Gå til innhold

Årsstudium idrett eller ernæring

Gjest Slettet+896234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+896234

Hei!
Er det noen som har erfaring med årsstudium i ernæring eller idrett? Jeg har ikke peiling på hva jeg skal bli så tenker da å ta årsstudium. Men jeg lurer på om årsstudium i ernæring går veldig innpå kjemi og matte? Og om noen har tatt årsstudium i idrett, er det mye forskjellig sport, mye teori?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg trur ikkje det er spesielt mykje matte i ernæringslære, men det er nok litt biokjemi.

Men etter som eg forstår så er dei fleste av desse årsstudiuma berekna som påbygging for dei som har tatt ein bachelorgrad frå før.

Eit årsstudium i seg sjølv er nok ikkje nok til at du får jobb utan at du også har ei anna utdanning.

Så med mindre du vil ta årsstudium for å få ein liten smak på om du vil ta meir utdanning, så ville eg sattsa på meir tradisjonell vanlig utdanning og heller venta med årsstudium til du har ein bachelorgrad som du vil bygge vidare på (kanskje mot mastergrad?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+896234

Eg trur ikkje det er spesielt mykje matte i ernæringslære, men det er nok litt biokjemi.

Men etter som eg forstår så er dei fleste av desse årsstudiuma berekna som påbygging for dei som har tatt ein bachelorgrad frå før.

Eit årsstudium i seg sjølv er nok ikkje nok til at du får jobb utan at du også har ei anna utdanning.

Så med mindre du vil ta årsstudium for å få ein liten smak på om du vil ta meir utdanning, så ville eg sattsa på meir tradisjonell vanlig utdanning og heller venta med årsstudium til du har ein bachelorgrad som du vil bygge vidare på (kanskje mot mastergrad?).

Takk for svar :) Har ikke tenkt på årsstudium som påbyggning før. Tenkte bare å ta årsstudium for å ha noe å gjøre å se om jeg finner ut hva jeg vil videre. Satser på jeg finner ut hva jeg vil!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar :) Har ikke tenkt på årsstudium som påbyggning før. Tenkte bare å ta årsstudium for å ha noe å gjøre å se om jeg finner ut hva jeg vil videre. Satser på jeg finner ut hva jeg vil!

Den tanken er ikke så dum den altså, du får jo to ekstra poeng du kan søke med til seinere utdanning. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...