Gå til innhold

Pilfink ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Albert

Har ikke så mye peiling på fugler jeg, men var skarpt og klart bilde. Virker som det er rette farger gjengitt.

Jeg har kjøpt meg en Nex-6 kamera og tenker kjøpe en 70-200mm. Vil du anbefale Tamron sin som du har?

Mvh

Harald

Hei, Harald.

Tusen takk for hyggelig kommentar ! :)

Gratulerer med nytt kamera, - det har fått svært god omtale, og er lite og hendig :)

Tamron'en er testet med meget godt resultat av www.dxomarks.com, men ble ikke anbefalt av

www.cameralabs.com.

Jeg er imidlertid veldig fornøyd med dette objektivet.

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar

Veldig flott. Både når det gjelder bakgrunn, kompossisjon og ikke minst skarphet. Har du brukt stativ?

Hei, Fotopoulsen.

Tusen takk for hyggelig, positiv kommentar ! :)

Bildet er tatt med håndholdt kamera.

Vennlig hilsen

Albert.

1/250s på 200mm håndholdt, du er tøff. Her har nokk en utmerket stabilisator reddet deg.

Selvfølgelig, god støtte eller mange bilder i serie kan også hjelpe.

Vh

Peter

Lenke til kommentar

Hei Albert.

Ja,her har vi pilfinken din i flotte omgivelser.

Godt komponert med god skarphet og en flott bakgrunn.

Når det gjelder objektivet ditt så er det foretatt en brukertest av dette i siste nummer av Natur & Foto.

Konklusjonen er som følger:

Alt i alt er dette et meget godt objektiv som er helt på høyde med tilsvarende originalobjektiv.

Skal jeg kaste en terning,havner den på en entusiastisk 5èr,med trekk for dårlig tilgang til konvertere.

Så dersom du ønsker å spare noen tusenlapper og ikke er avhengig av å kunne bruke konverter,er dette et godt alternativ til å få sylskarpe bilder,selv i marginalt lys.

Arvid.

Lenke til kommentar

Veldig flott. Både når det gjelder bakgrunn, kompossisjon og ikke minst skarphet. Har du brukt stativ?

Hei, Fotopoulsen.

Tusen takk for hyggelig, positiv kommentar ! :)

Bildet er tatt med håndholdt kamera.

Vennlig hilsen

Albert.

1/250s på 200mm håndholdt, du er tøff. Her har nokk en utmerket stabilisator reddet deg.

Selvfølgelig, god støtte eller mange bilder i serie kan også hjelpe.

Vh

Peter

Hei igjen, Fotopoulsen.

Det er nok litt flaks, for ikke hadde jeg støtte, og det ble heller ikke tatt bilder i serie :)

Vennlig hilsen

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...