Endeby Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 At man kan betale seg til maksimalt level er ikke noe nytt i dette spillet. Nyheten er at Blizzard selv blir langer. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 hadde lett betalt 370kr siden jeg hadde sparte maaaange timer på boring leveling på en feks 4erde karakter. 1 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Den gjengse WoW-spilleren har vel strengt tatt aldri brydd seg om rollespill i det hele tatt , questene ble aldri lest og 20 lvler om dagen var vel vanlig. 3 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Synes det er helt greit at blizzard la til denne funksjonen. For som nevnt, er ganske trøttende å gjøre de samme questene 20 ganger. Og prisen er ganske høy også, så det blir ikke sånn at alle kjøper seg opp til 90 med 20 characters. Det hadde framstått som vesentlig mindre latterlig om denne "bra funksjonen" hadde vært gratis. AtW Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Synes det er helt greit at blizzard la til denne funksjonen. For som nevnt, er ganske trøttende å gjøre de samme questene 20 ganger. Og prisen er ganske høy også, så det blir ikke sånn at alle kjøper seg opp til 90 med 20 characters. Det hadde framstått som vesentlig mindre latterlig om denne "bra funksjonen" hadde vært gratis. AtW Hahahaha ! De tar nesten 400kr for dette , på grensen til det groteske,,,,,haler ut siste penga fra guttungene,, Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 LOL. Etter ein del kommentarar så skulle eg ha bunde dykk fast til ein stol og tvinga dykk til å levle i Everquest på Project1999 serveren. Altså på riktig klassisk vis. Folk har så liten tålmodigheit i dag... Levle i WoW er så kjapt og enkelt at dette blir for dumt. Folk lærer jo ikkje å spele klassen sin på denne måten. Du kan jo soloe heile vegen. Ingen xp tap om ein dør osv osv....WoW = EZ mode mmo. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jepp leveling i wow har blitt omtrent unødvendig. Eneste jeg får ut av det er tapt tid. Starwars the old republic derimot, der var det en fryd å levle 1 Lenke til kommentar
Complain Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Problemet er at når uerfarne eller svært rustne spillere enkelt kommer inn i spillet vil det ødelegge samfunnet ytterligere. Det er allerede nok klaging over LFR o.l. Det er en fantastisk funksjon for erfarne spillere som har sett seg lei av levling. Det burde være et krav at man allerede har en level 90 karakter og eventuelt 100+ timer /played. 1 Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Ser det er mange som retter en pekefinger mot at man betaler for å slippe å spille et spill, og jeg ser veldig godt hvorfor. Om man bruker veldig mye tid på gaming, så virker dette veldig lite logisk. Men i realiteten, så er WoW (og har alltid vært) et spill hvor målet er å komme seg til maks level, for så å delta i end-game content, få seg nytt utstyr, raide/arena/battlegrounds og andre sosiale aktivteter. Mange av disse blir man utestengt fra hvis man ikke er på maks level. Veien dit har ofte vært litt "hassle" å gjennomføre for 2-3. gang, men om man virkelig vil dit, så gjør man det som skal til. Så ta meg for eksempel. Jeg har over 100 reisedøgn i året gjennom jobben. Når jeg er hjemme så vil jeg gjerne tilbringe tiden min sammen med min kjære (og kommende barn når den tid kommer). Og så hender det at jeg har et par-tre timer i uken hvor jeg kan sette meg ned og virkelig kose meg med et spill. Hvis den tiden da blir brukt til å spille gjennom content som jeg allerede har vært gjennom med 1-3 andre classes, så ender det fort opp med at jeg ikke gidder å spille i det hele tatt, selv om det er mye end-game content jeg ikke enda har opplevd (er en grunn til at jeg har rundt 10+ characters mellom level 15 og 30). Så hvis jeg føler for at jeg har lyst til å oppleve en ny class på maks level, så må jeg bruke kanskje 3-6 effektive døgn på å komme meg dit hvor jeg ønsker å være. Hvis jeg kan betale 3-400kr for å komme meg forbi det så er det for meg verdt pengene for å oppleve end-game content. Jeg er en av de som glatt også kunne betalt det doble for å ha godt nok utstyr for å kunne gjennomføre de vanskeligste raidene uten å måtte grinde utstyr i ukesvis. Skal ærlig innrømme at jeg ikke faller inn under kategorien gamer, men for meg som tjener relativt bra så er det fint å vite at det finnes et alternativ for meg som ikke har 10+ timer i uken å legge ned foran PCen, så jeg ønsker denne tjenesten velkommen. Kunne det vært billigere? Ja gjerne.... Men i mitt tilfelle så ser jeg verdien av tjenesten, selv til den prisen det er i dag. For alle som ikke mener det er verdt det, så er det en smal sak å la være å bruke denne tjenesten og heller bruke et par uker på å komme seg til level 90 på gamlemåten. 5 Lenke til kommentar
code Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Å kjøpe seg tjenester i et spill er ofte "unfair" for de som ikke er villig eller har penger til å kjøpe samme tjeneste. Men akkurat når det kommer til World Of Warcraft så gir det tilnærmet null fordeler å kjøpe seg max-level. Ser ikke helt problemet i at Blizzard gjør dette, bortsett fra at det virker veldig griskt med tanke på at denne virker som en nødløsning for å tjene penger på et spill med kreft. Folk nevner at nye spillere nå ikke vil lære seg classen sin, men det har dessverre vært faktum fra dag en, samme om de leveler fra level 1 eller ikke. Og her betaler man faktisk for å kunne spille spillet øyeblikkelig, ikke for å hoppe over spillet man har kjøpt. Det er ingen hemmelighet at top level er hvor spillet faktisk starter. Endret 19. februar 2014 av Ares NOR 1 Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Har vell noe med at folk er drit lei av å levle samme innholdet som har vært det samme siden det ble lansert. Lenke til kommentar
code Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Har vell noe med at folk er drit lei av å levle samme innholdet som har vært det samme siden det ble lansert. Er jo akkurat det som er problemet, og samme hvor spennende questene kan være første gang så blir man uansett dritt lei til slutt. Jeg greier ikke å spille igjennom skyrim eller fallout på nytt pga. dritt lei å gjøre samme flere ganger. Og de er tross alt mye bedre enn WoW-quester. Men tar det virkelig så lang tid å lvl nå? Sist gang jeg levelet fra lvl 1 var i lvl85. Tok vel ikke mye mere enn 4 dager /played. Endret 19. februar 2014 av Ares NOR Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Jepp leveling i wow har blitt omtrent unødvendig. Eneste jeg får ut av det er tapt tid. Starwars the old republic derimot, der var det en fryd å levle oh yes, SWTOR var veldig morro å levle i Lenke til kommentar
KAS Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 det beste hadde vært å ha et spill der ingen deler var kjedelige sånn at man slapp det problemet. Det er ikke slik at veien til level 90 er kjedelig, problemet ligger i at veien til 90 er kjedelig når du gjør det fjerde eller femte gang. Denne formen for "slitasje" finner man i absolutt alle spill. Og den beste løsningen er liksom å betale for å slippe det? AtW Sa jeg det? Du må slutte å legge ord i munnen på folk 1 Lenke til kommentar
Ping7 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 LOL. Etter ein del kommentarar så skulle eg ha bunde dykk fast til ein stol og tvinga dykk til å levle i Everquest på Project1999 serveren. Altså på riktig klassisk vis. Folk har så liten tålmodigheit i dag... Levle i WoW er så kjapt og enkelt at dette blir for dumt. Folk lærer jo ikkje å spele klassen sin på denne måten. Du kan jo soloe heile vegen. Ingen xp tap om ein dør osv osv....WoW = EZ mode mmo. Har vært gjennom det før, og jeg spilte også hard-core i vanilla WoW som også kunne være ganske brutalt med raiding 5-7 ganger i uken x 5+ timer. Det betyr ikke at jeg i dag synes det er en god måte å bygge opp et online spill på. Jo, man fikk respekt for de folka som løpte rundt med Tier3 utstyr osv, men det var veldig mye jobb (og jobb er ikke noe jeg ønsker å drive med når jeg skal spille. I hvertfall ikke nå lenger som jeg har jobb osv). Jeg synes det er flott at det finnes spill som appellerer til spillere som ikke ønsker å bruke ørten-hundre timer foran PCen i løpet av en måned Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Har vell noe med at folk er drit lei av å levle samme innholdet som har vært det samme siden det ble lansert. Er jo akkurat det som er problemet, og samme hvor spennende questene kan være første gang så blir man uansett dritt lei til slutt. Jeg greier ikke å spille igjennom skyrim eller fallout på nytt pga. dritt lei å gjøre samme flere ganger. Og de er tross alt mye bedre enn WoW-quester. Men tar det virkelig så lang tid å lvl nå? Sist gang jeg levelet fra lvl 1 var i lvl85. Tok vel ikke mye mere enn 4 dager /played. Nå er det jo 90. Men 4 dager played er jo ganske lenge. 24timer x4. Og det skal skje etter jobb + søvn + trening + mat osv osv. Det kan fort bli en del dager for enkelte. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Dette slår meg som ekstremt fjollete bruk av pengar. Eg er villig til å betale for spel, og tidvis ekstrainnhald. Eg er òg villig til å betale abonnementsavgifter dersom eg spelar noko som krev kontinuerleg vedlikehald/serverdrift. Eg kan til og med vere med å betale for å fjerne reklame frå gratisspel. I alle desse tilfella forstår eg kva det er eg betalar for, og kvifor det kostar pengar. Men å betale for å hoppe over store delar av eit spel, det blir for dumt. Dette er eit "produkt" som har null verdi. Du får ikkje noko ekstra innhald, og det medfører ingen vesentlege utgifter for Blizzard. Alt du får er at nokre variablar i programmet endrar seg, tilsvarande som om du åpna konsollen og skreiv inn ein kommando i eit anna spel. Eg får av og til ei kjensle av at spelarar i dag (yngre spelarar?) ikkje lenger har noko begrep om verdi og kostnad på ting. Der var ei tid då eit spel kosta 400-600 kroner, som ikkje var billig, men du fekk i alle fall eit heilt spel, og du visste kva du betalte for. I dag betalar folk potensielt tusenvis av kroner for å få noko tøv i eit bedritent "gratis" mobilspel. Og til og med fullprisspel tilbyr ekstrainnhald til prisar som gjer at eg ikkje vil snakke om "mikrotransaksjonar" lenger. Det er snakk om ordinære transaksjonar, som betaling for mikroinnhald. Heldigvis har vi alternativ. Selskap som prioriterar betalingsmodellar framfor speldesign anser eg som irrelevante. Sjølv held eg meg stort sett til indie-utviklarar i dag. Kay 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 det beste hadde vært å ha et spill der ingen deler var kjedelige sånn at man slapp det problemet. Det er ikke slik at veien til level 90 er kjedelig, problemet ligger i at veien til 90 er kjedelig når du gjør det fjerde eller femte gang. Denne formen for "slitasje" finner man i absolutt alle spill. Og den beste løsningen er liksom å betale for å slippe det? AtW Sa jeg det? Du må slutte å legge ord i munnen på folk Du sa det vel ca omtrent like mye som at jeg sa du sa det. Joa, man kan tolke mitt spørsmål slik at det insinuerer at du sa det, akkurat som man kan tolke ditt innlegg slik at det insinuerer at det er en god løsning, men vil du at ditt innlegg skal tolkes i "beste mening", så burde du gjøre det samme med mitt. AtW 1 Lenke til kommentar
Penvey Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) "World of Warcraft har slitt med dalende tall de siste årene, og hadde i sommer de laveste abonnementstallene siden 2007.""OMG det går nedover med WoW, skuta synker! Går rett til perkele dette her!" Nei, Audun Rodem, WoW er fortsatt det største MMO der ute, og kommer sikkert til å være det i overskuelig framtid, det blir uansett helt feil å si at de sliter. Tror man tjener styggbra på 6-7 mill spillere som betaler 100 kr mnd. Den dagen det "bare" er 1 mill spillere igjen tjener de fortsatt store summer og er større enn fleste Endret 20. februar 2014 av DashFiss Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det burde heller vært en snarvei til level 85 slik at man i det minste levlet igjennom det nye innholdet. Hva er egentlig inkludert i de 60$? Er det kun en basis level 90 karakter? Kommer absolutt ikke til å betale for dette selv, men jeg kan forstå hvis noen velger å gjøre det når de er på sin tjuende alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå