Gå til innhold

[Løst] skifte prosessor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mest sannsynligvis kan du ikke det. Først og fremst så er det helt forskjellige krav til temperaturer på laptop og stasjonær, for det andre så er det andre sokler og for det tredje så vil du bryte garantien på laptopen ved å bytte CPU.

Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vare.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men det avhenger av om de har samme sokkel. Sannsynligvis har de ikke det, men google for å finne ut hvilken socket prosessoren din har og hvilken socket hovedkortet i den stasjonære pcen har.

skal skjekke det neste gang jeg skal på skolen å se på den staionere pc en som jeg driver med i kunst og håntverk

Lenke til kommentar

Mest sannsynligvis kan du ikke det. Først og fremst så er det helt forskjellige krav til temperaturer på laptop og stasjonær, for det andre så er det andre sokler og for det tredje så vil du bryte garantien på laptopen ved å bytte CPU.

Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vare.

ok takk

Lenke til kommentar

Prosessorene er normalt ikke loddet fast med mindre det er slike veldig kompakte laptoper.

Om prosessoren passer/er kompatibel med stasjonært hovedkort kan jeg ikke helt svare på ,aldri testet.

Når det gjelder kjøling tror jeg ikke det blir noe problem ihvertfal, er mye lettere å kjøle ned komponenter i en stasjonær pc.

Lenke til kommentar

Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vlaptoppen er

lapptopper er 4 år gammel hp og den er ganske ødelagt og tengte kanskje at jeg kunne bruke prosessoren på den stasionerre bare for å slippe å betale masse penger for et nytt

er i5 prosessor bedre en i7 når det gjelder spilling ???

Lenke til kommentar

Intel Core i7-3720QM

Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988

Svaret er nok nei.

om at jeg kan bytte

Intel Core i7-3720QM

Svaret er nok nei.

om at jeg kan bytte

har du noen tips til forbedringer på den pcen

Endret av olsengamer
Lenke til kommentar

Intel Core i7-3720QM

Svaret er nok nei.

om at jeg kan bytte

Nei. Prosessoren i HP DV6 er ikke av samme type som det man finner i stasjonære datamaskiner.

ok

Intel Core i7-3720QM

Svaret er nok nei.

om at jeg kan bytte

Nei. Prosessoren i HP DV6 er ikke av samme type som det man finner i stasjonære datamaskiner.

men har du noen tips til forbedringer

dette er den stasionerre

http://www.ashrafico...WER-500x500.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg vet ikke, men det avhenger av om de har samme sokkel. Sannsynligvis har de ikke det, men google for å finne ut hvilken socket prosessoren din har og hvilken socket hovedkortet i den stasjonære pcen har.

skal skjekke det neste gang jeg skal på skolen å se på den staionere pc en som jeg driver med i kunst og håntverk

er det en skolepc så burde du ikke røre den i det hele tatt! ang. bytte av cpu i en stasjonær er det ikke verre enn at du ser på hvilken socket det er og bestiller en cpu i den socket serien via komplett eller lignende side.

Lenke til kommentar

Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vlaptoppen er

lapptopper er 4 år gammel hp og den er ganske ødelagt og tengte kanskje at jeg kunne bruke prosessoren på den stasionerre bare for å slippe å betale masse penger for et nytt

er i5 prosessor bedre en i7 når det gjelder spilling ???

Til spill så får du mest ut av en i5 prosessor og en i7 er ikke nødvendig ved spilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...