Gå til innhold

Datoen for salgsstopp av Windows 7 er satt

Anbefalte innlegg

Er ikke Windows 8 tilnærmet likt Windows 7 da, bare med bruk av "tiles" som alternativ til "vanlig" startmeny?

Windows 8 er mye mer tungdreven, bruker mere video ram, navigeres tregere, og er litt mindre effektiv i forhold til win7.

Eh, nei? Dessverre, denne påstanden kan ikke jeg underbygge...

Faktum er at, og du kan jo se det som alle andre, at win8 krever mere video ram. Dette kan du lett SE, ettersom at en fysisk større og mer... "levende" grafisk løsning er tatt i bruk. Dette er ikke nødvendigvis en dårlig sak, ettersom at det tillater alt å kjøre mere flytende og effektivt. Men hva hjelper det, når enkelte av oss har mikro-muskel-bevegelser innlært enten vi vil det eller ikke, siden windows 95-98-xp, der det samme kompakte meny systemet har vært i spille?

Det at jeg må lære meg å bruke et nytt, tregere system (Man kan stille inn slik at alle vinduer, mapper, og animasjoner vises på 0.010Millisekunder), som ikke er enkelt og kompitabelt med hva jeg allerede kan, og som utenom dette er designet på et vis slik at jeg MÅ separeres fra min originale arbeidsoppgave ER IKKE BRA. Overkommelig, selvfølgelig, men som det sies: Mange bekker små, gjør en stor Å. Med andre ord, jeg blir grinete når smådritt kaster bort tiden min på tull som ikke er N nødvendig. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows 8 er mye mer tungdreven, bruker mere video ram, navigeres tregere, og er litt mindre effektiv i forhold til win7.

Totalt annerledes enn min erfaring.

På mine maskiner er Windows8 (og 8.1) langt mer lettdreven enn Windows 7.

Ang. effektiviteten, så er den lik (hvordan i svarteste klarer du å være MINDRE effektiv i Win8? Man jobber jo i desktopmodus, og der er Win8 så å si identisk med Win7).

Ikke all jobb handler om å sitte inni ett program hele dagen lang.

Jeg må konstant rulle mellom mapper, programmer, søke opp nye filer... Det er en konstant prosess som hindres tragikomisk mye av Win8's irriterende, U-INNLÆRTE meny system. Det er et bryderi som ikke er nødvendig, rett og slett.

Og for å toppe det av, så hater jeg å kaste bort tid på småtteri og tullball.

(Kan jeg kalles en Effekt avhengig NÅ? Hahha! :):hmm:)

Endret av MatseMats
Lenke til kommentar

hvis man tok vek AERO som ga gliden over ganger og effekter i windows7 for reduserer resursbruken , hvordan kan da de nesten helt statiske metro systemet kreve mere minne ?

hvordan kan det da være tregere ( hvis det ikke er snakk om alle unødvendige valgene man må gjennom) når det skal være et mindre resurskrevende system ?

Da må det være strukturen i metro som er bygd feil opp

Lenke til kommentar

hvis man tok vek AERO som ga gliden over ganger og effekter i windows7 for reduserer resursbruken , hvordan kan da de nesten helt statiske metro systemet kreve mere minne ?

hvordan kan det da være tregere ( hvis det ikke er snakk om alle unødvendige valgene man må gjennom) når det skal være et mindre resurskrevende system ?

Da må det være strukturen i metro som er bygd feil opp

Hva snakker du om?

Win8 krever MINDRE minne enn Win7, og oppleves langt raskere.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med å finne apps i metro kontra bla på startmenyen..

Jeg synes det er lettere å finne ting jeg ikke husker navnet på når det er sortert, enn når det er plassert i en liste på startmenyen.

Eksempelbilde fra windows 8.1:

windows-8.1-apps-view-search.jpg

Det er ikke alle så kan ta seg råd eller behag til å kjøre med så høyoppløst skjermoppløsning.

Lenke til kommentar

Det finnes en del regler om hvordan et brukergrensesnitt bør være.

mange av disse reglene blir brutt i metro

Det er det jeg er opptatt av

I "metro"-modus på programvaren, så har Microsoft ihvertfall brutt med programmeringsstandarden, som man tidligere brukte referansen "Standard-Windows" på.

Standard-Windows er en programmeringsstil som er bakt inn i kodeverktøyene om man velger å bruke det. Det har vært brukt siden "tidenes windows-morgen nesten". Der er så enkelt at man har en "File", "Edit", "View" med flere og til slutt "Help" (dette var det engelske eksempelet).

I "metro"-vinduer av programmene så har man fjernet disse tingene. Og slik Windows 8.x er konstruert i dag, så har brukeren liten direkte innflytelse på å kunne tilbakestille ting slik at programmene til en hver tid kjører i desktop-modus.

Om det likevel skulle vise seg at Win 8.x lar seg konfigurere i detaljer, slik at opplevelsen kan settes til kun åpne i desktop-modus, så er det i såfall veldig godt skjult for den normale og "casual"-brukeren.

Endret av G
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med å finne apps i metro kontra bla på startmenyen..

Jeg synes det er lettere å finne ting jeg ikke husker navnet på når det er sortert, enn når det er plassert i en liste på startmenyen.

Eksempelbilde fra windows 8.1:

Det er ikke alle så kan ta seg råd eller behag til å kjøre med så høyoppløst skjermoppløsning.

Det krever da ikke så stor oppløsning? ser enda flere ikoner på min skjerm som kjører 1920x1080..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...