Gå til innhold

Få inn mer patriotisme i Norge?

Anbefalte innlegg

Nei, vi kan gå vanlig kledd, emn et flagg ved postkassen f.eks. skader jo ikke. Eller på bilen. Det gir en nasjonal følelse, og det mangler i øyeblikket i No. I US derimot, FØLER man noe for landet sitt, og de troppene de har ute. Mange amerikanere føler det ihvertfall, det finnes tross alt upatriotiske amerikanere også.

også? Jeg føler noe for troppene vi har i Irak og Afghanistan. Jeg føler sinne. Og jeg føler noe for landet mitt. Men jeg flagger da ikke 24/7 av den grunn. Jeg føler noe for kjæresten min, men jeg klistrer da for ****** meg ikke opp bilde av henne i bakvinduet på bilen. eller på postkassen for den sags skyld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, vi kan gå vanlig kledd, emn et flagg ved postkassen f.eks. skader jo ikke. Eller på bilen. Det gir en nasjonal følelse, og det mangler i øyeblikket i No. I US derimot, FØLER man noe for landet sitt, og de troppene de har ute. Mange amerikanere føler det ihvertfall, det finnes tross alt upatriotiske amerikanere også.

Vel, når USA sendte ut tropper til Irak for et formål som liksom skal tjene verdenssamfunnet, syntes jeg at det å "heie på USA" bli helt feil. Hvorfor har ingen lapper der det står "We support the Iraqi people"?

Om folk vil føle noe for landet de bor i eller ikke er opp til de selv.

Lenke til kommentar

Hvorfor det ikke finnes lapper med "supprt the Iraqi People"??

Hva er det som skjer der nede i Iraq da? Jo, de redder Irakerne fra derees diktator, de skaper et sannt demokrati der nede, de bygger mobilnett, ++++

Det er ikke galt å fremheve hvem det er som gjør noe galt, og om det er neggerne som gjør det, må man kunne si det. "sotgjeng" er ikke så bra og si, men man trenger ikke tenne alle plugger på for det.

Du HalTan bor ikke du på Vindern? Vil du bli med på et møte i Ris Unge Høyre?

Lenke til kommentar
Kikket på den filmen om våpenbruk i USA for en stund siden, der du fikk våpen i banken etc. Der viste dem tall fra forskjellige land. Alle land var LAVE mens USA var høøyt oppe...how come?  :roll:

To sekunder, så kommer Seixon og forklarer hvorfor dette er en konspirasjon og du kan ikke tro på en sånn film. Det er egentlig ikke sånn i virkeligheten, skjønner du. Også kommer han til å si " please. :roll: " på slutten, mark my words.

Lenke til kommentar

det er det værste jeg har hørt. UH møtene er jo reineste fylleslagene. Kjenner flere personer i UH, og de bruker møtene som forspill. Og noen uker etter, så møter lederen for UH her i fylket opp på en debatt og snakker så fint om forebyggende tiltak og nei til ungdomsfylla osv. Jeg blir kvalm.

Lenke til kommentar

Hva er det som skjer der nede i Iraq da? Jo, de redder Irakerne fra derees diktator, de skaper et sannt demokrati der nede, de bygger mobilnett, ++++

?

NEWSFLASH :

Hva gjorde USA før det ?

Jo de bombet landet slik at de kunne bygge opp et nytt land som Amerika kan ha "kontroll" over.

Og det skulle bare mangle at de bygger opp et land de fra før har bombet langt ned i bakken og det nesten uten bevis.

Lenke til kommentar

Sorry mac, du VET jeg ikke sluker den der...

Det er ikke galt å fremheve hvem det er som gjør noe galt, og om det er neggerne som gjør det, må man kunne si det. "sotgjeng" er ikke så bra og si, men man trenger ikke tenne alle plugger på for det.

Skal du være patriot skal du faenmeg i hvertfall lære deg språket først! Det heter "negere" ikke neggere, som lett kan forveksles med ni*gere, og det vil vi ikke vel? (denne vil jeg ha svar på)

2. Jo man kan tenne absolutt alle tilgjengelige plugger når noen sier "sotgjeng", det er rett og slett ikke tolererbart! Det er snakk om rett ut rasisme! Din forbanna rasist!

La meg tenke... NEI! Og det er ikke bare fordi jeg stort sett er uenig i Høyres politikk, men det er også fordi Unge Høyre er en eneste stor gjeng klyser pappagutter med feite lommebøker, (penger de selvfølgelig ikke har tjent selv) halvveis hengende ut av forlomma på poloskjorta si så alle kan se hvor "vellykkede" de er... (oh, glemte jeg å nevne det rosa skautet rundt hodet?) *kaste opp*

Lenke til kommentar

Ordet "Sotgjeng" er rasisme rett ut ja. Går ikke ann å bortforklare den. Holder med deg HalTan på det synspunktet.

EDIT : Blei litt feil i quotinga

Lenke til kommentar
Jeg reagerer slik hver gang en eller annen tulling trekker fram de hudfargede som eksempel, når det absolutt ikke har noen direkte sammenheng med diskusjonstemaet å gjøre. Dessuten brukte du ordet "sotinger" og denne minoritetsgruppen, dette er rett ut rasisme, noe du burde holde deg for god for! Dessuten forbanner det meg grusomt når du forteller meg at jeg er "lært opp" med en sånn nedlatende tone: Jeg har min egen fri vilje, og jeg er IMOT raseskille/rasisme/rasebevissthet UANSETT...  

1. Jeg burde ha valgt "gjenger med afroamerikansk bakgrunn" istedenfor sotgjenger. Hudfarge har i høyeste grad med teamet å gjøre. Jeg bruker sotinger om svarte, raddiser om knallrøde sosialister, idioter om skinheads. Det har ingenting med rasisme å gjøre. Jeg står fast ved min påstand om at du er lært opp til å lukke øynene for realiteter med en gang det er hentydning til hudfarge inne i bildet.
2. Ingen her har sagt at det skytes villt rundt i USA, men det skyter mer villt rundt i USA en mange andre steder.  

ÆÆÆhhh...SKytes det vilt eller ikke?
Ja, store deler av skytingen skjer blandt gjenger. Nei, du kan ikke klandre Hip-Hop kulturen for dette. Jeg forsvarer på INGEN måte det noe av hiphop-kulturen står for, men det å fortelle meg at dette er grunnen til at det er mye gjengvold blandt svarte i USA er bare idioti, og det viser hvor intetanende du egentlig er. Det ligger andre motiver bak skjønner du (pappa-)gutten min, det er snakk om en stor, fattig gruppe mennesker som på mange måter (også gjennom rasisme) er utstøtt fra samfunnet, i slike grupper oppstår det gjerne kriminalitet og andre sosiale problemer.  

Jeg kan klandre hiphop kulturen så mye jeg vil. Hiphop er fattig negermusikk som spiller på vold og sex i mine øre. "Stor fattig gruppe?". Unnskyld, hvem er det som betaler for gullkjeder, våpen, capser, bitches og $-kjeder? Sosialen i USA? Rasisme i USA? Har du fått med deg at USA sin utenriksminister er svart? Jeg holder meg heller til min teori om at svarte er generelt mer arbeidssky og opptatt av dop, afro'n sin og "bitches".
Hold dine høyst rasistiske meninger for deg selv fra nå av, ellers kan du ikke forvente å bli tatt seriøst i det hele tatt!

Jeg kan forvente å bli utestengt og uthengt av de PK. (politisk korrekte). For innvandring er tabu, alle ting der hudfarge ahr betydning er tabu. Greit. Henviser bare til www.antipsykopat.net
Lenke til kommentar
Kikket på den filmen om våpenbruk i USA for en stund siden, der du fikk våpen i banken etc. Der viste dem tall fra forskjellige land. Alle land var LAVE mens USA var høøyt oppe...how come?
jO, fordi Michael "Bolton" Moore har brukt feil tall, hentet tall fra år med usedvanlig lave tall, eller at han bare juger med vilje.
Lenke til kommentar

ÆÆÆhhh...SKytes det vilt eller ikke?

Les mann.. det skytes MER villt rundt i USA en mange andre steder på denne kloden...

Jeg burde ha valgt "gjenger med afroamerikansk bakgrunn" istedenfor sotgjenger. Hudfarge har i høyeste grad med teamet å gjøre. Jeg bruker sotinger om svarte, raddiser om knallrøde sosialister, idioter om skinheads. Det har ingenting med rasisme å gjøre. Jeg står fast ved min påstand om at du er lært opp til å lukke øynene for realiteter med en gang det er hentydning til hudfarge inne i bildet.

Jada, jeg bruker idioter om sånne som deg, men det er ikke poenget! Å gi noen ett nedverdigende kallenavn på grunn av deres hudfarge er bare ikke akseptert, det er RASISME! Innse det din hjerneskrumpa lille intetanende fordomsfulle rasist F'AEN!

"Stor fattig gruppe?". Unnskyld, hvem er det som betaler for gullkjeder, våpen, capser, bitches og $-kjeder? Sosialen i USA? Rasisme i USA? Har du fått med deg at USA sin utenriksminister er svart? Jeg holder meg heller til min teori om at svarte er generelt mer arbeidssky og opptatt av dop, afro'n sin og "bitches".

1. OH! Imponerende, Collin Powell er svart... SÅ?

2. At du i det hele tatt kan få deg til å kalle minoritetsgruppen med svarte mennesker i USA for "generellt mer arbeidssky, opptatt av dop, afro'n sin. og "bitches"" er, nettopp, RASISME! FYFAEN jeg klikker på sånne som deg... "generellt sett" er disse menneskene satt på siden av samfunnet, med et dårligere utgangspunkt en andre Amerikanere. Håret deres har ingenting med saken å gjøre, din fordommsfulle vattnisse! "Generellt sett" er negere som alle andre Amerikanske statsborgere skal jeg si deg, HELT normale mennesker, med HELT normale jobber og liv! Ikke våg å si noe annet!

PS: det er på tide at du holder disse propaganda-nettstedene dine unna hw.no, vi bryr oss IKKE!

Lenke til kommentar

De som er patrioter i norge er jo for det meste nazier spør du meg :p

Men jeg ser ikke noe galt i at "det er typisk norsk og være god" :) Håper bare ikke invandrere føler seg støtt av det. Og jeg er STOLT av og være nordmann, uten at jeg gjør noe tjo og hei utavdet. Vi oppdaget trossalt amerika, vi intok Paris i vikingtia :p, vi banka Brasil i VM98 :D. Men om jeg er så mye mer imponert over Norege enn Svergie så... pokker hva nå da?

Uannsett så indifiserer jeg meg jo i andre norske siden de snakker samme språk og som regel er morsome og greie :) Alltid gøy og treffe andre norske i utlandet.

Og vi har jo nok patrioisme med 17mai synes jeg da, det holder for meg. Selv om det ikke er like tøft og gå i 17 tog lengre blir man jo beveget av nasjonalsangen ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke rasisme HalTan! Bruk det du har mellom ørene!! Tolker jeg det slik at du har noe imot min Bandana? Som dessuten er rød i øyeblikket, og ikke rosa? Og som ikke har noe som helst med hvilket poltisk standpunkt man har? Har du desuten noe imot Polo Ralph lauren-skjorter? Hva? Der sitter du fast!

jeg har ingen ting imot sorte som sorte, men når de innvanderer landet vårt og snyter på det ved å bruke sosialen og ikke tar seg arbeid, da har jeg noe imot dem. Og jeg brukker ordet negger med to g'er fordi jeg da ikke sier nigger, som jeg etter hvert har fått mye pepper, og fordi jeg synes neger er for pent. DERFOR.

Lenke til kommentar
Og jeg brukker ordet negger med to g'er fordi jeg da ikke sier sort mand, som jeg etter hvert har fått mye pepper, og fordi jeg synes neger er for pent. DERFOR.

Jeg har ikke tid til å svare på posten i sin helhet, er på vei ut, men vær så snill..! "Sier negger istedenfor ni'gger, fordi neger høres for fint ut. Jeg er jo alt for rik og sånn til å si det.. Kan jo ikke være HØFLIG!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Tolker jeg det slik at du har noe imot min Bandana? Som dessuten er rød i øyeblikket, og ikke rosa? Og som ikke har noe som helst med hvilket poltisk standpunkt man har? Har du desuten noe imot Polo Ralph lauren-skjorter?

Hva har fargen på klærne dine med rasisme og i det hele tatt patriotisme å gjøre? Jeg er sikker på at det finnes en mengde ting HalTan ikke har noe i mot, fargen på klærne dine inkludert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...