OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 hei lurer på om jeg kan bytte en i5 prosessor fra en bærbar pc over til en stationer pc ????!!! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg vet ikke, men det avhenger av om de har samme sokkel. Sannsynligvis har de ikke det, men google for å finne ut hvilken socket prosessoren din har og hvilken socket hovedkortet i den stasjonære pcen har. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Mest sannsynligvis kan du ikke det. Først og fremst så er det helt forskjellige krav til temperaturer på laptop og stasjonær, for det andre så er det andre sokler og for det tredje så vil du bryte garantien på laptopen ved å bytte CPU. Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vare. Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg vet ikke, men det avhenger av om de har samme sokkel. Sannsynligvis har de ikke det, men google for å finne ut hvilken socket prosessoren din har og hvilken socket hovedkortet i den stasjonære pcen har. skal skjekke det neste gang jeg skal på skolen å se på den staionere pc en som jeg driver med i kunst og håntverk Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Mest sannsynligvis kan du ikke det. Først og fremst så er det helt forskjellige krav til temperaturer på laptop og stasjonær, for det andre så er det andre sokler og for det tredje så vil du bryte garantien på laptopen ved å bytte CPU. Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vare. ok takk Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Prosessorene er normalt ikke loddet fast med mindre det er slike veldig kompakte laptoper. Om prosessoren passer/er kompatibel med stasjonært hovedkort kan jeg ikke helt svare på ,aldri testet. Når det gjelder kjøling tror jeg ikke det blir noe problem ihvertfal, er mye lettere å kjøle ned komponenter i en stasjonær pc. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Så langt jeg vet så har hverken Intel eller AMD hatt noen sokler som går på tvers av laptop og stasjonær de siste 10 årene. Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Mest sannsynligvis kan du ikke det. Først og fremst så er det helt forskjellige krav til temperaturer på laptop og stasjonær, for det andre så er det andre sokler og for det tredje så vil du bryte garantien på laptopen ved å bytte CPU. Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vlaptoppen er lapptopper er 4 år gammel hp og den er ganske ødelagt og tengte kanskje at jeg kunne bruke prosessoren på den stasionerre bare for å slippe å betale masse penger for et nytt er i5 prosessor bedre en i7 når det gjelder spilling ??? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Du kan jo si hvilken hp du har Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Du kan jo si hvilken hp du har HP pavilion dv6 notebook pc Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 dette ligner på den pc en jeg får av skolen http://www.ashraficomputers.com/image/cache/data/Products/Branded%20PCs/DELL-OPTIPLEX-TOWER-500x500.jpg Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 dette er den stasionerre http://www.ashraficomputers.com/image/cache/data/Products/Branded%20PCs/DELL-OPTIPLEX-TOWER-500x500.jpg Du kan jo si hvilken hp du har dette er den stasionerre http://www.ashrafico...WER-500x500.jpg Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Intel Core i7-3720QM Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988 Svaret er nok nei. Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Intel Core i7-3720QM Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988 Svaret er nok nei. om at jeg kan bytte Intel Core i7-3720QM Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988 Svaret er nok nei. om at jeg kan bytte har du noen tips til forbedringer på den pcen Endret 19. februar 2014 av olsengamer Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Intel Core i7-3720QM Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988 Svaret er nok nei. om at jeg kan bytte Nei. Prosessoren i HP DV6 er ikke av samme type som det man finner i stasjonære datamaskiner. Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Intel Core i7-3720QM Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988 Svaret er nok nei. om at jeg kan bytte Nei. Prosessoren i HP DV6 er ikke av samme type som det man finner i stasjonære datamaskiner. ok Intel Core i7-3720QM Sockets Supported FCBGA1224, FCPGA988 Svaret er nok nei. om at jeg kan bytte Nei. Prosessoren i HP DV6 er ikke av samme type som det man finner i stasjonære datamaskiner. men har du noen tips til forbedringer på dette er den stasionerre http://www.ashrafico...WER-500x500.jpg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg vet ikke, men det avhenger av om de har samme sokkel. Sannsynligvis har de ikke det, men google for å finne ut hvilken socket prosessoren din har og hvilken socket hovedkortet i den stasjonære pcen har. skal skjekke det neste gang jeg skal på skolen å se på den staionere pc en som jeg driver med i kunst og håntverk er det en skolepc så burde du ikke røre den i det hele tatt! ang. bytte av cpu i en stasjonær er det ikke verre enn at du ser på hvilken socket det er og bestiller en cpu i den socket serien via komplett eller lignende side. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Den stasjonære datamaskinen kan fortsatt oppgraderes, og det er mange ting du kan oppgradere før CPU. Lenke til kommentar
OLSEN SKOGBRUK Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Den stasjonære datamaskinen kan fortsatt oppgraderes, og det er mange ting du kan oppgradere før CPU. tusen takk for alle svar :::::::::::::))))))))))) Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Mest sannsynligvis kan du ikke det. Først og fremst så er det helt forskjellige krav til temperaturer på laptop og stasjonær, for det andre så er det andre sokler og for det tredje så vil du bryte garantien på laptopen ved å bytte CPU. Er du skikkelig uheldig så er prosessoren loddet fast til hovedkortet i laptopen, men hvis den ikke er det så kan du prøve hellet ditt på ebay og se om du finner løssalg av laptop-prosessorer, selv om det er sjelden vlaptoppen er lapptopper er 4 år gammel hp og den er ganske ødelagt og tengte kanskje at jeg kunne bruke prosessoren på den stasionerre bare for å slippe å betale masse penger for et nytt er i5 prosessor bedre en i7 når det gjelder spilling ??? Til spill så får du mest ut av en i5 prosessor og en i7 er ikke nødvendig ved spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå