Gjest Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei. Jeg har vært på utkikk etter et ny laptop i litt over et år nå uten å finne noe passende og trenger derfor litt innspill fra utsiden. Bruksområder: Surfing Se film/Streaming Dokumentbehandling Litt spilling (egentlig kun Sims 3) I utgangspunktet burde det være lett å finne en laptop som gjør dette uten problem, men det er før jeg setter på kravene. Da denne stort sett skal brukes av en person som er svært sensitiv til støy er jeg avhengig av at den er så stillegående som overhode mulig. Ellers må laptopen være lett å ha med seg, helst 13" og ha lang batterilevetid da den vil bli brukt på tog og flyreiser. Vi har tidligere prøvd med et par ultrabooker som har endt opp med å bli retunert pga. vifte støy. Oppsumering krav:- Stillegående - Rask - Lett - Helst 13" - God batteritid - HDMI utgang - Pris 6000,- eller mindre *(toppen 7000,-) Da den skal brukes av en syk person som ikke kan gå i butikker å lete så setter jeg stor pris på den hjelpen jeg eventuelt får Om det er flere spørsmål så er det bare å spørre. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Du får ikke en støyfri Laptop som også kjører sims greit. Skal du ha helt støyfri maskin må du se på nettbrett, evt maskiner med Windows RT. Har selv en Yoga 11, og den er helt støyfri, men slike maskiner klarer ikke de andre kravene dine. Du sier ikke noe hvilke ultrabooker du har prøvd? Et tips er å lese tester på notebookcheck.net der blir det også tatt støymålinger. Hadde det ikke vært for at det er en utgått modell, ville jeg anbefalt Samsung Chronos 700Z3C, dette er en kompakt 14" med god batteritid og lavt støynivå, i hvert fall ved lett bruk. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Du har ikke vurdert Macbook Air forresten? Litt over budsjettet, men meget god batteritid, ytelse og lav vekt. Den er også svært stillegående ved lett bruk (dog svært støyende ved belastning som f.eks spilling) Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hei. Jeg har vært på utkikk etter et ny laptop i litt over et år nå uten å finne noe passende og trenger derfor litt innspill fra utsiden. Bruksområder: Surfing Se film/Streaming Dokumentbehandling Litt spilling (egentlig kun Sims 3) I utgangspunktet burde det være lett å finne en laptop som gjør dette uten problem, men det er før jeg setter på kravene. Da denne stort sett skal brukes av en person som er svært sensitiv til støy er jeg avhengig av at den er så stillegående som overhode mulig. Ellers må laptopen være lett å ha med seg, helst 13" og ha lang batterilevetid da den vil bli brukt på tog og flyreiser. Vi har tidligere prøvd med et par ultrabooker som har endt opp med å bli retunert pga. vifte støy. Oppsumering krav: - Stillegående - Rask - Lett - Helst 13" - God batteritid - HDMI utgang - Pris 6000,- eller mindre *(toppen 7000,-) Da den skal brukes av en syk person som ikke kan gå i butikker å lete så setter jeg stor pris på den hjelpen jeg eventuelt får Om det er flere spørsmål så er det bare å spørre. Og når en sånn maskin blir laget blir den aldri bli solgt under 15-20.000 kroner første 2-3 årene. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Du får ikke en støyfri Laptop som også kjører sims greit. Skal du ha helt støyfri maskin må du se på nettbrett, evt maskiner med Windows RT. Har selv en Yoga 11, og den er helt støyfri, men slike maskiner klarer ikke de andre kravene dine. Du sier ikke noe hvilke ultrabooker du har prøvd? Et tips er å lese tester på notebookcheck.net der blir det også tatt støymålinger. Hadde det ikke vært for at det er en utgått modell, ville jeg anbefalt Samsung Chronos 700Z3C, dette er en kompakt 14" med god batteritid og lavt støynivå, i hvert fall ved lett bruk. Hei og takk for svar. At jeg ikke kan få en helt stillegående laptop er jeg klar over, men stor forskjell på de maskinene som bråker mest og minst. Har prøvd: http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SANP900X3FK01/samsung-ativ-book-9-13-3-ultrabook-askesort Denne ble retunert pga. flere feil, blant annet ustabilt nettvekrskort og veldig høyfrekvent støy ved belastning. Den andre var en Acer, husker ikke helt hvilken modell det var, men den er uansett ikke mulig å kjøpe lengre. Denne fungerte ganske så fint helt til den en dag sluttet å fungere. (viste seg å være feil på hovedkort). Fikk 3 nye før jeg ga opp denne også. Ja MacBook Air har jeg vurdert lenge, og det hadde nok vært denne jeg kjøpte hadde det ikke vært for at personen som skal bruke laptopen ikke kan fordra OS x Som du skriver så er det kun nettbrert som er helt støyfri, og nettbrett har vi kjøpt for de værste dagene. Valgte og skrive at jeg vil ha en som er så stillegående som mulig av den grunn av at støyfri laptop ikke eksisterer per dags dato, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå