Gå til innhold

Få inn mer patriotisme i Norge?


Anbefalte innlegg

Patrotime skulle det vært mye mer av!

 

Hadde det vært opp til meg, skulle vi lære av US: Starte alle idrettsarrangementer med "ja, vi elsker", Hatt flagg i absolutt alle hager og på bilene. Vi trenger litt "nasjoinalfølesel"

 

Sett igang, få opp flaggene...

 

Jeg skulle gjerne myket opp flagg-regelverket, det burde være lov, som i US, å ha flagget oppe hele døgnet.

 

Og dette med håndet på hjertet burde også addopteres.

Jeg sier det samme, bare ironisk, k?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir bare klissete og ekkelt med flagg som svaier overalt til alle døgnets tider hele året. Og flagg i jakkeforet, flagg i bilruten, flagg OVERALT. Dessuten mister flagget litt av betydningen sin. Det er ikke lenger noe spesielt med å flagge på konfirmasjon f.eks, for alle flagger uansett. vimpler i alle flaggstenger derimot er OK synes jeg. De er ikke så store og symbolske som flagg.

Lenke til kommentar
MS-DOS: stammer fra Q-DOS som MS kjøpte for en billig penge.

Windows 1.0-3.11: Ett GUI for MS-DOS. Vinduer og slikt er en gammel oppfinnelse, og ble brukt i flere OS før Windows (Mac?).

Windows 95-98: Fremdeles henger DOS igjen.

Win NT-Win XP: Stammer delvis fra OS/2 som MS og IBM gav ut om jeg ikke husker riv ruskende galt.

 

Kjempeinnovativt gitt :roll:

 

Linux ble forsåvidt skrevet fordi Torvlads ikke hadde råd til en UNIX, og MS-DOS/Windows var for dårlig.

 

Ble ikke linux skrevet som en kernel til gnu?

Lenke til kommentar
STORE flag vil jeg ha. Vi skal lære av US, Home of the Brave!

 

Skal vi virkelig lære mer av US? Synes faktisk ikke det!

 

Synes ikke akkurat at patriotisme er noe å rope hurra for! Som noen konstaterte tidligere her så fører det ikke til at man ser bedre på sitt eget land, men heller at man ser ned på andre land (Les: USA ser ned på alle andre land)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Vi skal OVERHODET ikkr gå til angrep på USA. Vi skal skape patriotisme! VI skal flagge!!! Vi skal synge nasjonalsangen tre ganger om dagen!!! Vi skal holde hånden på hjertet!!!

 

Sånn for de som lurte.... Jeg mener det også jeg....

 

Feilpostet. Hører hjemme under "Humor". :p

 

Seriøst, det der er litt drøyt.

Lenke til kommentar

Men når man flagger 24/7, hva skal man gjøre ved f.eks. konfirmasjoner da? Kjøre på med ett ENDA større flagg? Og gjerne fyrverkeri i rødt, hvit og blått?

 

Og HVORFOR skal vi flagge hele tiden? Bortsett fra denne o så deilige patriotismen da(hva er så bra med patriotisme egentlig?)

Lenke til kommentar
Ja. Men det er ikke hvoedpoenget, man må flagge og være gald og støtte sitt fedreland.

 

Unnskyld meg! Hva med induvidualisme og frihet? INGEN, jeg gjentar INGEN forteller meg når jeg kan flagge eller ikke...Staten (eller deg) har ingen rett til å komme og fortelle neon når de skal flagge, og om de skal elske sitt fedreland osv. Personlig er jeg imot mye av det Norge offisiellt står for, og ingen kan ta fra meg retten til det. JEEESUS!

 

 

Samtidig syntes jeg heller at INGEN kan fortelle meg når jeg skal få lov til å brenne stor mengder Amerikanske flagg, eller bruke Star Spangeled Banner som dasspapir.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...