Gå til innhold

Lån uten sikkerhet - 15.000,-


screenman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du låne utan sikkerheit så må du ha andre kvaliteter som gjer at lånegivaren kan være nokonlunde sikker på at ein får igjen pengane. Eksempler på dette kan være dokumentert inntekt og liknande. Å ha pågåande inkassosaker er definitivt ikkje ein slik kvalitet.

 

Skal du få lån med pågåande inkassosaker så må du finne ein lånegiver som ikkje kredittsjekker før dei tilbyr lån.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har en del inkassokrav, du spør om alternativer til trustbuddy, du spør om hvor ofte man kan få nødhjelp fra NAV, og nå dette. Tør jeg foreslå at du tar kontakt med for eksempel økonomisk rådgivning hos NAV i kommunen din? Eventuelt prøver å skaffe annen hjelp som er mer kvalifisert enn tilfeldige forumbrukere? Du risikerer å havne i varig økonomisk uføre slik du tilsynelatende holder på.

Det kan jeg nok virke som jeg virkelig ikke har noen særlig god kontroll på økonomien min ja. Men det er nok ikke tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Du har en del inkassokrav, du spør om alternativer til trustbuddy, du spør om hvor ofte man kan få nødhjelp fra NAV, og nå dette. Tør jeg foreslå at du tar kontakt med for eksempel økonomisk rådgivning hos NAV i kommunen din? Eventuelt prøver å skaffe annen hjelp som er mer kvalifisert enn tilfeldige forumbrukere? Du risikerer å havne i varig økonomisk uføre slik du tilsynelatende holder på.

Det kan jeg nok virke som jeg virkelig ikke har noen særlig god kontroll på økonomien min ja. Men det er nok ikke tilfelle.

 

 

Ingen med god kontroll på egen økonomi har inkassosaker eller trenger et lån uten sikkerhet på 15.000. Punktum.

Endret av MrLG
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden kan du mene å ha god kontroll på økonomien din og samtidig ha en del inkassokrav hengende over deg og være avhengig av nødhjelp sosialtjenesten?

Jeg sa ikke at jeg har GOD kontroll, men jeg har kontroll. Jeg kunne også hatt penger selv til mat, men jeg velger heller å bruke alle pengene på regninger og røyk, og leve på minimalt med mat som jeg får for nødpengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan i all verden kan du mene å ha god kontroll på økonomien din og samtidig ha en del inkassokrav hengende over deg og være avhengig av nødhjelp sosialtjenesten?

Jeg sa ikke at jeg har GOD kontroll, men jeg har kontroll. Jeg kunne også hatt penger selv til mat, men jeg velger heller å bruke alle pengene på regninger og røyk, og leve på minimalt med mat som jeg får for nødpengene.

 

 

Aaarhgh... Kjenner jeg blir provosert... Du bruker mine skattepenger for å dekke matbehov på grunn av at dine penger går med til røyk.

 

Dropp NAV og røyk, og bruk dine egne penger på regninger og mat.

 

 

Regninger, gjeld OG røyk!

Slapp av folkens, han har kontroll! Han setter bare fyr på pengene og dropper mat....

Endelig en som skjønner det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Hvordan i all verden kan du mene å ha god kontroll på økonomien din og samtidig ha en del inkassokrav hengende over deg og være avhengig av nødhjelp sosialtjenesten?

Jeg sa ikke at jeg har GOD kontroll, men jeg har kontroll. Jeg kunne også hatt penger selv til mat, men jeg velger heller å bruke alle pengene på regninger og røyk, og leve på minimalt med mat som jeg får for nødpengene.

Aaarhgh... Kjenner jeg blir provosert... Du bruker mine skattepenger for å dekke matbehov på grunn av at dine penger går med til røyk.

 

Dropp NAV og røyk, og bruk dine egne penger på regninger og mat.

Dekke slikt er "felleskapets" formål, og "felleskassa" bør da kunne gi han 15,000.- i lån om han trenger det. Send søknad til NAV, det ordner seg nok skal du se. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan i all verden kan du mene å ha god kontroll på økonomien din og samtidig ha en del inkassokrav hengende over deg og være avhengig av nødhjelp sosialtjenesten?

Jeg sa ikke at jeg har GOD kontroll, men jeg har kontroll. Jeg kunne også hatt penger selv til mat, men jeg velger heller å bruke alle pengene på regninger og røyk, og leve på minimalt med mat som jeg får for nødpengene.

 

 

Aaarhgh... Kjenner jeg blir provosert... Du bruker mine skattepenger for å dekke matbehov på grunn av at dine penger går med til røyk.

 

Dropp NAV og røyk, og bruk dine egne penger på regninger og mat.

 

 

Regninger, gjeld OG røyk!

Slapp av folkens, han har kontroll! Han setter bare fyr på pengene og dropper mat....

Endelig en som skjønner det!

 

 

Har du vurdert å droppe røyken, og heller låne litt mindre?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hos BankNorwegian trenger du bare å være over 18 for å søke.

Sjekket ut de, men fikk dessverre avslag der også, noe som sannsynligvis skyldes en del inkassokrav jeg har gående.

Tror kanskje jeg heller bare får vente.

 

 

Er det inkassokravene du skal betale med lånet?

 

Først og fremst ja.

Lenke til kommentar

Hva med heller å ringe til inkassobyrå/kreditor og be om en sammenslåing av krav og en betalingsordning. Om du skulle (som du selv hevder) greie å betale tilbake 15000,- på tre måneder burde det være muligheter for å få til en avtale. Å låne penger for å betale gjeld er bare fornuftig dersom det skal benyttes til å slette flere gjeldsposter med høy rente og løpende gebyrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...