Gå til innhold

Få inn mer patriotisme i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppforderer, jeg har da ingen planer om å¨pålegge.  

 

 

Jeg kan også OPPFORDRE til at du tenker på landet du bor på en spesiell måte; det er ikke et hvilket som helst land!, skønner du, my fellow Vindern-gutt!

 

1. Det fornærmer meg at du prøver å trekke fram at vi har noe til felles.

 

2. Jeg syntes det er tåpelig og skulle være spesiellt stolt av landet man er født i... Eller rasen man er, eller sin økonomiske situasjon... osv osv. Klart du kan oppfordre, men ikke staten...

Lenke til kommentar

Voldsomt raseri her da...

 

Flaggreglene: (for de som ikke visste det)

 

Flagget skal heises ved soloppgang og fires ved solnedgang

Dette er hovedregelen. Men soloppgang og solnedgang varierer mye i et langstrakt land som Norge. Der for har vi regler i tillegg.

Fra mars til oktober heises ikke flagget før kl 8.00, og det fires ikke

senere enn kl 21.00.

Fra november til februar heises det ikke før kl. 9.00.

Om vinteren heises ikke flagget før kl 10.00 i de nordligste fylkene våre Nordland, Troms og Finnmark. Det fires senest kl. 15.00

Flagget skal aldri berøre bakken.

Et utslitt flagg skal brennes, eller sprettes fra hverandre fargevis.

 

I Norge kan du flagge når du vil, for eksempel på geburtsdagen din!

På de offisielle flaggdagene flagges det på alle offentlige steder i Norge. De fleste som har flaggstang pleier også å flagge da.

 

Sakset fra Denne siden

Lenke til kommentar

Patriotisme er bare bra i små mengder. Vi burde være litt stolte over landet vårt, hvis vi ikke har noe å være stolte av, burde vi gjøre noe med det :)

 

I USA er det selvsagt helt latterlig, særlig fordi de fleste der borte ikke gjør en dritt for landet sitt ..

 

Tror ikke vi har så mye å lære av USA i dag, noe konkret dere VAA folk tenker på som er så bra med Amerika?

(ikke historiske ting, det kan vi ikke takke de som bor der nå for)

 

 

ø.s

Lenke til kommentar
Patriotisme er bare bra i små mengder. Vi burde være litt stolte over landet vårt, hvis vi ikke har noe å være stolte av, burde vi gjøre noe med det :)

 

I USA er det selvsagt helt latterlig, særlig fordi de fleste der borte ikke gjør en dritt for landet sitt ..

 

Tror ikke vi har så mye å lære av USA i dag, noe konkret dere VAA folk tenker på som er så bra med Amerika?

(ikke historiske ting, det kan vi ikke takke de som bor der nå for)

Skolene får inntektene fra eiendoms-skattene i lokalmiljøet ;)

 

Er det så mye mer tro? :roll:

Lenke til kommentar

Vi har mye å være stolt av men alt for mye å være flau over. Den patriotismen i USA gjør meg fysisk kvalm. "Gods own country" sier de hele tiden. Makan til brekkmiddel skal man lete lenge etter :roll:

 

Selv ser jeg ned på USA på mange måter. For å nevne en ting: Se på alle drapene. Mener jeg har lest at det begås ett drap per minutt. Mange drap kunne nok vært unngått hvis ikke hvem som helst kunne kjøpt seg en 9mm på 7-eleven på hjørnet.

 

Nei, liker Norges patriotisme slik den er i dag. Mer patriotisme fører ikke noe godt med seg. Nå er det bare opp til de delvis tilbakestående politikerne som styrer landet i dag å fikse på det vi bør skamme oss over.

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest at det begås ett drap per minutt. Mange drap kunne nok vært unngått hvis ikke hvem som helst kunne kjøpt seg en 9mm på 7-eleven på hjørnet.  

Er du helt blåst? 60*24*365= 525600. Ca 10000 blir hvert år drept som følge av uvettig/misbruk av våpen. En stor del av dette er vel og merke sotgjenger som skyter på hverandre. Jeg tror ganske mange tyverier, voldteker og ran kunne vært unngått hvis gjerningsmannen viste at konsekvensene av det han gjør er at han kan bli skutt.
Lenke til kommentar
Mener jeg har lest at det begås ett drap per minutt. Mange drap kunne nok vært unngått hvis ikke hvem som helst kunne kjøpt seg en 9mm på 7-eleven på hjørnet.  

Er du helt blåst? 60*24*365= 525600. Ca 10000 blir hvert år drept som følge av uvettig/misbruk av våpen. En stor del av dette er vel og merke sotgjenger som skyter på hverandre. Jeg tror ganske mange tyverier, voldteker og ran kunne vært unngått hvis gjerningsmannen viste at konsekvensene av det han gjør er at han kan bli skutt.

 

DER gikk dråpen... jeg mistet herved ALL respekt for deg Pinna! Rasisme hører ikke hjemme NOE sted, i hvertfall IKKE her... Å ta det hele utover folks rase er GALT, og du burde virkelig innse det. Beklager, men fra nå av kan jeg bare ikke ta deg seriøst lenger!

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest at det begås ett drap per minutt. Mange drap kunne nok vært unngått hvis ikke hvem som helst kunne kjøpt seg en 9mm på 7-eleven på hjørnet.  

Er du helt blåst? 60*24*365= 525600. Ca 10000 blir hvert år drept som følge av uvettig/misbruk av våpen. En stor del av dette er vel og merke sotgjenger som skyter på hverandre. Jeg tror ganske mange tyverier, voldteker og ran kunne vært unngått hvis gjerningsmannen viste at konsekvensene av det han gjør er at han kan bli skutt.
Ro deg ned ;)
Lenke til kommentar

Jeg har slike følelser for US og Norge, men faktisk i større grad US enn Norge. Det er nettopp alle de flotte flaggene og følelsen du får i USA.  

 

Den må Norge kopiere!

 

Eg blir kvalm av å se alle disse flaggene som henger rundt en_del hus i USA, rett og slett flau. Noen har også sånne små skilt i hagen der det står: We support our troops in Iraq, we love bush. osv. Noen av dei som bor der må jo være helt hjernevaska. Eg hadde IKKJE likt å gått rund her i norge med flagg hengendes over alt. Patriotisme fører bare til ekstremisme. Flagg er uviktig.

Lenke til kommentar
DER gikk dråpen... jeg mistet herved ALL respekt for deg Pinna! Rasisme hører ikke hjemme NOE sted, i hvertfall IKKE her... Å ta det hele utover folks rase er GALT, og du burde virkelig innse det. Beklager, men fra nå av kan jeg bare ikke ta deg seriøst lenger!

Skjønner godt at du går i taket, du er jo lært opp til å reagere slik hver gang hudfarge kommer inn i bildet. Saken er den at det fremstilles i media (og i filmen til Michael "fatass" Moore) at det skytes vilt i USA hele tiden. Dette er ikke tilfelle. En stor del av skytingen skjer i byene, mellom såkalte "gjenger". Disse gjengene består for en stor del av fargede. Hvorfor er det mye skyting mellom gjengene? Jo: Fordi kulturen deres forhelliger vold. Rap og hiphop tekster oppfordrer til vold og bygger opp "respect" som det viktigste i livet. Dessverre tar mange unge (særlig svarte da de fleste rapperne er svarte) dette bokstavelig og begynner å skyte på hverandre. Du haltan kan sitte å være naiv å lukke øynene, men det er et faktum: Det er mye mer skyting og vold mellom i svarte miljøer enn i hvite. Dette er ikke "rasisme" men straight facts. Men du reagerte som en bikkje som er blitt oppdratt til å adlyde: Med en noen nevner hudfarge spretter du opp og bjeffer.

 

Ro deg ned  

Når noen kommer med et tall som avviker 5000% fra virkeligheten må det gå ann å stille spørsmålstegn ved hva vedkommende har mellom ørene.
Lenke til kommentar
Ro deg ned  

Når noen kommer med et tall som avviker 5000% fra virkeligheten må det gå ann å stille spørsmålstegn ved hva vedkommende har mellom ørene.

 

:yes::yes: Akkurat

 

FiskePinnen burde fremstilt det annerledes. men det er et faktum at neggere skytter mye innad i sine gjenger, og at det drepes mange neggere i US. Sotgjenger er nok ikke det beste man kan si, et nøytralt ord som "neger" hadde vært bedre. Selv om mange setter spørsmålstegn ved nøytraliteten.

 

 

Flagg er viktig! Skjønner du. Flagg skaper noe, noe vi iikke har fra før! PATRIOTISM, det det lille landet Norge mangler.

Lenke til kommentar

Grunnen til at vi ikke har 40.000 flagg på og rundt huset her i Norge er nok det at vi har litt estetisk sans... Masse flagg ser bare hillbillie ut!

Skal vi ha flagg over alt kan vi like godt begynne å gå i findressen og bunaden hele tiden også, for da er 17 mai ødelagt, synes jeg da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Hva fører egentlig patriotisme til, rent praktisk? Jobber mennesker som flagger daglig og har "Supporting our troops"-klistremerke på bilen hardere, kjører de mer ulykkesfritt eller er de mer ærlige?

Lenke til kommentar
Mener jeg har lest at det begås ett drap per minutt. Mange drap kunne nok vært unngått hvis ikke hvem som helst kunne kjøpt seg en 9mm på 7-eleven på hjørnet.  

Er du helt blåst? 60*24*365= 525600. Ca 10000 blir hvert år drept som følge av uvettig/misbruk av våpen. En stor del av dette er vel og merke sotgjenger som skyter på hverandre. Jeg tror ganske mange tyverier, voldteker og ran kunne vært unngått hvis gjerningsmannen viste at konsekvensene av det han gjør er at han kan bli skutt.

 

Vil ikke ødelegge diskusjonen, men her er noen fakta

fra The National Crime Victimization Survey :

 

Murder/nonnegligent manslaughter

Based on preliminary 2002 data from the FBI, the number

of persons murdered in the United States increased 0.8%

between 2001 and 2002. In 2001, 15,980 persons were

murdered; the estimate for 2002 is about 16,110 victims

of murder.

 

For example, as in previous years, in 2001--

 

* Most murder victims were male (76%).

* When the race of the murder victim was known,

about half were white (49.1%), and about half were

black (46.9%).

* When information on the victim/offender

relationship was available, 76% of the offenders

were known to the victim, and strangers murdered

24% of victims.

* Firearms were used in the majority of murders

(63%).

* Offenders were most often male (90%), and most

often adults (92%).

* Homicide generally is intra-racial.

* Arguments were the most often cited circumstance

leading to murder (28%).

* Homicides occurred in connection with another felony

(such as robbery or narcotics) in 17% of incidents.

Lenke til kommentar

Skjønner godt at du går i taket, du er jo lært opp til å reagere slik hver gang hudfarge kommer inn i bildet.

 

Jeg reagerer slik hver gang en eller annen tulling trekker fram de hudfargede som eksempel, når det absolutt ikke har noen direkte sammenheng med diskusjonstemaet å gjøre. Dessuten brukte du ordet "sotinger" og denne minoritetsgruppen, dette er rett ut rasisme, noe du burde holde deg for god for! Dessuten forbanner det meg grusomt når du forteller meg at jeg er "lært opp" med en sånn nedlatende tone: Jeg har min egen fri vilje, og jeg er IMOT raseskille/rasisme/rasebevissthet UANSETT...

 

Saken er den at det fremstilles i media (og i filmen til Michael "fatass" Moore) at det skytes vilt i USA hele tiden.

 

1. Michael Moores fysiske tilstand er totalt uinterresant, og dette er atpåtil en UTROLIG feig måte å motargumentere på. Dette bør du også holde deg for god for!

 

2. Ingen her har sagt at det skytes villt rundt i USA, men det skyter mer villt rundt i USA en mange andre steder.

 

Dette er ikke tilfelle. En stor del av skytingen skjer i byene, mellom såkalte "gjenger". Disse gjengene består for en stor del av fargede. Hvorfor er det mye skyting mellom gjengene? Jo: Fordi kulturen deres forhelliger vold. Rap og hiphop tekster oppfordrer til vold og bygger opp "respect" som det viktigste i livet.

 

Ja, store deler av skytingen skjer blandt gjenger. Nei, du kan ikke klandre Hip-Hop kulturen for dette. Jeg forsvarer på INGEN måte det noe av hiphop-kulturen står for, men det å fortelle meg at dette er grunnen til at det er mye gjengvold blandt svarte i USA er bare idioti, og det viser hvor intetanende du egentlig er. Det ligger andre motiver bak skjønner du (pappa-)gutten min, det er snakk om en stor, fattig gruppe mennesker som på mange måter (også gjennom rasisme) er utstøtt fra samfunnet, i slike grupper oppstår det gjerne kriminalitet og andre sosiale problemer.

 

Dessverre tar mange unge (særlig svarte da de fleste rapperne er svarte) dette bokstavelig og begynner å skyte på hverandre.

 

Du tror alle unge, svarte mennesker ser på "gangsta-rappere" som forbilder? Du tror det er en generell oppfattning at det er "kult" å være kriminell balndt svarte mennesker i USA? Nei den må du lenger ut på landet med, det er snakk om en liten gruppe kriminelle innenfor den svarte minoritetsgruppen, ikke mange. IDIOT!

 

Du haltan kan sitte å være naiv å lukke øynene, men det er et faktum: Det er mye mer skyting og vold mellom i svarte miljøer enn i hvite. Dette er ikke "rasisme" men straight facts. Men du reagerte som en bikkje som er blitt oppdratt til å adlyde: Med en noen nevner hudfarge spretter du opp og bjeffer.

 

1. Er det noen som er naive her så er det nok deg! Jeg fatter ikke at du sluker all den du selv mener så rått...

 

2.Ja, det er mye mer skyting og vold i svarte miljøer enn hvite, tror du virkelig dette skyldes det faktum at de er svarte i huden, og eventullet er tilhengere av hiphop-kulturen? Neidu, slikt skjer i alle undertrykkede minoritetsgrupper. Se f.eks på det pakistanske gjeng-miljøet i Oslo, det er snakk om en LITEN gruppe kriminelle som ødelegger for resten av menneskegruppens "rykte". Du kan ikke dømme folk etter gruppe-tilhørlighet, du kan kun dømme folk individuellt!

 

3. Tror vi retter litt på den: "Med en noen nevner hudfarge spretter du opp og bjeffer" ------> "Med et noen nevner hudfarge på et nedlatende vis, spretter du opp og bjeffer"

 

Hold dine høyst rasistiske meninger for deg selv fra nå av, ellers kan du ikke forvente å bli tatt seriøst i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...