Frifraktpåalt Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Heisann, som tittel sier, så har jeg ikke en "stabil" multiplier.. har den nå i dag på 4,4ghz, men står at multiplier er x22 (7-22) Har testet litt forskjellige settings uten at dette har "låst" multiplieren.. Trenger tips! Hardware: asus formula v amd 8350 + vannkjøling 32gb minne bilde http://tinypic.com/r/314uyy0/8 EDIT: altså, multiplieren flytter seg ikke under stresstester.. men synes det er rart at jeg får de tegnene... Endret 19. februar 2014 av Frifraktpåalt Lenke til kommentar
War Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Mener du at speedstep er på og pcen klokker ned uten last? Disable speedstep i bios, kan stå EIST , C1E osv Disable alt som heter C.... i den menyen. Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 alt det er på disable, men om du ser på bildet, så står det multiplie x22 (7-22) den klokker ikke ned, men er bare irriterendes at det står slik.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) alt det er på disable, men om du ser på bildet, så står det multiplie x22 (7-22) den klokker ikke ned, men er bare irriterendes at det står slik.. Her er løsningen: Ta skjermbilde av CPU-Z Åpne skjermbildet i Paint Fjern (7-22) ??? Profit Det er ingen måte å fikse "problemet" ditt. EDIT: Værsågod Endret 21. februar 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 alt det er på disable, men om du ser på bildet, så står det multiplie x22 (7-22) den klokker ikke ned, men er bare irriterendes at det står slik.. Her er løsningen: Ta skjermbilde av CPU-Z Åpne skjermbildet i Paint Fjern (7-22) ??? Profit Det er ingen måte å fikse "problemet" ditt. EDIT: 314uyy0 (2).jpg Værsågod hehe, har tenkt på det også, men har alle det sånn som meg ? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 alt det er på disable, men om du ser på bildet, så står det multiplie x22 (7-22) den klokker ikke ned, men er bare irriterendes at det står slik.. Her er løsningen:Ta skjermbilde av CPU-Z Åpne skjermbildet i Paint Fjern (7-22) ??? Profit Det er ingen måte å fikse "problemet" ditt. EDIT: 314uyy0 (2).jpg Værsågod hehe, har tenkt på det også, men har alle det sånn som meg ?JA Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Ok! synes det bare var litt rart, da jeg ikke hadde det slik på min intel dual2core prosessor.. men takk for hjelpen Lenke til kommentar
ZentiX Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Ser at denne tråden er litt old. Men på CPU-Z så vil den vise min og max multiplier samt den multipliern du kjører på. Vis du ikke vil at PCen din skal klokke ned cpuen din, så må du skru av noe som heter Cool & Quiet i bios, også Turbo. Men da vil du ikke få noe boost men en locked clock. Nå kan du overklokke som bare det. Lenke til kommentar
Frifraktpåalt Skrevet 4. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Ser at denne tråden er litt old. Men på CPU-Z så vil den vise min og max multiplier samt den multipliern du kjører på. Vis du ikke vil at PCen din skal klokke ned cpuen din, så må du skru av noe som heter Cool & Quiet i bios, også Turbo. Men da vil du ikke få noe boost men en locked clock. Nå kan du overklokke som bare det. denne er løst... og som jeg skriver, dette er gjort;) og har en låst multiplier.. kjører i dag på 4,8 stabilt Endret 4. mars 2014 av Frifraktpåalt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå