Gå til innhold

Pilfink ... .

Anbefalte innlegg

Hei Albert.

Ja,her har vi pilfinken din i flotte omgivelser.

Godt komponert med god skarphet og en flott bakgrunn.

Når det gjelder objektivet ditt så er det foretatt en brukertest av dette i siste nummer av Natur & Foto.

Konklusjonen er som følger:

Alt i alt er dette et meget godt objektiv som er helt på høyde med tilsvarende originalobjektiv.

Skal jeg kaste en terning,havner den på en entusiastisk 5èr,med trekk for dårlig tilgang til konvertere.

Så dersom du ønsker å spare noen tusenlapper og ikke er avhengig av å kunne bruke konverter,er dette et godt alternativ til å få sylskarpe bilder,selv i marginalt lys.

Arvid.

Hei, Nutini.

Tusen takk for hyggelig kommentar og informasjon om objektivtest av Tamron'en, - den testen har jeg ikke fått med meg ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig flott. Både når det gjelder bakgrunn, kompossisjon og ikke minst skarphet. Har du brukt stativ?

Hei, Fotopoulsen.

Tusen takk for hyggelig, positiv kommentar ! :)

Bildet er tatt med håndholdt kamera.

Vennlig hilsen

Albert.

1/250s på 200mm håndholdt, du er tøff. Her har nokk en utmerket stabilisator reddet deg.

Selvfølgelig, god støtte eller mange bilder i serie kan også hjelpe.

Vh

Peter

Hei igjen, Fotopoulsen.

Det er nok litt flaks, for ikke hadde jeg støtte, og det ble heller ikke tatt bilder i serie :)

Vennlig hilsen

Albert.

Hei igjen Albert.

Ikke for å være masete, ønsker bare å tipse. Det er ikke noe i vegen med å kjøre opp isoen, om du ønsker hurtigere lukkertid. Et så flott kamera som du har der, klarer fint høye iso innstillinger uten å lage støy. Hurtige lukkertider vil gi jevnt flere skarpe bilder. :)

Vh

Peter

Lenke til kommentar

Veldig flott. Både når det gjelder bakgrunn, kompossisjon og ikke minst skarphet. Har du brukt stativ?

Hei, Fotopoulsen.

Tusen takk for hyggelig, positiv kommentar ! :)

Bildet er tatt med håndholdt kamera.

Vennlig hilsen

Albert.

1/250s på 200mm håndholdt, du er tøff. Her har nokk en utmerket stabilisator reddet deg.

Selvfølgelig, god støtte eller mange bilder i serie kan også hjelpe.

Vh

Peter

Hei igjen, Fotopoulsen.

Det er nok litt flaks, for ikke hadde jeg støtte, og det ble heller ikke tatt bilder i serie :)

Vennlig hilsen

Albert.

Hei igjen Albert.

Ikke for å være masete, ønsker bare å tipse. Det er ikke noe i vegen med å kjøre opp isoen, om du ønsker hurtigere lukkertid. Et så flott kamera som du har der, klarer fint høye iso innstillinger uten å lage støy. Hurtige lukkertider vil gi jevnt flere skarpe bilder. :)

Vh

Peter

Hei igjen, Fotopoulsen.

Jeg har lært mye av gode råd her på Akam, og du har helt sikkert rett i at jeg bør øke ISO-verdien for å kunne bruke kortere lukkertider.

Jeg får la gammel vane fare, og "gjøre som du sier"... .

Takk for at du tok deg tid til dette, Peter ! :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

For et fantastisk flott bilde! Nydelige farger, og nydelig fugl.

Utover det så er jeg ganske sikker på at dette er en gråspurvhunn? Har nettopp forsøkt å sette meg inn i forskjellene mellom disse artene, og det er det jeg kan forstå:)

Hilsen Benedikte

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...