sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Nå virket det som der endelig forstod hva jeg mente. Nå er jeg do likevel usikker på om jeg får til "nettverks-skriver " eller "trådløs skriver" sammen med den stasjonære pcen. jeg har ikke helt funnet den muligheten enda . Tross lit amperhet som kommer av noen misforståelser som jeg bare kan beklage , er dere villig til å hjelpe meg videre hvis jeg får problemer ? 1 Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hvis du klarer å slutte med å få Forrest Gump til å framstå som en rakettforsker, så skal ikke det være noe problem..... Må bare spørre, kan du virkelig så lite om dette som det virker som, eller driver du å kødder rundt.....? Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Hvis du klarer å slutte med å få Forrest Gump til å framstå som en rakettforsker, så skal ikke det være noe problem..... Må bare spørre, kan du virkelig så lite om dette som det virker som, eller driver du å kødder rundt.....? jeg kan svært lite om Wifi , ja. Når man normalt ikke bruker det og det ikke var oppfunnet da jeg gikk på skolen er det ikke så rart at man mangler kunnskaper om dette Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Til en viss grad forstålig, men likevel... Det er så grunnleggende basic at det sier seg egentlig selv.. WiFi er i stedet for kabel... Seriøst, det er noe *alle* bare veit... Til og med bestemora mi på 75, som nylig skaffet seg laptop, visste/skjønte at hu måtte ha en WiFi router for å slippe kabel.... Og tro meg, hu kan virkelig ikke en liten dritt om noe innenfor data/IT/internett verden i det hele tatt.....! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Man behøver ikke kunne masse om nettverk for å sette opp en slik skriver. Hvis nettverket fungerer, så er det bare å lese dokumentasjonen som følger med. Bruk programvaren som følger med og følg instruksjonene. Endret 20. februar 2014 av Mr D 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Med tanke på oppsett så spiller det ingen rolle om det er kabel eller wifi. Du legger til skriveren på samme måte og du skriver ut på samme måte. Altså routeren din oversetter kabel til trådløst og tilbake helt av seg selv, så om noe er koblet til routeren med kabel og noe annet med wifi så vil du ikke trenge å gjøre noe spesielt siden routeren klarer å fiske snakkingen mellom dem. Du skal bare trenge å koble skriveren til routeren med wifi, stasjonæren til routeren med kabel og installere driver, akkurat som du gjorde med laptoppen, hvis du gjorde det. Igjen, routeren fikser konverteringen mellom trådløst og kabel og er følgelig mellommannen i snakkingen med skriveren, fra både laptop og stasjonær. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Til en viss grad forstålig, men likevel... Det er så grunnleggende basic at det sier seg egentlig selv.. WiFi er i stedet for kabel... Seriøst, det er noe *alle* bare veit... Til og med bestemora mi på 75, som nylig skaffet seg laptop, visste/skjønte at hu måtte ha en WiFi router for å slippe kabel.... Og tro meg, hu kan virkelig ikke en liten dritt om noe innenfor data/IT/internett verden i det hele tatt.....! Du må huske på at det meste ( selv det enkleste ) er vanskelig til man begynner å bruke det. Da blir de som ikke har sett seg inn i det definert som dumme Det er pussig hvor enkelt alt blir når man får det til å fungere Så her overreager du Nå spurte om konfigureringen av til routeren fordi det er så mye man kan orden på der. Da blir man veldig usikker Endret 20. februar 2014 av den andre elgen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Du har vel aldri lurt på om du kan ringe til fasttelefon fra en mobil, eller omvendt, har du? Det er i prinsippet AKKURAT det samme.... Og, vi lever faktisk i 2014. da skal sånt som dette være grunnleggende allmennkunnskap for alle som har hørt ordene "Datamaskin" og "Internett".... Helt seriøst..... Vi har hatt så mye teknologi, så lenge, at dette skal virkelig ikke være å tenke på en gang... Og selvfølgelig, det man ikke kan, er vanskelig til å begynne med... Men som sagt, kablet eller trådløst.. -Det bør nærmest være medfødt i 2014.... Ble sagt flere ganger at det ikke er noe konfig... Kun drivere på PCene.... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Som sagt ting som er veldig enkelt kan virke komplisert før man har satt seg inn i saken Ting som virker veldig enkelt kan være veldig komplisert å få til Men det betyr jo ingen ting når man ikke vet hvordan det virker Det var derfor jeg spurte. Det i grunnen lit synd at dere tar tinge lir for gitt Selv om oppsett av en ruter skulle være veldig enkelt så fik jeg det ikke til å virke første gangen. Det var en ting jeg hadde oversett , hva det var har jeg aldri fått noen forklaring på Den andre gangen jeg gjorde det fik jeg det til å fungere på engen hand så ikke alt er så plugg and play som dere skal ha de til , selv om man er komme ut i 2014 Det var også derfor jeg spurte om hvordan man setter opp en trådløs skriver. Nå ønsker jeg ingen debatt om dette , bare at datakyndige og nerder kan godta at ikke alle er like flinke på alt. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Er ikke det det handler om i det hele tatt.... Du spurte om hvordan du får koblet printeren til nettverket og kunne printe ut uavhengig av hvilken maskin du brukte, og det fikk en helt normal forklaring på med en gang.. At man ikke skjønner/vet hvordan et nettverk fungerer i detalj og at man faktisk kan printe ut direkte fra en maskin uten å gå igjennom en annen, det skjønner jeg og alle andre også at ikke alle naturligvis kan... Men at man vet og skjønner at kabel/WiFi er to sider av samme sak og det ikke spiller noen rolle hvilket medium som blir brukt, forventes faktisk av alle som noen gang har hatt med en trådløs router å gjøre.......... Det er så basic som man kan få det..... Se analogien fra forrige post om mobil og fasttelefon.. Men uansett, ingen vits i å gjøre mere ut av dette enn det som allerede er.... Hvis du opplever videre problemer med å få alt til fungere, så for all del bare spør! Men når du får en oppskrift, samt forklaring på at det ikke spiller noen rolle om du bruker A eller B, så bare godta og gjør det du har fått beskjed om.... Og helt seriøst, helt rolig og vennlig, les deg opp litt på grunnleggende nettverk, data, routere, WiFi, etc..... Få inn grunnprinsippene og utrykkene.... Skal veldig lite til og du vil komme mye bedre ut av det ved å skjønne det absolutte minimale grunnleggende.. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Jeg vet ikkeom du lest det siste innlegget mitt, men jeg håper det gir det noe bedre forståelse av hva du skal gjøre, hvis ikke så får du helle påpeke hva du lurer på. Ang. routere og plug 'n play så kan omstendighetene ha noe å si på det, men jeg vil ikke anbefale noen å ikke sette opp passord på wifi. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Men at man vet og skjønner at kabel/WiFi er to sider av samme sak og det ikke spiller noen rolle hvilket medium som blir brukt, forventes faktisk av alle som noen gang har hatt med en trådløs router å gjøre.......... Det er så basic som man kan få det..... Se analogien fra forrige post om mobil og fasttelefon.. Du tar feil her for det var ikke tema engang . Da har du misforstått hva jeg var ute etter Nå er det ikke noe dvele med for jeg har koblet opp skriveren til den ene pcen . Den bærebare tar jeg en anen gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå