Gå til innhold

pass dere for it butikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betal heller noen ekstra lapper for å ha garanti. Greit nok med billige ting, men å betale feks 2000+ og ikke ha garanti er mildt sagt forferdelig den dagen produktet ryker.

 

Garanti og reklamasjonsrett har du. itbutikken følger norske lover de også :) Ikke noe problem.

 

Skjønner ikke at folk som har hørt om problemene er dumme nok til å kjøpe derifra. Skjønner jo dem som ikke vet om ITbutikken og problemer med retur, men når man har hørt om all dritten her skal man være ganske dum for å kjøpe derifra. Sorry.

 

Jeg har lest mange av brukererfaringene og kommet fram til at det finnes mange uvitende og kunnskapsløse forbrukere. Er tydelig at det er mange som har problem med å feilsøke skikkelig og derfor sender inn hardware som fungerer. Det er også endel som ikke er helt sikre på rettighetene sine. Så kommer jo alle drittungene som klager og syter i tillegg.

Lenke til kommentar

6000.- er jo veldig mye penger og miste får mange(defekt kort)

ITbutikken må kunne fåstå at de har gjort noe feil.

kan ikke trådstarter prøve og kontakte dem igjen på påpeke feilene

kortet har...

prøv og sende dem mail og få dem til og sette seg inn i problemet,slik at

du får returnere kortet til dem(bruk en høflig tone)

men det er jo ikke umulig at det kunne ha blitt misfårståelse mellom

dere.

siden RAPTORR skrev at:når jeg spurte om å få nytt så fortelte de meg at det var ikke mulig for de hadde sendt den gamle tilbake til meg

 

nei,ikke gi deg så lett.prøv og sende kortet inn igjen og prøv og ta bilde

som viser feilen(Det flimrer helt fra begynnelsen fra bios)og send med...

Lenke til kommentar
Betal heller noen ekstra lapper for å ha garanti. Greit nok med billige ting, men å betale feks 2000+ og ikke ha garanti er mildt sagt forferdelig den dagen produktet ryker.

 

Garanti og reklamasjonsrett har du. itbutikken følger norske lover de også :) Ikke noe problem.

 

Skjønner ikke at folk som har hørt om problemene er dumme nok til å kjøpe derifra. Skjønner jo dem som ikke vet om ITbutikken og problemer med retur, men når man har hørt om all dritten her skal man være ganske dum for å kjøpe derifra. Sorry.

 

Jeg har lest mange av brukererfaringene og kommet fram til at det finnes mange uvitende og kunnskapsløse forbrukere. Er tydelig at det er mange som har problem med å feilsøke skikkelig og derfor sender inn hardware som fungerer. Det er også endel som ikke er helt sikre på rettighetene sine. Så kommer jo alle drittungene som klager og syter i tillegg.

 

nå tar du deg vann over haude...

når det gjelder min sak så har jeg "NOK" av erfaring til å skjønne at et hk er DOA! sendte det inn. de fant feil, snakket med dagligleder som lovte meg ett nytt kort..., fikk tilsendt ett nytt ett... (var også DOA), sendte inn på nytt (denne gangen skrev jeg ned serienummeret på hk'et). Sendte det inn, fikk beskjed at de fant feil, daglig leder lovet meg ett nytt kort igjen.... da jeg mottok det kortet var det og DOA, da jeg sjekket serienummeret hadde f*** meg de bare sendt det gamle kortet tilbake!

 

endte opp med å ha brukt en gode 6-700kr totalt i porto på ett hk som kosta 1000,-!

 

og det er ikke noe jeg har gjort galt i denne saken, drevet med pc i godt over 10 år no og kan vel klasifisere meg som ganske kompetent. data er en veldig stor lidenskap for meg....

 

Testet med forskjellige strømforsyninger, monterte riktig slik at ikke noe skulle kortslutte på baksiden osv....

 

den portoen ble aldri kompensert og det tok 3 purringer til dem før de gadd å sette penger inn på kontoen min for heving av kjøpet...

 

så å si at itbutikken er uskyldig fordi brukeren sender inn produkt som egentlig ikke er feil på er vel å ta i litt for mye.

klart det fins folk som er helt fjott opp i hodet når det gjelder data, men de pleier som oftest å gå på elkjøp... eller så pleier de å oppsøke profesjonelle til å hjelpe dem med deres problem (eks forumet til hw.no)

Lenke til kommentar

Har ingen problemer med dem, synes de gjør en god jobb. Det er da for f@en ikke demmes feil at noen varer kan ha defekter!

 

Synes dere skal være mere tolerante å holde roen, ikke knytte nevene og klar til å drepe for at lagervarene de har er av en serie med feil eller no. Hadde de visst at det var feil på varen så hadde de ikke sendt den.

Lenke til kommentar
Har ingen problemer med dem, synes de gjør en god jobb. Det er da for f@en ikke demmes feil at noen varer kan ha defekter!

 

Synes dere skal være mere tolerante å holde roen, ikke knytte nevene og klar til å drepe for at lagervarene de har er av en serie med feil eller no. Hadde de visst at det var feil på varen så hadde de ikke sendt den.

 

Jeg er også en av de som har forsøkt å roe ned den veldige heksejakten på ITButikken, men har etterhvert skjønt at noe må være skrekkelig galt med servicen.

Når man blir lovt en ny vare og får den samme defekte varen i retur, og dette skjer gang på gang - ja da gidder jeg ikke å bruke en kalori på å forsvare de noe mer... :-?

Lenke til kommentar
avbestill  det hadde jeg gjort hvis jeg hvar deg  og for hvis det er noe tull med den stakksr deg

Hvis det blir noe tull med en harddisk går det fortest å ta garantien med harddiskprodusenten uansett. Jeg har dessuten kun gode erfaringer med itbutikken. En gang var det feil oppkravsbeløp på pakken min og en dame på regnskap satt en time ekstra på fredag kveld for å fikse oppkravsbeløpet for meg. De er raske, billige, og etter det jeg har erfart har de god service.

Mange skriker ut om produkter som ikke virker mens de i virkeligheten ikke har den kompetansen og erfaringen som i mange tilfeller trengs for å få et nytt produkt til å virke.

Lenke til kommentar
Saksøk de (iallefall true med saksøking)hvis det ikke blir gjort noe fra deres side!!! De skal ikke ha lov til å drive på med sånt!! Det er kontraktbrudd og det blir man godt straffet for!!! Bare send mail om at denne saken ligger i advokatens hender og du venter bare på svar på mailen din om at kortet skal byttes og da skriver du også det at hvis de ikke gjør det slik så skal du ved hjelp av advokaten din demonstrere dette i retten og da vil de tape BLANKT!!!!!    GI PÅ MASSE TRYKK MOT DE... :evil:  Du kan også få dette opp i tv 2 hjelper deg.. de har fått masse meldinger.. snart kommer dette nok opp på tv!!!! skriv mail til TV2 og si det som er problemet og de hjelper deg trolig siden det er så mye klager på de
Ja jøss - sånn trussel fra kunde hjelper jo til mye bedre kundebehandling... Det er faktisk mennesker de som jobber i webshopper også, og tro meg - trusler om TV2 Hjelper Deg preller rimelig fort av + at de blir mer fiendtlige mot deg.

For all del - jeg har hørt mer enn nok til å være enig i at ITButikken ikke akkurat er klassens beste - men TV2 Hjelper deg er ikke noen rettslig instans.

 

Vet om MANGE saker som TV2 Hjelper Deg har vist på TV, men hvor det er forhandleren som har vunnet i påfølgende rettsak - uten at DET blir sagt noe om...

 

Lykke til uansett - håper du får pengene tilbake eller byttet varen...

 

Dette skriver jeg fordi at hvis man går til tv-2 hjelper deg så kan man få det tatt opp på direkten og da blir de jo da litt skremt.. det vil jo trolig ikke hjelpe noe men man vil da forhindre endel andre i å handle der!!

Lenke til kommentar

Jeg skal love deg at har man først fått trusler om TV2 Hjelper Deg og erfaring med de journalistene som jobber der og i FBI (NRK) så har du ikke mye respekt for de menneskene... :-?

De overkjører firmaet det gjelder, og vet akkurat hva som skal til for at du og (ikke jeg) skal sitte foran TVn og synes synd på den staaaakkars forbrukeren - som aaaaldri gjør feil :roll:

 

Menmen... tror nok en hyggelig telefon til DELL er mye lurere enn å hoppe opp og true de...

 

Vi får se...

 

OBS: Feilpostet :) men mener det samme om ITButikken :oops:

Lenke til kommentar
Øy, før dere fortsetter, tenk over dette. Hva om fyren som har laget denne posten (virker som han er GANSKE ny her på forumet) har gjort noe galt når han monterte det og ikke gjorde alt riktig som han skulle? Hva om han er så newbie og sender klage på noe som ikke er defekt...er det rarti?

 

Bare en liten tanke....

ps. er ikke meninga å flamme noen!

 

Så nå skal antall poster på forumet her bestemme hvor datakyndig han er??? Får håpe at ikke Snekkeren mister kontoen sin da, for ellers blir han en newbie igjen!!

 

En annen ting som plager meg er at folk svarer på alt med Google! Kan jo svare på det folk spør etter og kanskje forklare at det finnes der ute viss en søker!! Dette sammen med Feil posting er det eneste folk får. Alt for mangen hobby moderatorer på dette forumet. Litt off topic da :D

Lenke til kommentar

for det første så har jeg ikke telingen på hvor mange pc jeg har bygd så det svaret og jeg har prøvd med putta den i annen maskikken jeg har gjort alt som er mulig å teste den er fuckt og jeg har ikke prøvd å overklokke den hva skal jeg gjøre er noen som har noen fæle virus :evil: jeg kan sende til de danske bøfferne :evil: jeg har prøvd å være saklig med dem men det går ikke ??

Lenke til kommentar

så å si at itbutikken er uskyldig fordi brukeren sender inn produkt som egentlig ikke er feil på er vel å ta i litt for mye.

klart det fins folk som er helt fjott opp i hodet når det gjelder data, men de pleier som oftest å gå på elkjøp... eller så pleier de å oppsøke profesjonelle til å hjelpe dem med deres problem (eks forumet til hw.no)

 

Så du tror at all hardware som det blir reklamert på faktisk ER defekt? Det blir fryktelig naivt. Nå snakka heller ikke jeg om de som er "helt fjott opp i hodet". Jeg tenkte mer på unge brukere som kan noe, men som gjerne overvurderer kunnskapen sin.

 

Jeg kommenterte aldri din sak(de fant jo forøvrig feilen hos deg) og skal ikke nekte for at du kanskje har en uheldig historie å fortelle, men slik jeg ser det så er det heva over enhver tvil at itbutikken får mye ufortjent kritikk.

Lenke til kommentar

så å si at itbutikken er uskyldig fordi brukeren sender inn produkt som egentlig ikke er feil på er vel å ta i litt for mye.

klart det fins folk som er helt fjott opp i hodet når det gjelder data, men de pleier som oftest å gå på elkjøp... eller så pleier de å oppsøke profesjonelle til å hjelpe dem med deres problem (eks forumet til hw.no)

 

Så du tror at all hardware som det blir reklamert på faktisk ER defekt? Det blir fryktelig naivt. Nå snakka heller ikke jeg om de som er "helt fjott opp i hodet". Jeg tenkte mer på unge brukere som kan noe, men som gjerne overvurderer kunnskapen sin.

 

Jeg kommenterte aldri din sak(de fant jo forøvrig feilen hos deg) og skal ikke nekte for at du kanskje har en uheldig historie å fortelle, men slik jeg ser det så er det heva over enhver tvil at itbutikken får mye ufortjent kritikk.

 

jeg sier ikke det at all hardware'en er deffekt... men når en hardware er deffekt så synes jeg personlig at de gir litt f*** i å gjøre noe med det...

 

dessverre....

 

med meg var de rask å konstantere feil, de som sitter å feilretter hos itbutikken skal ha ros for det, men det er videre i behandlingen at ett eller annet svikta....

 

det er der itbutikken må ta litt bedre tak i ting,

sånn som med mitt produkt så gikk jeg rundt med følelsen av at all informasjon de hadde på klagesaker ble lagret på post'it er... så det var liksom bare flaks om du faktisk fikk ett nytt kort eller at vaskedama vaska post'it en vekk så du aldri fikk noe liksom :yes:

Lenke til kommentar

Har selv litt blandet erfaring med ITButikken. Prisene deres er i mange tilfelle helt vanvittig lave i forhold til andre webshopper. Kjøpte nettopp en Epson EPL 6100 hos dem til samme prisen som EPL 6100L koster hos Komplett. Og ja, jeg mailet først og spurte om de hadde rett produkt, noe de bekreftet.

 

Ellers så er det en viss treghet å spore i systemet deres. Når man sender mail tar det ofte alt for lang tid før man får svar. I tillegg er det norkse nummeret som er oppgitt på webben deres ute av drift... (?)

 

Ellers har jeg ikke mye å klage på. Har ikke hatt de store retursakene med dem, men de jeg har hatt har det tatt to til tre uker + en par mail å få fikset. Jeg kan alltids takle det når jeg sparer to tusinger på å bestille varer for fem tusen til sammen... (!) ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg skal love deg at har man først fått trusler om TV2 Hjelper Deg og erfaring med de journalistene som jobber der og i FBI (NRK) så har du ikke mye respekt for de menneskene...   :-?  

De overkjører firmaet det gjelder, og vet akkurat hva som skal til for at du og (ikke jeg) skal sitte foran TVn og synes synd på den staaaakkars forbrukeren - som aaaaldri gjør feil  :roll:  

 

Menmen... tror nok en hyggelig telefon til DELL er mye lurere enn å hoppe opp og true de...

 

Vi får se...

 

OBS: Feilpostet :) men mener det samme om ITButikken  :oops:

 

Det er mulig det finnes forbrukere som gjør feil, men det er utrolig mangen i dagens næringsliv som gjør slike ting som de viser på TV2 hjelper deg. Når du ser ulykker der personen skulle hatt millioner i erstatning blir dratt ut i 14 år til dagen før det går til høgsterett. Først DA betaler de....blir rett og slett kvalm av mange som vises på slike program.

Lenke til kommentar

Ja f.eks. pris på denne "ekstern Sony DRX-510UL - diskstasjon - DVD±RW - FireWire/Hi-Speed USB "så jeg som demovare hos komplett og pris kr. 3500.- heldigvis så kjøpte jeg den ikke da jeg fant en ny med retail utstyret i behold hos itbutikken til kr. 3.084,22 NOK

 

Ang. garanti så sender f.eks itbutikken ut melding om at garantien går ut på kjøp med varenr. og det hele( 1-2 år etter kjøp). De gjør et forsøk i hvertfall. Fikk pengen igjenn på et Logiteck tast/mus som plutslig sluttet å virke tokk tid men jeg fikk da pengene!.

8) liker å surfe tar også noen tjangser men å handle hos itbutikken ser jeg som liten risiko!.

Lenke til kommentar
Jeg skal love deg at har man først fått trusler om TV2 Hjelper Deg og erfaring med de journalistene som jobber der og i FBI (NRK) så har du ikke mye respekt for de menneskene...   :-?  

De overkjører firmaet det gjelder, og vet akkurat hva som skal til for at du og (ikke jeg) skal sitte foran TVn og synes synd på den staaaakkars forbrukeren - som aaaaldri gjør feil  :roll:  

 

Menmen... tror nok en hyggelig telefon til DELL er mye lurere enn å hoppe opp og true de...

 

Vi får se...

 

OBS: Feilpostet :) men mener det samme om ITButikken  :oops:

 

Det er mulig det finnes forbrukere som gjør feil, men det er utrolig mangen i dagens næringsliv som gjør slike ting som de viser på TV2 hjelper deg. Når du ser ulykker der personen skulle hatt millioner i erstatning blir dratt ut i 14 år til dagen før det går til høgsterett. Først DA betaler de....blir rett og slett kvalm av mange som vises på slike program.

 

Vel - nå er det jo en viss forskjell på bomkjøp og ulykkeserstatninger i millionklassen da...

Mente bare at TV2-programmet viser saken KUN fra forbrukers side - noe som er helt forkastelig.

At personen som startet denne tråden har rett i sine påstander tviler jeg overhodet ikke på - min kritikk mot TV2 Hjelper Deg var generell...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...