Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Til dere som har add, depresjon eller lignende diagnoser

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Kan dere forklare meg va som skiller disse diagnosene?

Hvordan takler dere hverdagen?

Bynner selv å lure på om jeg har en diagnose av noe slag

Jeg vet jeg har Angst/sosial og tvangslidelse, men det er noe annet som har plaget meg i tillegg så lenge jeg kan huske.

Kan nevne noen punkter kort som jeg kommer på.

Sliter med å ta inn informasjon(lærevansker siden jeg var barn)

Sliten/tom/initiativløs/Passiv/lat

Hele livet mitt føler rotet ut, føler støtt og stadig at jeg må "sjekke" ting for å ha kontroll på dem, gjør jeg ikke det så er alt bare kaos.

Motivasjon min har alltid vært på kanten

Smilet mitt føles "falskt" ut

Dagdrømt siden jeg var liten

repeterende atferd

Føler livet mitt har stoppet opp og på det værste har stygge tanker dukket opp i hodet mitt. Har vært lei hele sitvasjon en stund nå, men jeg har ikke gitt opp.

Anonymous poster hash: 855d7...383
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert om du kan ha en autismespekterlidelse? Du har hvertfall skrevet en del punkter som også er vanlig hos personer med autismespekterlidelser.

Og hva mener du egentlig med angst/sosial? Sosial angst? Problemer med å takle sosiale situasjoner?

Nei aldri hørt om

Blir uvell avhengig av forskjellige typer situasjoner, stamtaler osv, blir værre jo flere det er.

Og har vell mer eller mindre en klump i magen/holdt i brystet støtt og stadig. En konstant indre uro.

Lenke til kommentar

Du har ikke vurdert om du kan ha en autismespekterlidelse? Du har hvertfall skrevet en del punkter som også er vanlig hos personer med autismespekterlidelser.

Og hva mener du egentlig med angst/sosial? Sosial angst? Problemer med å takle sosiale situasjoner?

Nei aldri hørt om

Blir uvell avhengig av forskjellige typer situasjoner, stamtaler osv, blir værre jo flere det er.

Og har vell mer eller mindre en klump i magen/holdt i brystet støtt og stadig. En konstant indre uro.

Kanskje bare jeg som fokuserer litt for mye på det du skrev om å ha kontroll over ting og repeterende atferd, og at du har hatt det så lenge du kan huske. Er dette noe som plager deg svært mye i hverdagen, og noe som hindrer deg sosialt, jobbmessig, i forhold til utdanning eller på andre områder kan jeg ikke gjøre annet enn å anbefale deg å kontakte profesjonell hjelp.

Men kanskje om du bare lurer på om kan ha en diagnose av noe slag, uten at du egentlig ønsker å få hjelp med noe, kan det jo også være lurt å få profesjonell hjelp. Å skaffe seg forskjellig kunnskap om de vanligste psykiske lidelsene og diagnosene kan være en god begynnelse. Kanskje du da kan se om det er noen problemer du kjenner deg mer igjen i enn andre. Å skrive ned dine problemer(slik du har gjort her) er også lurt, særlig om du vil kontakte fastlege.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...