*F* Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Hei.Handlet oktober 2013 en telefon hos NetOnNet.benyttet garantien/reklamasjonsretten (ikke spesifisert) 05.01.14 og sendte den til verkstedet Mcare, klagen min gikk på to ting, 1. skurring i telefonhøyttaler (konstant feil) og kamerafeil (sporadisk feil)Fikk telefonen tilbake et par uker etter med feilbeskrivelse om at flex med mic var byttet, samt at sw var oppgradert og resatt, samt at inn/ut samtaler er testet ok, kameraproblemet ikke nevnt.Fikk tilbake telefonen, og begge problemene var fremdeles tilstede, det første jeg gjorde var å sjekke kamera slik at jeg skulle være sikker på at ingen 3. pars app skal spille inn, problemet vedvarte.Sendte igjenn telefon inn 05.02.14 med beskrivelse av samme feil, fikk den tilbake i dag med følgende beskrivelse:Byttet høyttaler. "Reset Testet Inn/Ut samtaler ok. Testet kamera ok. Ingen feil funnet på kamera under test."Med denne beskrivelsen var jeg ganske sikker på at problemet med kameraet ikke var løst, så jeg filmet hele unboxing og kamera-test seansen som dokumentasjon. Kamera har fremdeles feil, også her umiddelbart etter mottak fra verksted.Høyttaler fungerte dog utmerket.Spørsmålet er egentlig, kan jeg heve kjøpet?Jeg har klaget på samme feil 2. ganger og dem har fått 2. ganger på å rette feilen, dog har dem ikke annerkjent at feilen eksisterer til tross for bildebevis vedlagt de to forrige gangene.I denne DinSide artikkelen ser jeg følgende:http://www.dinside.no/899144/kan-jeg-heve-kjopet-etter-tre-feilSelger har rett til å reparere en feil to ganger. Om gjenstanden svikter en tredje gang, kan du kreve å heve kjøpet. Det slår Forbrukerkjøpsloven fast. Feilen er i mitt tilfellet aldri reparert da dem ikke finner den, kan jeg likevel heve kjøpet? Viser til relevant, men veldig gammel tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1169593 Viser otså til en facebookpost jeg fant om en i samme situasjon: https://www.facebook.com/elkjop/posts/700494689972744 Endret 18. februar 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Det står ettertrykkelig i forbrukerkjøpsloven §32: Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig.Hvordan saken stiller seg når mangelen er sporadisk er jeg usikker på, men i og med at du har konstantert samme mangel to ganger, samt levert telefonen for reparasjon av denne mangelen to ganger, ville jeg forsøkt å heve kjøpet.Det finnes maler for dette på forbrukerrådets sider.Finnes også en meget god gjennomgang av forbrukerkjøpsloven på jusstorget. For øverig har jeg en sak gående med NetOnNet, og kan bare konstantere at kundeservicen er så som så, og det virker ikke som det sitter spesialister på forbrukerkjøp ved kundeservicen. Endret 18. februar 2014 av MDCCLXXVI Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 sendte en epost vedrørende å heve kjøpet 18. feb, fikk følgende svar 20 feb: Hej, Tack för ditt mail. Då tar vi tillbaka telefonen till oss för en reklamation, tredje gången fel. Om felet är kvar har du rätt att få byta till annan vara eller få köpet hävt. Vänligen send med tidigare servicekvitteringar med telefonen. Sender dig en returfraktsedel i ett separat mail. Med vänliga hälsningar xx Sendte telefonen til dem dagen etter, avventer tilbakemelding, sendte også med bildebevis samt en dvd med videobevis. Vi får se Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå