Gå til innhold

Nytt skjermkort som kommer til å synke i pris?

Dazem

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har jo planlagt å kjøpe meg et nytt skjermkort. Men bare lurer på om det er noen skjrmkort som trolig kommer til å falle i pris i løpet av kort tid(f.eks at det er nye kort ute på markedet). Jeg er desverre litt utdatert på det feltet.

Jeg har tenkt på å kjøpe meg et ATI men HELST et Nvidia kort. kan dere gi meg noen tips om noen som trolig går drastisk ned i pris i løpet av måneden eller neste måned??

Jeg har tenkt å sette inn ca 1500 kr på dette. (må spare først :yes: )

Jeg har som de fleste trolig har forstått et trangt budsjett og trenger et kort som vil yte bra på half life 2 spillet siden jeg spiller mye av half life og counterstrike.

Takk for alle tips og skal sterkt vudere deres efaringer! :yes:

.

Takk for supert forum

(til admins)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jo da best efaringer med Nvidia kort og de er overklokkingsvennlige. Jeg orker ikke å svare på så mye pirk på det jeg skriver da.. jeg prøver jo da bare å få en anbefaling.. ikke klage over at jeg liker Nvidia.. Men MERK jeg har ikke sagt det at jeg IKKE vil ha ATI. Jeg kan godt ha ATI ja.. men det er jo prisen jeg ser mest på her siden jeg ikke bader i penger!

Lenke til kommentar
  Sitat
Hvorfor vil du helst ha nvidia? ATi danker de jo ut i de fleste tester...

Ja - det hjalp han jo mye... :-?

Dersom du skal oppgradere skjermkortet ditt med tanke på HL2 så tror jeg trygt du kan vente til april/mai neste år... Da er prisene garantert gått ned på f.eks Radeon 9600 Pro og andre kort rundt kr 1.500,-.

Jeg skal selv kjøpe nytt skjermkort innen 1. november - men jeg venter nå til flere og flere butikker får inn Radeon 9600XT - ihåp om at jeg enten får XT for under kr 2.000,- eller kan få 9600 Pro til rundt kr 1.000,-.

Ellers er jo svaret på spørsmålet ditt at jo lengre du venter jo billigere blir det - uansett... stort sett bare RAM-priser som hopper opp og ned...

Lenke til kommentar

ok takk for tipset, men kommer half-life2 da ikke ut i løpet av neste måned?? Jeg må jo nesten ha et nytt kort til da :wink: Men jeg bare lurer på er det noen nye grafikk kort lanseringer fra ATI eller NVIDIA før jul??

i så fall er det nye skjermkort serier eller er det bare nye kort i serien hvis dere skjønner hva jeg mener her..

Det er jo seff slik at når de kommer med nye serier så vil de eldre seriene etterhvert synke som en bombe i pris!

Så er det nye kortet som Oslo72 har tenkt på et godt kort? bør jeg satse på dette kortet da. hva er forskjellen mellom radeon 9600XT og 9600PRO bortsett fra at klokkefrekvensen?? Er det mye bedre ytelse? Eller bør jeg også gå for radeon 9600 PRO?

Lenke til kommentar

OK.. fy f*** så dumme de folka er som stjal sourcecoden til HL2 :grumpy::evil:

Men Takk alle dere som hjalp meg så meget.. tror jeg da går for Radeon 9600 Pro. Eller hvis skjermkortet Mr X anbefalte synker nok i pris slik at det kommer på ca 1500 om en måned går jeg trolig for det da!! :):yes:

Da er det bare å glede meg til nytt skjermkort da!! :D 8)

Lenke til kommentar
  Sitat
OK.. fy f*** så dumme de folka er som stjal sourcecoden til HL2 :grumpy::evil:

Men Takk alle dere som hjalp meg så meget.. tror jeg da går for Radeon 9600 Pro. Eller hvis skjermkortet Mr X anbefalte synker nok i pris slik at det kommer på ca 1500 om en måned går jeg trolig for det da!! :):yes:

Da er det bare å glede meg til nytt skjermkort da!! :D 8)

Jeg sitter også med et GF2TI-kort... vi vil nok merke litt forskjell med 9600Pro eller 9600XT ja...

Ikke bestill 9600XT før det kommer inn på lager - regner med at prisene fort kommer ned på kr 1.600-1.800,- ganske fort, med tanke på at både ATI og nVidia kommer med nye serier ganske snart...

Jeg kjøper 9600XT regner jeg med, men jeg tar det direkte fra distributør for ca kr 1.500,-. Du bør kanskje vurdere 9600Pro Fireblade Edition - kortet var forresten på tilbud forrige uke hos Komplett til kr 1.549,- - men det hjelper deg (og meg) ikke stort lenger...

Lykke til med nytt kort - gleder meg til jeg får oppgradert PCn i slutten av måneden ihvertfall...

Lenke til kommentar
  Sitat

(til admins)

Merk: ADMIN PLZ IKKE STENG DENNE LINKEN DA. ikke gøy å få så mange låste emner!! ikke for å være sur. Men det er jo da litt irriterende.

Takk for supert forum

(til admins)

Det er vel kanskje en grunn til at trådene dine blir stengt?

Og du kunne vel ha skrevet det på en mindre fjortiss måte, sjølom om du openbart er det..

Lenke til kommentar
  Sitat
  Sitat

(til admins)

Merk: ADMIN PLZ IKKE STENG DENNE LINKEN DA. ikke gøy å få så mange låste emner!! ikke for å være sur. Men det er jo da litt irriterende.

Takk for supert forum

(til admins)

Det er vel kanskje en grunn til at trådene dine blir stengt?

Og du kunne vel ha skrevet det på en mindre fjortiss måte, sjølom om du openbart er det..

LOL jeg er ikke 14'tiss!!! jeg er 20 for f***..

Det er bare det at hvert tråd jeg har lagt ut er stengt fordi de synes det er for dumme spøsmål!!! ikke min feil at jeg er dum på noen områder da!! det er mange som er verre!!! det må jo være lov å lure og slikt!!!!

Lenke til kommentar
  Sitat
ikke bruk ord som PLZ og andre sms ord samt utropsteng, store bokstaver etc så kommer set seg.

Ok takk for rådet! :) jeg vet jeg er litt krass i språket.. prøver å dempe det ned litt!! men det er vanskelig :shrug: selv om jeg måtte ta tiltak i huet for å tyde det du skrev :lol: men tror jeg fatta det da er ikke jeg flink? :woot:

Lenke til kommentar
  Sitat
  Sitat
ikke bruk ord som PLZ og andre sms ord samt utropsteng, store bokstaver etc så kommer set seg.

Ok takk for rådet! :) jeg vet jeg er litt krass i språket.. prøver å dempe det ned litt!! men det er vanskelig :shrug: selv om jeg måtte ta tiltak i huet for å tyde det du skrev :lol: men tror jeg fatta det da er ikke jeg flink? :woot:

Hvor mye "tiltak" er det som skal til for å dekode en setning med en ubetydelig skrivefeil? Det er ganske så lett å skjønne hva han mente. Retningslinjene sier også at man ikke skal bemerke stavefeil, av hensyn til de som har lese/skrivevansker, er av utenlandsk opprinnelse, osv. Det Ueland mener er at ord som PLZ hører hjemme i SMS beskjeder, ikke på steder der det snakkes norsk.

Lenke til kommentar
  Sitat
(...) ord som PLZ hører hjemme i SMS beskjeder, ikke på steder der det snakkes norsk.

Det korrekte ordet er "Please" eller "vær så snill" - jeg ser ingen "z" noe sted.

Ord som "plz", "l33t" og "haxxor" mener jeg ikke hører hjemme noen steder annet enn hos fjortisser som tror de er tøffe. Det er greit å holde seg til et språk (bokmål, nynorsk, engelsk, fransk, tysk whatever), og må man på død og liv korte ned ord på SMS-beskjeder kan man bruke ekte forkortelser, ikke kaste inn bokstaver som ikke hører hjemmet i ordet.

Når det gjelder skrivefeil er det noe som kan skje hvem som helst, om man har dysleksi eller ikke. Man skriver litt fort og leser ikke over. Da kommer det fort inn noen feil her og der.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...