Gå til innhold

pass dere for it butikken


Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et grafikk kort FX5900 256 MB hos IT buttikken. Varen var defekt og jeg rettunerte den tilbake, og når jeg spurte om å få nytt så fortelte de meg at det var ikke mulig for de hadde sendt den gamle tilbake til meg. Jeg har betalt 6000kr for den og får den samme defekte varen tilbake? Hva syns dere??? De sier at de ikke kan hjelpe meg for de fant ikke noe feil... Det flimrer helt fra begynnelsen fra bios og de burde jo se det da? Jeg har prøvd med andre CPU og HK og byttet ram, men den er forsatt ustabil så det er kortet. Det er helt elendig support der, og det kontoret de påstår at de har i Norge, er bare bløff!!! Jeg har prøvd å ringe der i en uke uten å få svar. Og når jeg ringer til Danmark, så er det ingen som er villig til å hjelpe med, og jeg vet at de har hatt tull med forbrukerrådet før.... Er dette lov???? Hva syns dere at jeg burde gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saksøk de (iallefall true med saksøking)hvis det ikke blir gjort noe fra deres side!!! De skal ikke ha lov til å drive på med sånt!! Det er kontraktbrudd og det blir man godt straffet for!!! Bare send mail om at denne saken ligger i advokatens hender og du venter bare på svar på mailen din om at kortet skal byttes og da skriver du også det at hvis de ikke gjør det slik så skal du ved hjelp av advokaten din demonstrere dette i retten og da vil de tape BLANKT!!!!! GI PÅ MASSE TRYKK MOT DE... :evil: Du kan også få dette opp i tv 2 hjelper deg.. de har fått masse meldinger.. snart kommer dette nok opp på tv!!!! skriv mail til TV2 og si det som er problemet og de hjelper deg trolig siden det er så mye klager på de

Lenke til kommentar
Saksøk de (iallefall true med saksøking)hvis det ikke blir gjort noe fra deres side!!! De skal ikke ha lov til å drive på med sånt!! Det er kontraktbrudd og det blir man godt straffet for!!! Bare send mail om at denne saken ligger i advokatens hender og du venter bare på svar på mailen din om at kortet skal byttes og da skriver du også det at hvis de ikke gjør det slik så skal du ved hjelp av advokaten din demonstrere dette i retten og da vil de tape BLANKT!!!!! GI PÅ MASSE TRYKK MOT DE... :evil:

 

Svært så hissig du var då (mensen eller?)... det går ann å påpeke noe uten å skrike.

 

ellers så funker sikkert forslaget ditt...

Lenke til kommentar

Date: Wed, 24 Sep 2003 21:33:59 +0100

Vi har mottatt bekreftelsen på din ordre.

Hvis varene ikke ligger på lager, blir de bestilt hos vår leverandør klokken

12.00 førstkommende hverdag.

Greit nok. De hadde ikke på lager.

 

Leverandøren har opplyst at vi kan vente dette produktet den 28-09-2003.

Javel, er da ikke så lenge til.

Mange mange mails senere.

Gammel leveringsdato : 08-10-2003 , Ny leveringsdato : 13-10-2003

 

Men jeg kan godt vente jeg, har ikke noe voldsomt hastverk.

Tenker bare med GRU på alt styret hvis skjermen(Syncmaster 191T) skulle ha noen døde piksler :(

Lenke til kommentar
Saksøk de (iallefall true med saksøking)hvis det ikke blir gjort noe fra deres side!!! De skal ikke ha lov til å drive på med sånt!! Det er kontraktbrudd og det blir man godt straffet for!!! Bare send mail om at denne saken ligger i advokatens hender og du venter bare på svar på mailen din om at kortet skal byttes og da skriver du også det at hvis de ikke gjør det slik så skal du ved hjelp av advokaten din demonstrere dette i retten og da vil de tape BLANKT!!!!! GI PÅ MASSE TRYKK MOT DE... :evil: Du kan også få dette opp i tv 2 hjelper deg.. de har fått masse meldinger.. snart kommer dette nok opp på tv!!!! skriv mail til TV2 og si det som er problemet og de hjelper deg trolig siden det er så mye klager på de
Ja jøss - sånn trussel fra kunde hjelper jo til mye bedre kundebehandling... Det er faktisk mennesker de som jobber i webshopper også, og tro meg - trusler om TV2 Hjelper Deg preller rimelig fort av + at de blir mer fiendtlige mot deg.

For all del - jeg har hørt mer enn nok til å være enig i at ITButikken ikke akkurat er klassens beste - men TV2 Hjelper deg er ikke noen rettslig instans.

 

Vet om MANGE saker som TV2 Hjelper Deg har vist på TV, men hvor det er forhandleren som har vunnet i påfølgende rettsak - uten at DET blir sagt noe om...

 

Lykke til uansett - håper du får pengene tilbake eller byttet varen...

Lenke til kommentar

Hvilket fabrikat du har, skriver du ingenting om.

 

Sett deg ned og formuler et brev om hendelsesforløpet. Send brevet til kortfabrikken, og til så mange som mulig på fabrikken. Eks. salg, support, administrasjon, hovedkontor, Europakontor osv. Send kopi av denne mailen til Itbutikken, og sørg for at de ser at du har sendt denne mailen til diverse avdelinger på fabrikken.

 

Videre, så kan du prøve å spore opp hvem i Danmark som er importør for kortet. Ikke sikkert at de har noe med Itbutikken å gjøre, men det er forsøk verdt.

 

Hold en seriøs tone i mailene dine, det kommer du lengst med på sikt.

 

Lykke til!

 

PS

Til alle dere som tror TV2 og FBI tar tak i all verdens problemer: Glem det, de har nok med sakene som stor sett har almen interesse, og det kan man vel ikke akkurat si at kjøp av f.eks. Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator, Kabinett eller en CPU for den saks skyld.

Lenke til kommentar

spre drit om dem slik som her på hw forumet...

 

er veldig mange som er missfornøyd med dem, jeg personlig hater dem, virker som at de totalt driter i kundene...

 

forresten du kommer til å ha lang retursak på ditta kortet, min retursak varte vel i ca 4 mnd. der jeg da fikk pengene tilbake etter trussel om erstatning for tapt arbeid osvosv....

 

Til slutt går de tom for kunder for ingen vil handle med dem, får håpe det skjer snart for da skal jeg danse på webaddressa demma=) (danse på grava) :yes:

Lenke til kommentar
spre drit om dem slik som her på hw forumet.

 

Ikke fullt så bra sagt :-?

 

Godt mulig det er jeg som begynner å bli gammel (30), men det er ganske mange år siden jeg skjønte at det å oppføre seg fiendtlig ovenfor andre veldig sjelden medfører større medvilje fra motparten...

Vet ikke om jeg vil si at jeg tilhører den "eldre garden" ennå - men på meg virker det som om det er veldig mye fjortis-mentalitet i mange av postene her inne...

 

Klagesaker og returbehandling er ofte en veldig omfattende prosess som krever mye testing. Ikke minst gjør ulike test-scenarioer det nesten håpløst å fremprovosere samme feil i en annen maskin.

Mange av klagene her inne sier bare "nekter å gi meg nytt kort!" osv - men ingenting om HVORFOR butikken nekter å gi et nytt kort.

Jeg sier ikke at du har overklokket eller fremprovosert feilen på annen måte - men jeg er veldig sikker på at mange andre her inne har herpet et hovedkort eller skjermkort/minne med overklokking - og følgelig føler seg litt forbannet på seg selv men prøver å legge skylden over på webshoppen...

 

Problemet med ITButikken er nok at de har hatt FOR mange klager fra sure, forbannete kunder, slik at de etterhvert har begynt å behandle alle kunder likt - på en veldig negativ måte... :-?

Lenke til kommentar

Eh..! Hei dere.. jeg har lagt inn bestilling på 1 stk. Logitech MOMO Force - prisen har gått opp siden bestilling, men ikke spesielt mye, og jeg fikk en bekreftelse per e-mail i dag på at det vil komme på lager 22.10.03 (mest sannsynlig, ingen garanti).

 

Så vil det beste da være å avbestille det? Ingen andre virker å ha det lengre.. :cry: og jeg har lest så mange negative kommentarer om billigutgaven (force racer) at jeg mistet lysten på det.

 

Men om det faktisk er så mange problemer med ITbutikken, får jeg en dårlig følelse om dette, så jeg håper på et seriøst svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...