Gå til innhold

Hvordan bli favoritt-onkelen?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

candyking_webpic2.jpg

HAHA jeg ser den!

Men UTEN å bli uvenn med broren min og dama :p

Hva gjør jeg?

BTW: Hver gang jeg har kommet med godteri så blir det gjemt i skapet :(

Men godteri er notert. Jeg skal finne en måte å snike det inn usett ;)

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar

Tilbring tid med dem.

Sett deg ned på gulvet og lev deg inn i verdenen deres når de leker seg og viser frem lego og figurer og lager en fantasiverden av alle de små kjedelige tingene i stua.

Ta en aktiv rolle i denne leken og de kommer til å oppsøke deg som en klegg hver gang du kommer fordi de har noe nytt de vil vise deg eller en ny fantasihistorie de vil ta deg med inn i.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tilbring tid med dem.

Sett deg ned på gulvet og lev deg inn i verdenen deres når de leker seg og viser frem lego og figurer og lager en fantasiverden av alle de små kjedelige tingene i stua.

Ta en aktiv rolle i denne leken og de kommer til å oppsøke deg som en klegg hver gang du kommer fordi de har noe nytt de vil vise deg eller en ny fantasihistorie de vil ta deg med inn i.

Hadde begge vært gutter så hadde det vært mye lettere å leve seg inn i leken siden jeg selv har vært gutt. Men begge er jenter og desverre er det slik at hver gang jeg prøver å leve meg inn i noe så jager de meg bare vekk, og de synes jeg er helt elendig :(

Lenke til kommentar

Å være med barn er faktisk noe man må lære seg. Det er ikke noe man kan automatisk, og jeg brukte ganske lang tid på det selv.

Med toåringen så kan du kanskje begynne med slike fantasileker hvor du sier til henne at hun skal hente en is til deg. Du sier ingenting om at det bare er på liksom, men det vil hun skjønne likevel og springer ut av rommet og kommer tilbake med en liksom is.

Du gir henne en liksompenge, og sier du vil ha noe annet.

Slik kan man holde på ganske lenge :)

Lenke til kommentar

Å være med barn er faktisk noe man må lære seg. Det er ikke noe man kan automatisk, og jeg brukte ganske lang tid på det selv.

Med toåringen så kan du kanskje begynne med slike fantasileker hvor du sier til henne at hun skal hente en is til deg. Du sier ingenting om at det bare er på liksom, men det vil hun skjønne likevel og springer ut av rommet og kommer tilbake med en liksom is.

Nå snakker vi samme språk! Hun minste har prøvd på lignende ting lenge, men jeg har bare vært for dum til å skjønne det.

Tusen takk! Og det mener jeg!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vet du foresten hvordan jeg kommer på bølgelengde med eldstejenta?

Lenke til kommentar

Når niesen min var på den alderen så skjønte jeg like lite som deg, så jeg husker ikke helt hva det var som opptok henne.

Men noen i fireårsalderen begynner å gjøre seg veldig mange observasjoner og egne tanker om alt mulig. Hvis du klarer å få henne til å begynne å fortelle om det hun har sett og slikt, så går egentlig praten av seg selv og du trenger bare å vise at du hører på.

Men dette gjelder egentlig jenter i alle aldre :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når niesen min var på den alderen så skjønte jeg like lite som deg, så jeg husker ikke helt hva det var som opptok henne.

Men noen i fireårsalderen begynner å gjøre seg veldig mange observasjoner og egne tanker om alt mulig. Hvis du klarer å få henne til å begynne å fortelle om det hun har sett og slikt, så går egentlig praten av seg selv og du trenger bare å vise at du hører på.

Men dette gjelder egentlig jenter i alle aldre :p

Jeg tror jeg skjønner hva du mener :)

Lenke til kommentar

Er onkel selv

Dropp godteriet hvis du vil være en god onkel, når de er her på besøk så får de smoothie og frukt

De elsker mango faktisk

Men vær sammen med dem, møt opp på fotballturneringer eller hva det måtte være

Spill med dem, så blir du favorittonkelen.

Lær dem ting osv

Endret av g3neralen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er onkel selv

Dropp godteriet hvis du vil være en god onkel, når de er her på besøk så får de smoothie og frukt

De elsker mango faktisk

Lær dem ting osv

Frukt? Prøver du å lure meg? :hmm:

Jeg kommer til å holde et øye med deg fra nå av..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta de med på ting uten foreldrene! Spør om eldste vil bli med deg på kino feks. Min erfaring er at opplevelser slår ting og godis rett ned i støvla, om det så bare gjelder en tur i skogen for å se etter blåbær. :) Spille brettspill er også populært, sparke ball ute, leke gjemsel, egentlig det meste man kan finne på. Og så fryder unger seg fort når noen andre voksne sier noe ala "nå går vi ut og leker, UTEN mamma og pappa, for nå får ikke de være med!".

Edit: Og så trenger du ikke gå inn i en rolle om det ikke er komfortabelt. Unger merker veldig godt om du ikke slapper av og er deg selv. For min egen del faller det seg ikke naturlig å tulle og tøyse med lek, men jeg kan gjerne fortelle barnslige historier og le på deres nivå. Noe av det mest populære jeg gjorde med min datter i tre-fire års alderen var "lort-leting" i skogen. Da gikk vi tur, gjerne med en kjekspakke og saft, og lette etter alle mulige dyrebæsjer. Elglort og haremøkk feks er sånne ting man faktisk kan ta opp i hendene og studere nøye, knekke opp kulene og se hva som er inni osv. Veldig fascinerende for barn som bare har hørt at bæsj = æsj hele livet. Lærer litt gjør man også :) (Ps. Husk å vaske hendene etterpå... hehe!)

Endret av Heidi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er onkel selv

De elsker mango faktisk

Lær dem ting osv

Hehe, det er mye bedre en godteri
Lenke til kommentar

Jeg har selv tre nevøer og tre nieser, men det er bare den eldste sønnen til søstra mi (12 år) som synes at det er artig å være sammen med meg. Den yngste bare griner når hun ser meg og den nest yngste var redd for meg inntil nylig. Jeg har prøvd å få kontakt med dem, men det er ikke lett å være onkel da jeg studerer på motsatt side av landet og de bare er interessert i iPadene sine når jeg kommer på besøk. Planen min er å bestikke dem med godteri og andre ting når jeg har studert ferdig og fått en høyere inntekt.

Favorittonkelen er nok lillebroren min på 9 år.

Lenke til kommentar

Er onkel selv

De elsker mango faktisk

Lær dem ting osv

Hehe, det er mye bedre en godteri

Vent nå litt! Var det du som gav meg nøtter og en pakke med rosiner på halloween? :hmm:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...