Gå til innhold

AV->DV med Canon

Anbefalte innlegg

Har et Canon MV550i, som har muligheten for direkte konvertering fra analog til digital ... så jeg tenkte jeg skulle gi det et forsøk, og koblet sammen min fars Sony Hi8 og mitt Canon, og fra Canon til pc og Studio8.

Bildet, med lyd, kom på Canon kameraet, og bildet kom i Studio8, men ikke lyden... noen som kjenner til dette???

For å komme videre der og da, så overførte jeg fra Sony til kassetten i Canon, og så videre etterpå, til Studio8... men det er jo liksom litt "dobbelt opp".

Any help is appreciated :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.... brukte du sånn S-video kabel (vet ikke helt hva det heter)?? Eller brukte du den vanlige AV-inngangen på Canon?

....hadde ikke kassett i heller....

Det som gjør det mest uforståelig for meg er at lyden jo kom til Canon kameraet... men ikke videre.... hmmm..

Lenke til kommentar

Har gjort dette med MV650i utan problem. Bruker eit Sony Handycam og AV-inngang på Canon. Vidare med FireWire til PC.

Dette fungerer imidlertid ikkje med Windows Movie Maker - programmet spør heile tida etter tape i Canon-apparatet.

Einaste problemet er at Studio 8 stoppar opp med ujamne mellomrom (sjå spørsmål om dette annan stad i forumet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...