Enceladus Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Skal sette opp en hjemmeside med wordpress og e-post tilknyttet hjemmesiden samt betale for en host. Siden skal brukest til å vise frem bilder jeg kontinuerlig legger ut. Så det må være nok plass.. hvor mye vet jeg ikke. Har lest litt rundt, men blir ikke klok på hva jeg skal velge. Det er så mye av termilogien jeg ikke skjønner. Vil ikke betale for tjenester og funksjoner jeg ikke har bruk for. Hvis noen kunne gitt meg en liten pekepinn på hvilke valg jeg skal ta og et anslag på pris så hadde jeg vært veldig takknemmelig for det Kjøp av domene på domeneshop: Hva bør jeg velge her? og Bluehost som host. https://www.bluehost.com/cgi-bin/signup Hva velger jeg her? Bruker denne guiden: Endret 18. februar 2014 av Enceladus Lenke til kommentar
cronbach alpha Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Om du kjøper domene hos domeneshop og du skal ha e-post konto knyttet til ditt domene, velger du alternativ 2. Da er det domeneshop som står for e-post tjeneren. Når du har fått ditt domene og skaffet deg en server, trenger du bare å sette opp en peker til serverens ip-adresse (om noen gjør et kall til domene "etellerannet.com", gå til denne ip-adressen). Det finnes flere selskap som tilbyr webhotel/servere (også domeneshop) og noen opererer litt forskjellige. Si at du har leid deg en server og som er satt opp for deg(med f.eks forskjellige støtte), men du trenger bare å fylle opp med innholdet. Så får du en ip-adresse (peker) fra serverleverandøren din. Da setter du opp hos domeneshop at domene "etellerannet.com" -> "ip-adressen" til serveren (enkel prosess, og du finner instruksjoner på deres side om du ikke skulle klare det selv). Jeg har ikke vært borti WordPress eller Bluehost, men ser fra deres hjemmeside at du kan kjøpe et domene gjennom dem eller flytte over et allerede eksisterende domene (da trenger du ikke domene fra domeneshop). Det er forøvrig lett å komme i kontakt med Bluehost gjennom chat og de kan svare på det meste. Om du har domene fra domeneshop trenger du ikke å flytte domenet over til de, du kan få en peker adresse som du kan legge inn i domeneshop (transfer pakken). Resten er oppsettet og det forklarer han veldig rett fram i videoene du har funnet. 1 Lenke til kommentar
loddetinn Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Jeg har svært god erfaring med Host1. Du får cpanel, svært god oppetid, service ingen kan matche + gode priser. Via irc (tilgjengelig på nettsiden) får man hjelp tilnærmet døgnet rundt. For et par dager siden fikk jeg 30 min support (gratis) kl: 23.00. Har også grei erfaring med webhuset. Domeneshop har jeg dårlig erfaring med (syntes alt er så mye vanskeligere hos de, samt har hatt litt problemer med oppetid). Bluehost har jeg ingen erfaring med. Endret 19. februar 2014 av loddetinn Lenke til kommentar
wampster Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 http://www.proisp.no/webhotell-oversikt/Billigste til 10kr mnd burde holde for deg i starten. Blir 1gig for lite er det bare å oppgradere til medium så får du 15 gig ekstra for 35kr ekstra i mnd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå