Gå til innhold

Hvordan finne IP-adressen til folk i Facebook?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IP adressen KAN gi deg en grov peiling(f.eks by) på hvor personen holder til, men å prøve å skremme med å fortelle han/hun hvor de bor hjelper lite, da alt står på facebook. Men som sagt, dette er ikke din oppgave. Du kan ende opp med å gjøre noe ulovlig, og da er det deg fokuset vil lande på.

-Daniel

• Liker 2
Lenke til kommentar

IP adressen KAN gi deg en grov peiling(f.eks by) på hvor personen holder til, men å prøve å skremme med å fortelle han/hun hvor de bor hjelper lite, da alt står på facebook. Men som sagt, dette er ikke din oppgave. Du kan ende opp med å gjøre noe ulovlig, og da er det deg fokuset vil lande på.

-Daniel

Ok, jeg tror jeg gir opp tanken med å finne han, takk for preiket :). Men er det mulig å finne ens ip-adress i facebook når han bruker en fake bruker. Jeg vet liksom ikke hvem personen er, men han kjenner meg. Hvordan skal politiet finne han når han bruker fake bruker?

Lenke til kommentar

-Daniel

Ok, jeg tror jeg gir opp tanken med å finne han, takk for preiket :). Men er det mulig å finne ens ip-adress i facebook når han bruker en fake bruker. Jeg vet liksom ikke hvem personen er, men han kjenner meg. Hvordan skal politiet finne han når han bruker fake bruker?

Kan ikke se for meg at politiet vil gjøre noe med saken. Men er ikke noe i veien med å prøve.

Facebook har mulighet til å se om samme IP-Adresse logger seg på to brukere. Og kan da blokkere begge brukerne til denne personen. Men kan jo hende politiet får noe informasjon fra facebook om det så er saken at begge disse brukerne blir blokkert.

Det finnes sikkert mange måter å få tak i IP-Adresser, når jeg var litt yngre gjorde jeg det med å få disse personene inn på skype/msn også sende dem noe, mens jeg sende det tracet jeg hvor jeg sende dette. Men dette er jo en litt noobish metode.

Rapportere til Facebook og Politiet må være beste måten å håndtere denne saken.

Lenke til kommentar

Slik personen oppfører seg kalles tastaturtøff. Hadde bilde, samt bosted blitt linket sammen med chatten deres, hadde nok personen ikke oppført seg slik.

Rapporter og blokker brukeren. Fortsetter den ved å lage nye brukerer er det bare å blokkere dem også. Som du sa, han vet hvem du er, og da er sannsynligheten stor at du kjenner til ham også, men du vet ikke hvem.

Du kan prøve å holde en samtale med ham, og lete etter spesiell ordbruk og pratemåte, for å se om du kjenner ham igjen. Spørre ham spørsmål på en "lur" måte slik at han avslører seg selv uten å tenke over det.

Ser vi det fra ett annen perspektiv (uviten om hvilke trusler du har fått), er han ute etter en eller annen respons. Sier stygge ting, du blir sint, han blir glad. Du kan twiste situasjonen og bare snakke tull for å "kjede" ham. Begynn å fortell om hva du så på nyhetene og hva du synes. Ignorer det han sier, og "tenk høyt" i chatten. Diskuter med deg selv. Ser for meg han vil kalle deg dum og bare ikke gidde mer.

-Daniel

Endret av Axxxy
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du kan sette opp en fiktiv side, med Ip-sjekk, og sende linken til personen og sjekke loggen etterpå.

Men som nevnt før IP-sjekk er ganske upresist på vanlige folk. I tillegg er det andre som får IP-adresser som ligger i utlandet, pga at de jobber mot en utenlandsk server. Og så har du jo VPN. Så dette fører ikke nødvendigvis noe sted og det eneste formålet med dette bør være å kunne gi adressen til politiet samt evt. sove bedre om natta fordi stalkeren kanskje bor i Vadsø og du i Lindesnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...