superfredrik Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hei! Er det lov å kjøpe inn varer før bedriften er registrert. Jeg skjønner at jeg ikke kan selge, men kan jeg kjøpe inn varene? Og hva gjør jeg når jeg har fått varene? Selger jeg de som privatperson til firmaet? Det er ENK jeg skal starte, så jeg er jo teknisk sett firmaet? Takk for svar!!! Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Får du kjøpt uten orgnummer? Det fikk ikke jeg. Lenke til kommentar
superfredrik Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Får du kjøpt uten orgnummer? Det fikk ikke jeg. Vell, kina leverandører er vell ikke så nøye på det, haha. Vet du om jeg har lov eller ikke? Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Nei ikke møtt den problemstillingen før da jeg handler fra norske selskap. Tipper det er noen med erfaring her. Lenke til kommentar
superfredrik Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Nei ikke møtt den problemstillingen før da jeg handler fra norske selskap. Tipper det er noen med erfaring her. Okei! Men takk for svar! Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 I og med at et ENK ikke er et selvstendig skattesubjekt får ikke tidspunktet for registrering særlig stor betydning. Lenke til kommentar
superfredrik Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 I og med at et ENK ikke er et selvstendig skattesubjekt får ikke tidspunktet for registrering særlig stor betydning. Med andre ord tror du det går fint å kjøpe inn før registrering? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Helt klart. I næringsoppgaven din er det det aktuelle inntektsåret som er vesentlig, ikke før og etter registreringsdatoen av ditt ENK. Lenke til kommentar
superfredrik Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Helt klart. I næringsoppgaven din er det det aktuelle inntektsåret som er vesentlig, ikke før og etter registreringsdatoen av ditt ENK. Men må varene bokføres etter at bedriften er registrert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå