Svein_Jarle Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei! Jeg er litt i tvil om dette er riktig underforum, så om det er helt malplassert må gjerne en moderator flytte tråden for meg. Jeg er i planleggingsfasen med mitt nye kjøkken, og i den forbindelse tenkte jeg å undersøke noe jeg lenge har hatt lyst på; trådløs lyd. Måten jeg tenker å gjøre det på er at jeg har små, kompakte høyttalere oppunder noen av overskapene (helst mulighet for fire punkt; to på hver side av kjøkkenet), og så ha en liten forsterker i skapet over kjøleskapet. Den skal kobles til en AirPort Express, slik at jeg får AirPlay på kjøkkenet. Anlegget skal stå på hele tiden (evt kobles til en på/av-bryter sammen med lysbryteren), det er en fordel om høyttalerne tåler å være på kjøkken, og de bør ikke bygge ned under lista/ikke være lavere enn LED-lyslistene. Lydkvaliteten er ikke viktig, men det skal være mulig å høre på radio (altså ikke bare musikk) når vi lager mat, f.eks. Jeg ønsker altså tips/anbefalinger på både høyttalere og forsterkere. Skapet forsterkeren er tenkt plassert i, har i utgangspunktet ikke ventilasjon. Så om den holder seg noenlunde kjølig er det en klar fordel. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå