Malmern Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei,kjører en Argon Dac1 på pcen med følgende stereoanlegg tilkoblet:Forsterker: NAD C356BEEHøyttalere: Dali Zensor 5Har to problemer:1. Lyden kutter plutselig ut i spill etter ett tilfeldig tidspunkt,og eneste måte å få tilbake lyden på er å restarte spillet.2. Hvis DACen har stått på for lenge,alt mellom 20 - 60 min blir lyden skurrete og eneste måte å fikse det på er å restarte DACen,da blir lyden fin igjen. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Tja, det kan godt hende det er DACen som er ødelagt. Men om du ønsker å få det bekreftet så kunne du jo bare droppet DACen og heller koblet direkte til forsterker med en phonokabel m/ 3,5mm jack, for å så se om alle problemene forsvinner. Det vil ikke garantere at det er DACen (kan jo være PCen som klikker når du bruker digital lydutgang, og trenger at kilden resettes etter en viss tid), men sannsynligheten vil jo være stor. Beste ville nok vært å teste med en annen PC eller annen DAC/reciever med digital inngang. Endret 19. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Håper virkelig at det er DACen og ikke pcen,DACen kan jeg tross alt bare skaffe ny av,er litt verre å fikse pcen da feilen sannsynligvis vil ligge i USB portene,siden DACen er koblet via USB på pcen.Skal prøve DACen på den bærbare pcen og se hva som skjer,er feilen fortsatt til stede,tar jeg den med til butikken jeg kjøpte den og ber om en ny,da den er langt innen for reklamasjonstiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå