Gå til innhold

[Løst] Mobil "app" for å registre arbeidstid?

Anbefalte innlegg

Jeg skal begynne i en ny utviklerjobb snart, og på grunn av midlertidig "hjerneblødning" forhandlet jeg meg ikke til overtidsbetaling før arbeidskontrakten ble skrevet under. Kontrakten er av standard, arbeidstaker med "særlig uavhengig stilling", type. Det utgjør nødvendigvis ikke ett problem, men jeg ser behov for å passe litt bedre på slik, slik at jeg kan dokumentere hvor mye jeg arbeider til enhver tid.

Har dere tips til gode apps som kan jeg kan bruke til å registrere arbeidstid på telefonen med? Helst iOS, men også Android er av interesse. Jeg har ikke behov for å registre faktureringsdata (timepris), men arbeidstid, reisetid, og (jobbrelatert) studietid er relevante aktiviteter. Eksportmulighet er ett must. Backup til Dropbox ville vært ++.

Forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du ein fast arbeidsplass som du reiser til når du skal jobbe?

I så tilfelle ville ein GPS basert task manager kunne være nyttig for å registrere tida du har vært på ein gitt plass.

Alternativt ville eg ha sjekka om du finner noko liknande som registrerer tid basert på ein NFC tag som du skanner når du starter arbeidet og når du avslutter arbeidet.

Lenke til kommentar

Usikker, men dette er da en app som kan skrives selv. (Hvis du er utvikler, så burde jo det være en enkel sak) Så kan du jo selv velge hva du vil ha inn av informasjon. Tidspunkt (fra-til) pluss dato og en notis, så har du muligheten til å summere timer for uke/mnd/år. Til android, så kunne jeg sikkert ha skrevet denne selv på en fredags kveld, har allerede appen ferdig i hodet mitt. Skriver du den i html5, så kan du akksesere den fra både pc og mobil.

Den har jo få inputparameter, egentlig. tidspunkt(fra, til) (brukes til å beregne tidsforbruk) pluss en tekst som legges ved dette hvis du vil se hva du gjorde på det tidspunktet. En lagreknapp for å lagre dette til history. En knapp for å gå inn i historyen og eventuelt gjøre endringer eller slette ting som du har skrevet, en knapp for å velge dato(fra til) som deretter tar alle innslag i det aktuelle tidsrommet og beregner total tid(dette kan fordeles på dag/uke/mnd alt etter hvor kreativ du ønsker å være)

Lenke til kommentar

Denne her koster f.eks. 21 kroner, så det virker litt dårlig bruk av tiden å lage noe selv med mindre man ønsker seg ett sideprosjekt. Det eneste ankeret er at det er alt for mange ferdige apps til lignende formål å velge mellom. Tenkte kanskje noen hadde noen anbefalinger. Men det er en god tanke å lage noe sjøl, f.eks. støtte app, webside eller lignende med oversiktlige grafer og eksportmuligheter. Her er det mange muligheter.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Ser den, synes kanskje bare det er litt for lettvint å lage en sånn type app/webside selv istedenfor å kjøpe den, da hadde jeg fått akkurat det jeg ville ha hatt. Men for 21 kroner, så ser jeg at det kanskje ikke er verdt jobben for din del. Som jeg sa, en god kveld og jeg kunne skrevet den appen enten i html5 eller til android. (har aldri prøvd å skrive til iphone, det får bli neste prosjekt for min del)

Lenke til kommentar

iOS utvikling koster jo litt mer enn ett ferdig stk. app da, med hele Apple-verdikjeden man må investere i. Da kan det være greit og knipse noen kroner til de stakkars utviklerne som jobber med det, slik at de får råd til chinema skjermer og nødvendig iOS developer tilgang, og kan videreutvikle nyttige apps. ..Android-utvikling ser litt friere og gøyere ut, sett gjennom mine 2" utviklerbriller..

Oppdatering.

Tester timestamp programmet (ref. lenke i tidligere post). Det virket en smule "første iOS app aktig" ut, og jeg var ikke helt fornøyd med eksportløsningen.

Endte med at jeg kjøpte "hourstracker" personlig versjon (finnes i pro og gratis utgave også), som kostet 28 kroner. Var ikke umiddelbart kjempeimponert over grensesnittet, men appen virket mer finslipt og formatet på CSV filen man kan eksportere i, er lettere å vaske enn den i timestamp, om jeg ønsker å importere alt inn i en database.

Endret av rockPaperScissors()
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...