Gå til innhold

Få inn mer patriotisme i Norge?


Anbefalte innlegg

Hvis man ser på USA så vil man legge merke til at det er patriotiske effekter overalt. Og ikke minst det amerikanske flagget er overalt.

 

Hadde det vært en ide og gjort det samme i Norge? Kansje det hadde fått positive effekter og da hadde kansje nordmenn oppdaget hvor bra landet faktisk er. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg synes norge er et helt perfekt land (hverfall nesten), men patriotisme synses jeg er unødvendig, blir for selvsentrert. Vil heller prøve å komme så langt vekk fra USA som overhode mulig
Hvis vi får inn litt mer patriotisme så vil nok passe mer på oss selv isteden for å se på USA hele tiden ;)
Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi ha mer narsisissme? Vi synes jo allerede at Norge er det beste landet i verden, at Norge er det landet som gir mest og er stort sett best på alt.

 

Hvorfor ikke konsentrere seg litt mer om å gi den hjelpen til u-land vi kan istedenfor å bruke millioner av kroner på norske vimpler, pins og flagg?

 

Typisk høyre-politikk.

Lenke til kommentar
Hadde det vært en ide og gjort det samme i Norge? Kansje det hadde fått positive effekter og da hadde kansje nordmenn oppdaget hvor bra landet faktisk er.

Amerikanerne har mye å være stolt over. Vi har nesten ingenting. Vi har ostehøvelen, Bjørn Dæhlie, fotballspillere og Fedon da (han er ganske gresk). Vi nordmenn har ikke noe særlig å juble over. Og hadde vi hatt det, så hadde vi ikke turt, fordi vi er så ødelagt av janteloven.
Lenke til kommentar
Amerikanerne har mye å være stolt over. Vi har nesten ingenting.
Du synes kanskje at American Pie, Britney Spears, George Bush, Monica Lewinsky og Microsoft er helt topp, men jeg er litt imot det.

 

Jeg synes ikke USA har så mye å være stolt over i motsetning til hva de har å være mektig flau over.

 

Å sammenligne Norge (4,5 millioner mennesker) med USA (15,8 milliarder mennesker) blir litt feil.

Lenke til kommentar
Du synes kanskje at American Pie, Britney Spears, George Bush, Monica Lewinsky og Microsoft er helt topp, men jeg er litt imot det.
American Pie: Moro for målgruppa (10-13 år). Britney: Noen fine sanger, og heeelt ok body for å si det sånn. Bush = Gud. Monica: Ikke noe særlig digg. Microsoft: Det er bra saker. Hadde det ikke vært for dem så hadde vi nok sittet å knottet ms-dos kommandoer fortsatt. Men det er jo dere linux-gutta så veldig glad i, så der bli vi nok ikke enig.
Å sammenligne Norge (4,5 millioner mennesker) med USA (15,8 milliarder mennesker) blir litt feil.
Sist jeg sjekka hadde US en befolkning på oppunder 300 millioner.
Lenke til kommentar
Microsoft: Det er bra saker. Hadde det ikke vært for dem så hadde vi nok sittet å knottet ms-dos kommandoer fortsatt. Men det er jo dere linux-gutta så veldig glad i, så der bli vi nok ikke enig.
Du mener siden Microsoft fant opp det grafiske brukergrensesnittet? :lol: Sjekk kildene dine, gutt.
Sist jeg sjekka hadde US en befolkning på oppunder 300 millioner.
Ja, det var ikke 100% seriøst fra min side. Nærmere 93 eller 94%.
Lenke til kommentar
Du mener siden Microsoft fant opp det grafiske brukergrensesnittet? :lol: Sjekk kildene dine, gutt.

Det var en tysker som fant opp forbrenningsmotoren, men det var i USA massebilismen slo igjennom. Det hjelper ikke å gå rundt meg en glup idee så lenge den ikke blir satt ut i praksis. Windows var det første Os'et som hadde grafisk brukergrensesnitt hvis du ser bort ifra noen Unix'er som kosta 70tusen milliarder.
Lenke til kommentar

MS-DOS: stammer fra Q-DOS som MS kjøpte for en billig penge.

Windows 1.0-3.11: Ett GUI for MS-DOS. Vinduer og slikt er en gammel oppfinnelse, og ble brukt i flere OS før Windows (Mac?).

Windows 95-98: Fremdeles henger DOS igjen.

Win NT-Win XP: Stammer delvis fra OS/2 som MS og IBM gav ut om jeg ikke husker riv ruskende galt.

 

Kjempeinnovativt gitt :roll:

 

Linux ble forsåvidt skrevet fordi Torvlads ikke hadde råd til en UNIX, og MS-DOS/Windows var for dårlig.

Lenke til kommentar

Patrotime skulle det vært mye mer av!

 

Hadde det vært opp til meg, skulle vi lære av US: Starte alle idrettsarrangementer med "ja, vi elsker", Hatt flagg i absolutt alle hager og på bilene. Vi trenger litt "nasjoinalfølesel"

 

Sett igang, få opp flaggene...

 

Jeg skulle gjerne myket opp flagg-regelverket, det burde være lov, som i US, å ha flagget oppe hele døgnet.

Lenke til kommentar
Det var en tysker som fant opp forbrenningsmotoren, men det var i USA massebilismen slo igjennom. Det hjelper ikke å gå rundt meg en glup idee så lenge den ikke blir satt ut i praksis. Windows var det første Os'et som hadde grafisk brukergrensesnitt hvis du ser bort ifra noen Unix'er som kosta 70tusen milliarder.

 

:roll:

 

Apple... samt et annet os og som jeg selvfølgelig har glemt

 

Anbefaler filmen "Pirates of Silicon Walley" så ser du ;)

Lenke til kommentar

Patrotime skulle det vært mye mer av!

 

Hadde det vært opp til meg, skulle vi lære av US: Starte alle idrettsarrangementer med "ja, vi elsker", Hatt flagg i absolutt alle hager og på bilene. Vi trenger litt "nasjoinalfølesel"

 

Sett igang, få opp flaggene...

 

Jeg skulle gjerne myket opp flagg-regelverket, det burde være lov, som i US, å ha flagget oppe hele døgnet.

 

Og dette med håndet på hjertet burde også addopteres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...