BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jepp, og spør etter best mulig kvalitet for pengene! Nå er det jo ikke garantert at det er PSU heller, men ganske sikker på det kan man si. Har vært utfor lignende problemer før og da har det vært PSU. Endret 20. februar 2014 av BirgerCaC Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Kjøpte en Corsair CX600 men! Maskinen starter men gjør myyyye rart nå... Kommer tilbake til hva senere, nå må jeg bare samle sammen alle symptomene Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Har du koblet kabler rett? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Joda, alt ble tatt i rekkefølge. Det som skjer nå er at maskinen starter men vi får ikke signal til skjermen. Stopper vi den og starter den igjen så kommer den. Men det er ikke alltid. Det er "når den selv vil" for å si det på en enkel måte. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Har du mulighet for å prøve med ett annet skjermkort? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Nei desverre, har verken et tilgjengelig eller råd til å bytte mer nå. Maskinen kommer med skjermbilde annenhver gang jeg starter den nå, hva slags konklusjoner drar man av sånt? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tenkte at du kunne låne eller skaffe ett skjermkort å prøve det i maskinen for å se om det er skjermkortet. Tenker meg at PSUen kanskje tok med seg skjermkortet i samme slengen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Kan den det? Overspenning? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg får jo maskinen opp å kjøre, spiller spillene mine på den med god ytelse og alt... BF4 går på 55fps stabilt på high. WoW går på 80fps stabilt på ultra. MW3 går på 90fps stabilt på maks. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 For å være helt sikker så kan du ta ut BIOS batteriet og sette det inn igjen. Du kan også gjøre det en gang til hvis du ikke har gjort det fra før av. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Så hvis maskinen først starter normalt så fungerer den vanlig? Da ville jeg som Birger skrev rett før meg, sett på hovedkortet. Først resette bios ved å ta ut batteriet, deretter prøve Load Optimal Settings og Load Default Settings. Husk også å sjekke at AHCI står på riktig valg etter at du har gjort dette. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Batteriet bytta vi og så satte vi BIOS til default. Han som hjalp meg er dratt nå så jeg er alene om saken. Må nesten google AHCi før jeg tør gjøre noe Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det er bare til å ta ut ett rundt batteri på HK og sette det inn igjen. Trykk gjerne på standby knappen mens bios batteriet er ute også. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Alt som er nevnt er nå gjort og maskinen starter som normalt, MEN stopper helt tilfeldig uten forvarsel. Den skrus helt av på brøkdelen av et sekund. Det virker som om den rett og slett mister all kraft tvert. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Du sier at du kjøpte maskinen ferdigbygd. Hvor var det du kjøpte maskinen fra? Kjøpte du fra f eks komplett.no eller var den en brukt maskin du kjøpte? Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Brukt hos en kompis. Den oppførte seg fint helt siden oktober i fjor til nå for to uker siden. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Kjør windows opplevelseindex på maskinen og se hva slags rate den gir CPU osv på maskinen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Er ikke det litt rart? Er jo en SSD... Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Har ikke noe å si om det er SSD. Det kan f eks komme av at du ikke har defragmantert disken og lignende. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Har du lagt inn de nye driverne til hovedkortet/chipsettet? Virker nesten som du mangler IRS (Intel Rapid Storage) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå