VargAamo Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Flaggskipet Titan Black blir verdens raskeste skjermkort.Nå har GeForce GTX Titan fått en kraftig storebror Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg kunne egentlig heller tenkt meg 512bit minnebus og 4gb ram istedet.. 4 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Har på følelsen at prisen blir mindre hyggelig. 6 Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg kunne egentlig heller tenkt meg 512bit minnebus og 4gb ram istedet.. Hva skal du med større bus når du kan ha raskere minne? Regner med at du refererer til R9 290 /X, som har større bus men 2 GHz tregere minne og som et resultat mindre båndbredde, som er hva som betyr noe... Men såklart, større bus skader ei heller, men folk ser seg så voldsomt blind på busbredden at de glemmer det vesentlige Lenke til kommentar
ThermalTake98 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ta en titt på Komplett, der vil du finne Nvidia GTX Titan til en meget hyggelig pris... https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-titan-black-6gb/809106 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Review av TITAN BLACK, helt opp til 4-way SLI http://nl.hardware.info/reviews/5230/nvidia-geforce-gtx-titan-black-review-incl-2-way--3-way--4-way-sli Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hm, ser jo egentnlig ut som 780 er tilnærmet identisk til Titan, utenom minne. Noe ingen av de 2 kortene bruker max ut. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Flaggskipet Titan Black blir verdens raskeste skjermkort.... Nei Det er 780ti Classy/classy KP Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Her er prisen på komplett.no https://www.komplett.no/search?q=titan+black Samme pris som da titan kom for ett år siden. De som synes kortet er dyrt, har sikkert ikkje brukt for det heller 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 For spill-bruk har hverken Titan eller Titan Black noen som helst fordeler over 780Ti. 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Her er prisen på komplett.no https://www.komplett.no/search?q=titan+black Samme pris som da titan kom for ett år siden. De som synes kortet er dyrt, har sikkert ikkje brukt for det heller Hsss... De som tror de har bruk for akkurat dette kortet og ikke alternativene til halv pris, har IKKE bruk for det. De er bare fanboys R9 290X Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 74.4fps Titan Black Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 75,9fps Hvis noen skulle komme å si til meg at de merker forskjell på en heeel fps når man er så høyt oppe på skalaen hadde jeg seriøst ledd meg ihjel. R9 290X Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 31,1fpsfps Titan Black Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 29,5fps De som har bruk for dette kortet er kun de som er helt sikre på hva de prater om og som ikke bærer noe som helst preg av fanboyisme. Det vil typisk være CUDA-folk etc. Hva gaming angår er GTX Titan og Titan Black en VITS til den prisen de selges for. Hadde kortene kostet og konkurrert med AMD sine priser vs ytelser hadde saken vært en helt annen. Men i dette tilfellet er det som med IPhones. En telefon til 7000kr med dårligere eller samme ytelser som Androider til 3-4 lapper. EDIT: Og for de tulingene som begynner å snakke om varme, så har det gang på gang vært diskusjoner om dette hvor fornuftige mennesker igjen, gang på gang, overbeviser om at det er irrasjonelt å bry seg om 50W forskjell i henhold til strømregning etc. 50W forskjell i 5 timer hver ENESTE dag utgjør ca 7,50kr pr måned dersom strømpris og nettpris pr kwh tilsammen tilsvarer ca 1 kr. Endret 18. februar 2014 av IceBlitz 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Her er prisen på komplett.nohttps://www.komplett.no/search?q=titan+black Samme pris som da titan kom for ett år siden. De som synes kortet er dyrt, har sikkert ikkje brukt for det heller Hsss...De som tror de har bruk for akkurat dette kortet og ikke alternativene til halv pris, har IKKE bruk for det. De er bare fanboys R9 290X Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 74.4fps Titan Black Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 75,9fps Hvis noen skulle komme å si til meg at de merker forskjell på en heeel fps når man er så høyt oppe på skalaen hadde jeg seriøst ledd meg ihjel. R9 290X Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 31,1fpsfps Titan Black Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 29,5fps De som har bruk for dette kortet er kun de som er helt sikre på hva de prater om og som ikke bærer noe som helst preg av fanboyisme. Det vil typisk være CUDA-folk etc. Hva gaming angår er GTX Titan og Titan Black en VITS til den prisen de selges for. Hadde kortene kostet og konkurrert med AMD sine priser vs ytelser hadde saken vært en helt annen. Men i dette tilfellet er det som med IPhones. En telefon til 7000kr med dårligere eller samme ytelser som Androider til 3-4 lapper. EDIT: Og for de tulingene som begynner å snakke om varme, så har det gang på gang vært diskusjoner om dette hvor fornuftige mennesker igjen, gang på gang, overbeviser om at det er irrasjonelt å bry seg om 50W forskjell i henhold til strømregning etc. 50W forskjell i 5 timer hver ENESTE dag utgjør ca 7,50kr pr måned dersom strømpris og nettpris pr kwh tilsammen tilsvarer ca 1 kr. De som vil ha pris vs ytelse velger evga 780 classified og overklokker til 1350-1400 mhz Lenke til kommentar
HKS Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 For spill-bruk har hverken Titan eller Titan Black noen som helst fordeler over 780Ti.Helt riktig, Det er i entry-level compute dette kortet er etterspurt. Spesielt etter at Tesla K40 ble lansert. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hvis du snakker helt i toppsjiktet ja. Best pris/ytelse ligger langt lavere enn 4500kr. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 R9 290X Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 74.4fps Titan Black Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 75,9fps R9 290X Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 31,1fpsfps Titan Black Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 29,5fps Har du en link til den? Hva slags prosessor brukes? Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Forskjellen mellom et enkel TB og et 780ti var jo egentlig helt ubetydelige i benchmark sammenheng. TB har dobbelt så mye minne og litt høyere klokkefrekvens men til hvilken pris. Hadde det vært opp til meg som en gamer hadde valget falt på 780ti. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Her er prisen på komplett.no https://www.komplett.no/search?q=titan+black Samme pris som da titan kom for ett år siden. De som synes kortet er dyrt, har sikkert ikkje brukt for det heller Hsss... De som tror de har bruk for akkurat dette kortet og ikke alternativene til halv pris, har IKKE bruk for det. De er bare fanboys Hva gaming angår er GTX Titan og Titan Black en VITS til den prisen de selges for. Hadde kortene kostet og konkurrert med AMD sine priser vs ytelser hadde saken vært en helt annen. EDIT: Og for de tulingene som begynner å snakke om varme, så har det gang på gang vært diskusjoner om dette hvor fornuftige mennesker igjen, gang på gang, overbeviser om at det er irrasjonelt å bry seg om 50W forskjell i henhold til strømregning etc. 50W forskjell i 5 timer hver ENESTE dag utgjør ca 7,50kr pr måned dersom strømpris og nettpris pr kwh tilsammen tilsvarer ca 1 kr. Hvem er du til å bedømme hva folk har bruk for å ikke? Det er ett ganske subjektivt tema. Dessuten, alle med peiling kjøper 780ti classified hvis de skal ha det beste. Når det gjelder varme så har 50w noe å si, for det er 50w ekstra som må flyttes UT av kabinettet. La oss si man har 2 skjermkort da, da er det 100w ekstra. Si man overklokker, plutselig er det 150w ekstra. Har man vannkjøling så plutselig må man oppgradere vifter elns for å få ønsket resultat osv. Lenke til kommentar
PerParker66 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Her er prisen på komplett.nohttps://www.komplett.no/search?q=titan+black Samme pris som da titan kom for ett år siden. De som synes kortet er dyrt, har sikkert ikkje brukt for det heller Hsss...De som tror de har bruk for akkurat dette kortet og ikke alternativene til halv pris, har IKKE bruk for det. De er bare fanboys R9 290X Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 74.4fps Titan Black Battlefield 4 (1920x1080/Ultra): 75,9fps Hvis noen skulle komme å si til meg at de merker forskjell på en heeel fps når man er så høyt oppe på skalaen hadde jeg seriøst ledd meg ihjel. R9 290X Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 31,1fpsfps Titan Black Battlefield 4 (5760x1080/Ultra): 29,5fps De som har bruk for dette kortet er kun de som er helt sikre på hva de prater om og som ikke bærer noe som helst preg av fanboyisme. Det vil typisk være CUDA-folk etc. Hva gaming angår er GTX Titan og Titan Black en VITS til den prisen de selges for. Hadde kortene kostet og konkurrert med AMD sine priser vs ytelser hadde saken vært en helt annen. Men i dette tilfellet er det som med IPhones. En telefon til 7000kr med dårligere eller samme ytelser som Androider til 3-4 lapper. EDIT: Og for de tulingene som begynner å snakke om varme, så har det gang på gang vært diskusjoner om dette hvor fornuftige mennesker igjen, gang på gang, overbeviser om at det er irrasjonelt å bry seg om 50W forskjell i henhold til strømregning etc. 50W forskjell i 5 timer hver ENESTE dag utgjør ca 7,50kr pr måned dersom strømpris og nettpris pr kwh tilsammen tilsvarer ca 1 kr. De som vil ha pris vs ytelse velger evga 780 classified og overklokker til 1350-1400 mhz Skal helst ha den på vann og da blir det jo litt dyrere igjen... Min classy bråker og lager varme som bare det på luft Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jeg sa pris/ytelse. Ikkje pris/støy/ytelse. Men vil påstå at pris/støy/ytelsen vinner lett over 290x uansett når det er overklokket. Unntaket er 3dmark 11 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå