Ludwig Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Vi er et sameie på fjellet som består av ca. 20 leiligheter. I dag får vi levert bredbånd gjennom en leverandør (tredjeparts, ikke Telenor etc.) som mottar bredbåndssignal på fjellet gjennom en antenne, som han igjen sende videre til mange hytter samt oss. Hver enkelt hytte/leilighet har egen router, men ikke utgang for fasttelefon (så bredbånd på tradisjonelt vis er utelukket).Denne løsningen er langt i fra optimal, og har en alt for stor nedetid.Nå kan det sies at man lett kan finne på andre ting når man først er på fjellet, men folk ønsker å fortsatt være tilkoblet.Det jeg lurer på om noen av dere vet om forskjellige løsninger som ikke er for dyre, eller vil kreve for mye investering?Alternativet er selvsagt mobilt bredbånd, men spørsmålet om 3G-nettet vil takle bruken, og det er noe som må avklares før det blir aktuelt.Et annet alternativ er ICE sine mobilløsninger.Men er det noen andre muligheter?Setter umåtelig pris på alle tips Endret 19. februar 2014 av Ludwig Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Har du sjekket med breiband.no? De bygger ofte ut dersom nok personer er interessert. ICE = dårlig kundeservice, bryter sine egne vilkår. Unngå dem om du kan. Jeg kan dessverre ikke noe valg da de er den eneste som kan levere der jeg bor. Lenke til kommentar
Ludwig Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Har du sjekket med breiband.no? De bygger ofte ut dersom nok personer er interessert. ICE = dårlig kundeservice, bryter sine egne vilkår. Unngå dem om du kan. Jeg kan dessverre ikke noe valg da de er den eneste som kan levere der jeg bor. Breiband.no var et godt tips. Takk skal du ha Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå