Dufen Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg har en stasjonær hjemmebygd pc som har begynt å utagere. Den har tidligere fungert prikkfritt. Det som har skjedd i det siste er at den kan finne på å bare stoppe helt av seg selv. (Går i svart, helt av) Den kan finne på å fryse, da låses bildet men jeg hører viftene. Den kan og låse seg med at bildet fryses og lyd i headsett virker som det har hengt seg opp. Nå starter ikke maskinen. Den spoler opp viftene for så å shutte etter 1-2 sekunder. Den prøver å starte igjen etter 5-6sekunder med samme resultat. Dette gjør den helt til jeg kutter strømmen. Hvor begynner jeg å feilsøke? Kan det være powersupplyen? Lenke til kommentar
K3nnyB0y Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 på motherboard'et ditt sitter det et lite flatt batteri. prøv og napp ut det og sett det inn igjen. for å så starte. ellers ville jeg ha skjekket alle vifter for å se om de går og ikke pcen slår seg av for overtempratur. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Har hatt ute det batteriet uten hell. Alle viftene starter når jeg trykker på startknappen. Hvor går jeg videre nå? Lenke til kommentar
K3nnyB0y Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) hadde et lignene problem på jobb en gang. da byttet jeg power supply for å få det til å fungere. vis den bare kjører i 1 sekund eller 2. kom på at det var faktisk det var helt det samme problemet som du hadde. byttet power supply og den startet. håper ikke du har like uflaks som meg. måtte bytte skjermkort og. tror PSU'n grilla det. Endret 20. februar 2014 av K3nnyB0y Lenke til kommentar
sevs Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Last ned bluescreen viewer for å se om du får bluescreen rett før den slår seg av uten å vise det det er også en eller annen innstilling i windows der man kan velge at windows ikke skal slås av etter bluescreen Lenke til kommentar
K3nnyB0y Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 får vel ikke lastet ned og innstallert noe eller endre innstillinger når pcen bare kjører i 2 sekunder :-P Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hvilken PSU er det snakk om? Og hva har PC'en ellers av hardware? Kjekt å vite for å hjelpe litt mer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Bytt PSU og ta ut BIOS batteriet og sett det inn igjen for å få startet maskinen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Skal finne frem specs senere til dere, takk for all hjelpen så langt folkens. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hvorfor ta ut batteriet på BIOS'n? Er da mye enklere og mer effektivt å resette BIOS ved å flytte den lille jumperen som (antagelig) er på hovedkortet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Jumper? Specs er Asus hovedkort. P8P67 Gtx560 grafikkort I5 prosessor Silver powe 620w strømforsyning. LiteON cdspiller Endret 20. februar 2014 av Doofen Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 http://support.asus.com/Troubleshooting/detail.aspx?SLanguage=en&p=1&m=P8P67+DELUXE&s=39&hashedid=FpufhQASBFHNvccl&os=29&no=1723 Fra supportsiden til ASUS Litt over halvveis nede på denne siden finner du bilde av jumper. Det er tre pinner med en blå hette over to av pinnene. Denne skal flyttes ett hakk som regel (NÅR STRØM ER AVSLÅTT!) La den stå i denne posisjonen i ett sekund, så flytter du den tilbake og slår på pc'n igjen Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Skal prøve den løsningen, brb Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Det endret ingenting. Kan jeg da anta at det er PSU? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ta ut alle minnebrikkene og start opp med kun en og en brikke. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Prøvd det og Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det endret ingenting. Kan jeg da anta at det er PSU? Start med en minnebrikke og sjekk, eller så kan du bytte PSU og de om det hjelper. Jeg tror ille på at det er PSUen her. Prøvd det og Bytt PSU. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Hva koster disse? Kjøpte bare maskinen ferdig bygd, og har i utgangspunktet lite peiling. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Kommer ann på hvor mange watt du må ha på maskinen din. Altså hvor kraftige komponenter du har jo mer watt trengr du for å levere komponentene strøm og jg mer watt jo større effekt på PSU og dyrere blir de når effekten øker. En ordentlig PSU av kvalitet på ca 500w koster ca 600,-+ Mens du får også rimeligere alternativer ned til 3-400 kroner, men ikke av den beste kvalitet. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Allright, jeg er litt på budsjett men 5-600 kroner tåler jeg Prøver det hos min lokale hardwareleverandør (y) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå