Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hastighetsproblemer til eksternt skrivebord via Inet

Anbefalte innlegg

Hei og hopp

Forsøker å få opp min personlige maskin på kontoret og å kjøre en grafikk-tung applikasjon. Får ekstremt dårlig hastighet på applikasjonen (det tar 2 minutter å laste startsiden)

Jeg har skrudd av alt av grafiske finesser i Windows og lagt ensfarget bakrunn.

Jeg har kjørt "netsh interface tcp set global autotuninglevel=highlyrestricted" for å minimere pakkestr.

Jeg har disablet IP checksum offload og TCP checksum offload på NICet.

Selve skrivebordet oppleves som temmelig raskt, men med en gang jeg fyrer opp applikasjonen(e) går det fullstendig i sirrup.

HjemmeMaskinen kjører Windows7 bak en DLink router.

Noen forslag? Er det rett og slett ut-hastigheten som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det kanskje en fordel å si noe om hva du har av utstyr og hastighet da....;) "En Dlink router" sier veldig lite, annet enn at noe kan nok ligge der, da D-Link ikke akkurat er noe toppmerke når det kommer til routere....

Men kjør en netsh int tcp show global kommando, og se om Chimney Offload State står til Automatisk eller ON. Hvis ikke, så skriv netsh int tcp set global chimney=enabled

Du kan gjennom ting her å se selv....

Sjekk også at MTU'en din er 1500 - netsh int ip show int

Endre eventuelt til 1500 - netsh interface ipv4 set subinterface "Local Area Connection" mtu=1500 store=persistent

"Local Area Connection" må du endre til det som er korrekt hos deg...

Ellers så anbefaler jeg deg å holde innstillingene på standard verdier, mindre du har en veldig god grunn til å skulle endre noe...

Lenke til kommentar

Jeg spør jo om det kan være no annet en hastigheten; dvs hvis folk har andre smarte tips.

Alt sto riktig av innstillinger.

D-Link routeren er no skrap som følger med alle GET-abb. GET sendte meg akkurat en mail om den skal oppgraderes i løpet av noen uker; får håpe på no ordentlig da, selv om jeg tviler.

Jeg har lest om personer som spiller avanserte spill på nettbrett via remote desktop og så for meg at de ikke nødvendigvis hadde top notch router/linje. Ser for meg at hvis jeg kan få applikasjonen til å bli sendt i 1280x1024 eller lignende i stedet for 2560x1600 så ville det hjulpet ekstremt, men applikasjonen nekter å bli resiza. Skal fikle mer med det nå.

Lenke til kommentar

Fikk et tips om at maskina ikke bruker grafikkortet til å generere grafikken når applikasjonen startes fra RDP-sesjon. Skal teste ved å åpne applikasjonen hjemme før jeg drar på jobb, locke maskina og koble meg til eksisterende sesjon på jobb for å se om det fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Du kan sette ned oppløsninga under Display fanen i RDC.. Det kan nok hjelpe en del...

post-165802-0-63999800-1392729845_thumb.jpg

Anbefaler deg også å skaffe deg en skikkelig router... Gå for en Asus RT-AC66U/68U, da har du så det holder...;) Hvis du fremdeles opplever problemer etter dette, ligger problemet et annet sted...

Men igjen, hva slags hastighet og maskin har du?

Lenke til kommentar

Jeg har satt ned oppløsninga, men det hjelper lite når applikasjonen jeg kjører insisterer på å kjøre i 2560x1600 og ikke lar meg skalleere. Skal teste å starte programmet på hjemmemaskin før jeg stikker på jobb i morgen og se om det fungerer bedre.

Hastigheten er på 25000/2000 hvis jeg husker riktig. Maskinvara skal ikke ha så mye å si her. Det er forrige generasjons Intel CPU på et ok hovedkort med 16GB minne og det innebygde NICet. Den er veldig mye bedre en min kontormaskin som jeg kobler til sømløst hjemmenfra.

Endret av cjmozart
Lenke til kommentar

Maskinvara skal ikke ha så mye å si her

Selvfølgelig har det noe å si! Hvis ikke maskina er kraftig nok i seg selv til å klare å gjøre det du skal ha den til å gjøre, og i tillegg så skal den sende all data, samt motta, samtidig, så klart det vil bli delay.. Sier ikke at det er tilfellet ditt, men i seg selv så er jo det ganske logisk....;)

Men er det kun den aktuelle applikasjonen som er problemet, eller er den sånn uansett via RD?

Lenke til kommentar

Som nevnt; Jeg har en standard kontormaskin på jobben, uten fancy gfx-kort, med 4gb minne og slapp cpu, og den kjører dette helt fint. Jeg har en mye bedre specca PC hjemme, og den får 2 minutts delay på alle grafikk-hungrige applikasjoner. Da drar jeg sluttningen at maskinvara ikke er det relevante problemet.

Problemet er sånn for alt som krever mye grafikk. Dvs har jeg et stort bakrunnsbilde på desktoppen tar det 20 sekunder å få den opp, har jeg bakrunnsfarge tar det 1. sekund. Jeg støtter meg fremdeles på teorien at windows remote desktop omgår bruk av gfx-kort.

Forsøkte installasjon av freeVNC, men det gikk dårlig (får bare opp sort skjerm når jeg logger inn).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...