Alastor Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tyv er den som bedriver tyveri. Tyveri er å ta fra annen uten dens samtykke. Staten tar fra annen uten dens samtykke. Hva er staten da? Vil bare vite hva folk her inne mener om denne setningen. Selv mener jeg den er et godt stykke retorikk, men likevel feil. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 et godt stykke retorikk, men likevel feil. Ja. Samtidig godtar vi jo lover å regler i landet, når vi har fast(offisiell) jobb som skattes. For å nyte av godene(vi har ett offentlig tilbud) behøver vi også godta kjørereglene Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det staten tar fra bilister og andre trafikanter i form avgifter og tilbakefører bare halvparten til vei-og trafikkrelaterte saker kaller jeg for tyveri ! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 og hvorfor det? Biler gjør jo mye godt for miljøet har jeg hørt... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 og hvorfor det? Biler gjør jo mye godt for miljøet har jeg hørt... Tja..... du kan jo tenke deg Norge uten biler da ? Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 det hadde jo gått greit det... bare brukt alle pengene vi nå bruker på miljø-ting som bilene er skyld i på kollektivtraffikk (feil skrevet)... og kansje spytte penger inn i utviklingen av biler som går på brennceller og hydrogen og strøm osv... Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jarmo: Kollektivtransport! Tenk deg hvor mange fler biler London hadde hatt hvis de ikke hadde hatt ett så bra kollektivtilbud i form av metroen. Hvis flere land(Norge) hadde satset flere penger på og bygge ut kollektivtilbudet, istedenfor og bygge flere felt på veiene, tror jeg vi hadde tatt et skritt i riktig retning. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jarmo: Kollektivtransport! Tenk deg hvor mange fler biler London hadde hatt hvis de ikke hadde hatt ett så bra kollektivtilbud i form av metroen. Hvis flere land(Norge) hadde satset flere penger på og bygge ut kollektivtilbudet, istedenfor og bygge flere felt på veiene, tror jeg vi hadde tatt et skritt i riktig retning. Ventet bare på deg, med det svaret du kom med. Jeg bor på landet sammen med mange andre som produserer verdier for dette landet, men kollektivt transportsystem som funker for oss, har vi ikke sett noe til :wink: Og når det er billigere å kjøre sin egen bil så det så. Men nå tror jeg vi går off-topic, tilbake til tyveri Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jarmo: Kollektivtransport! Tenk deg hvor mange fler biler London hadde hatt hvis de ikke hadde hatt ett så bra kollektivtilbud i form av metroen. Hvis flere land(Norge) hadde satset flere penger på og bygge ut kollektivtilbudet, istedenfor og bygge flere felt på veiene, tror jeg vi hadde tatt et skritt i riktig retning. Ventet bare på deg, med det svaret du kom med, jeg bor på landet sammen med mange andre som produserer verdier for dette landet, men kollektivt transportsysten som funker for oss, har vi ikke sett noe til :wink: Og når det er billigere å kjøre sin egen bil så det så. Men nå tror jeg vi går off-topic, tilbake til tyveri Det er problemet, kollektivtransporten her i landet suger! Men ett bilfritt Norge er håpløst. Men å minke egokjøringen er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jarmo: Kollektivtransport! Tenk deg hvor mange fler biler London hadde hatt hvis de ikke hadde hatt ett så bra kollektivtilbud i form av metroen. Hvis flere land(Norge) hadde satset flere penger på og bygge ut kollektivtilbudet, istedenfor og bygge flere felt på veiene, tror jeg vi hadde tatt et skritt i riktig retning. Ventet bare på deg, med det svaret du kom med, jeg bor på landet sammen med mange andre som produserer verdier for dette landet, men kollektivt transportsysten som funker for oss, har vi ikke sett noe til :wink: Og når det er billigere å kjøre sin egen bil så det så. Men nå tror jeg vi går off-topic, tilbake til tyveri Det er problemet, kollektivtransporten her i landet suger! Men ett bilfritt Norge er håpløst. Men å minke egokjøringen er ikke noe problem. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tyv er den som bedriver tyveri. Tyveri er å ta fra annen uten dens samtykke. Staten tar fra annen uten dens samtykke. Hva er staten da?Tyveri er kapitalisme. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 eller omvendt Kapitalisme er tyveri Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Chris Joy retorikk suger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Chris Joy retorikk suger. Indeed..og jeg har prøvd å diskutere med han, men alt annet enn det han sier er "ikke relevant, tullingen" Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Staten tar fra annen uten dens samtykke. Hva er staten da?Staten er formynder, tyv, smålig og sløsete. Jeg synes Bondevik bør settes under amerikansk administrasjon, helst Arnold. Han ville ihvertfall ha tatt bort moms på helsestudio. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Jepp, moms på helsestudio er viktig å få vekk, særlig hvis det betyr at det blir mindre penger til vanlig barneidrett. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 hm, staten tar fra andre uten dems samtykke, men det er for folkets beste! slik er det bare! Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jepp, moms på helsestudio er viktig å få vekk, særlig hvis det betyr at det blir mindre penger til vanlig barneidrett. hehe :wink: Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jepp, moms på helsestudio er viktig å få vekk, særlig hvis det betyr at det blir mindre penger til vanlig barneidrett.Hvorfor skal det ikke gå ann å gjennomføre noe uten penger? Barneidrett koster da ingenting, men skal man absolutt ha fotballsko til 800 så er det klart det koster. Dessuten så går ikke pengene fra momsen på helsestudio til idrett. Det meste til idrett kommer fra Norsk Tipping. Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Tyv er den som bedriver tyveri. Tyveri er å ta fra annen uten dens samtykke. Staten tar fra annen uten dens samtykke. Hva er staten da? Vil bare vite hva folk her inne mener om denne setningen. Selv mener jeg den er et godt stykke retorikk, men likevel feil. Man må først definere hva staten tar annen før man kan sette ord på hva staten er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå