Kea Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei! I det siste har jeg lekt med tanken om å begynne å trene regelmessig, men jeg synes det er så ufattelig kjedelig siden jeg ikke har noen å trene med. Det er dog én form for trening jeg liker å drive med, og det er svømming. Jeg har hørt at det er en veldig bra øvelse fordi man bruker så mye av kroppen på det, men så har jeg jo hørt at trening bør være variert. Får man like mye utav å f.eks svømme noen timer om dagen som å trene styrke/whatever i et studio hver dag? Grunnen til at jeg spør er at jeg vurderer å kjøpe helårskort på svømmehallen der jeg bor, men det koster noen tusenlapper, så må nesten vite om det er verdt det. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Svømming er veldig god trening, men du kan ikke sammenligne det med å løfte vekter på et treningsstudio. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Har du eit mål med treninga? Dersom du vil bygge muskler så er det styrketrening som gjelder. Men når det er sagt så er symjing veldig allsidig trening. I alle fall dersom du varierer symjeteknikken, der er f.eks viktig at du bruker beina skikkelig til avspark. Så dersom du ikkje er god til å bruke føtene så kan det være hensiktsmessig å legge inn symjetrening der du kviler på eit flytebrett og kun bruker føtene innimellom. Med symjetrening så er det i bunn og grunn hovedsaklig utholdenheit du trener, men med innslag av styrketrening for armane. Eg vil på mange måter samanlikne symjetrening med å gå fjellturer med staver, sjølv om symjing gir betre trening for armane og dårligare for beina enn ein fjelltur med stavar. Lenke til kommentar
Kea Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Nå kan jeg ikke krål så godt, så det hadde nok godt i brystsvømming. Målet er jo å komme i bedre form. Få bedre kondis og bli kvitt litt fett her og der, stramme lår, etc. Ikke å bygge muskler. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Svømming er superduper trening med lav risiko for skader. Du trener hele kroppen ved svømmetrening, nettopp fordi du bruker hele kroppen under svømminga. Så hvis du liker å svømme, så vil det være en bra måte å holde seg i form på, ikke minst fordi du trener hele kroppen, men også fordi det er noe det er sannsynlig at du kommer til å fortsette med. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Nå kan jeg ikke krål så godt, så det hadde nok godt i brystsvømming. Målet er jo å komme i bedre form. Få bedre kondis og bli kvitt litt fett her og der, stramme lår, etc. Ikke å bygge muskler. Da er det ypperlig! Muskler bygger du også, men mest sannsynlig ikke den eksplosive sorten. Det kommer selvfølgelig an på teknikk osv Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Jepp, søvømming er en herlig form for trening hvor du utnytter hele kroppen din! Kjenner det selv etter en real svømmer i både armer, bein og mage. Svøm i vei Lenke til kommentar
Kea Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Da tror jeg jammen at jeg skal kjøpe et helårskort på svømmehallen. Takk for alle svar. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Null problem, og svømming er jo ganske gøy også. I hvert fall så er det mye mer motiverende enn å løpe på asfalt Men husk å ikke svømme hver eneste dag da, og gi kroppen hvile slik at den kan restituere seg og slik at du kan bygge opp kroppen også Lenke til kommentar
Kea Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Hvorfor ikke hver dag? Drar ikke folk på trening hver dag? Det er vel det samme? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det er viktig å gi muskelgruppene hviledager. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Hvorfor ikke hver dag? Drar ikke folk på trening hver dag? Det er vel det samme? Det er viktig å gi musklene hvilepauser. Tren f eks 4 ganger i uka ordentlig så kan du trenge mildt en dag og slappe av i to dager. Du MÅ gi musklene hvile også. Ellers så kan skader som overbelastning dukke opp og treningen blir ikke like effektiv. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Overtrening, du vil føle deg dårlig og sliten, da kan det ta lang tid før kroppen kommer seg til rette igjen. Ta deg hvilepauser noen dager, du kan f.eks gå en tur på hviledager. Etter hvert trener du opp kroppen til å tåle mere, som gjør at du kan trene mere. Profesjonelle svømmere trener lenge nesten hver dag. Endret 21. februar 2014 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå