene dine som en .lut fil og bruke dette programmet til å laste dem ved oppstart. Monitor Calibration Wizard: Et tredjepartsprogram som lar deg lage fargeprofiler og du kan sette det til å kjøre ved oppstart. Edit: Det at fullskjermsprogrammer endrer fargeinnstillinger er også pga Windows overskriver Nvidia innstillinger. Monitor Calibration Wizard skal vistnok kunne stilles inn til å hindre dette. Endret 20. februar 2014 av Bjoolz 1 Lenke til kommentar
micropop77 Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Vil anbefale deg å prøve å installere forrige versjon av grafikkortdriveren, som er GeForce 332.21 WHQL. Er veldig mange som har slitt med diverse problemer med 334.89. Geforce experience klarer ikke engang å detektere skjermkortet mitt med siste driver.... Alt fungerte prikkfritt igjen når jeg installerte forrige versjon. Lenke til kommentar
Fireal Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 (endret) Skulle ha svart tidligere, men jobber en del og har ikke tid til å sitte så mye på nett. Bjoolz, takker for god hjelp men ingen av løsningene funket. Derimot fant jeg noe som fungerte her: https://forums.geforce.com/default/topic/523992/tip-for-nvidia-users-using-hdmi-and-getting-accurate-color-format/?offset=9 En registry hack som tvinger kortet til å kjøre Full RGB i stedet for Limited RGB. Så hvis noen skulle ha samme problem kan de prøve dette. Endret 27. februar 2014 av Fireal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå