Hefalumpo Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Har 2 spørsmål her. 1. "Windows utforsker slutter å virke" Jeg får stadig beskjed om dette når jeg høyreklikker på en mappe. Deretter lukkes utforskeren. Kjører forøvrig windows 7. Noen tips? Har installert malwarebytes, spubit oh adaware på maskinen. Kan de komme i konflikt med hverandre? 2. Jeg bruker IE 11 og Firefox om hverandre. De siste dagene /ukene har jeg opplevd at det lastes veeldig tregt. La merke til i dag at nettleseren forsøkte å koble seg til ajax.googleapis.com i det jeg gikk inn på denne siden. Jeg kjører Windows 8 og har Malwarebyte, Ad-aware og Spybot installert. Samt Ad-block som jeg la inn i oktober. Har testet maskinen om det er noe virus på PC`en men ikke funnet noe. Har også forsøkt TrendMicro online scanner. Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 1. Sjekk CPU bruk og se om det er noe som tar opp all fokus fra PCen din. Oppdater drivere, oppdater windows og søk etter feil generelt. Er PCen din gammel, og det ikke gir seg, vil jeg anbefale å reformatere. Gjør det selv 1-2 ganger i året da jeg installerer og tester mye forskjellig, og til slutt kommer til ett punkt der jeg ikke har oversikt over hva som ikke fungerer. 2. Pass på at ikke alle "anti" programmene dine kjører samtidig. Prøv å avslutt dem en etter en for å se om det er en av dem som sinker hastigheten. Du kan også laste ned CCleaner, og rense PCen, samt nettleserene for midlertidige filer i håp om at det vil booste den litt. Pass på at du går nøye gjennom hva den fjerner slik at f.eks ikke alle bokmerkene dine forsvinner. -Daniel Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jeg får stadig beskjed om dette når jeg høyreklikker på en mappe. Deretter lukkes utforskeren. Kjører forøvrig windows 7. Noen tips?Du har sannsynligvis installert et programm som har installert noe som kalles en shell extension. En programsnutt som kjøres i utforsker f.eks. for å legge til ekstra alternativer i høyreklikkmenyene. Hvilket program dette dreier seg om vet bare du. Dette programmet kan hjelpe: http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Svar på spørsmål nr 2: Avinstaller alle programmer som du ikke trenger, samt mistenkelige programmer og slett gjerne programfilene demmes også, for de har en tendens til å sitte igjen på maskinen etter at du har fjernet ett program. Fjern alle utvidelser i nettleseren som du ikke bruker eller som du ikke vet hva er til. Slett også gjerne loggen så vil nettleseren din trolig bli litt raskere samt at du sparer plass på maskinen din, selv om det ikke er snakk om betydelige store mengder med plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå