Gjest Slettet+214345 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei! Jeg funderte på hvilken software som brukes til å rendre modeller av større områder. Har en del erfaring med Revit o.l. men det blir ikke helt det jeg er ute etter. Ser etter software for type modellering på bildet under. Eksempelvis: Lenke til kommentar
Sirque Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Finnes flere programmer du kan bruke til å rendere ut slike store områder som du viser i eksempelet ditt. CINEMA 4D er et av de bedre etter min mening. Bruker det selv i hverdagen sammen med ArchiCAD. Send meg en PM hvis du lurer på noe annet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214345 Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Takker Sirque for svar. I tilfelle noen andre skulle være mer nysgjerrig. Jeg har etter litt research og testing selv funnet ut at Autodesk Infraworks (tidl. Autodesk Infrastructure Modeler, AIM) er utmerket ift. hva jeg hadde tenkt. Man kan lage virtuelle 3D bymodeller av ekte byer, uten at modellen blir for tung å kjøre. Videre kan man laste inn modeller fra f.eks. Revit eller Civil 3D data for å teste nye konsept/design. Legger ved en film av en fransk by som har laget en slik modell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå