ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Du kan legge til pullups som sagt, så har du stangroing som trener rygg, i tillegg til markløften. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg sa du kunne trene armer i blant hvis du vil legge til noe isolasjon, uten at det er så veldig nødvendig. Har trent litt før jeg og, men bare useriøst. Nå har jeg trent 4 måneder og gått fra 60 kg x 5 (første økt, rekorden var 75 kg 5x5 fra før)i benkpress til 90 kg 2x5. Hvis du vil få fremgang følger du det programmet og spiser med en proteinmengde på 1,5-2gram pr. kg kroppsvekt og ligge i kalorioverskudd. Du må spise mer enn du forbrenner. Du virker ikke særlig erfaren når det kommer til trening. Anbefaler deg bare å starte på dette programmet. Du skal starte lett, og så legge på kg for hver økt, det blir raskt tungt nok. Ikke gå i fella og gjør som jeg gjorde før, løfte på samme antall kg hver økt og ikke få noe fremgang. når du stagnerer tar du av 10-20% og starter igjen. Grunnen til at du skal ta 1x5 i markløft, altså et topsett er at du tar knebøy samme dag. Jeg har valgt å ta knebøy bare på benkpressdagen og 2-3 sett på markløft og droppe knebøy den andre dagen, men det må du nesten bestemme selv. Du kan sjekke treningsloggen min for å se fremgang og progresjon. Jeg vet at jeg må spise mye, og det er det jeg gjør, har erfaring - kan alle teknikkene, det har noe med det å gjøre som du sier at jeg ikke har opplevd framgang på benkpress, fordi jeg har vært utslitt ofte når jeg har tatt manualer, litt kjipt å måtte slutte med det, selv om har opplevd å få framgang der helt til 30 kg på hver arm, tar 24 nå sliter, det er jo akkurat det jeg slutta et sted å legge på vekter, har hatt lite tid til trening ikke prioritert godt, vært opptatt med skole og jobb. Men jeg skal gjøre som opplegget sier og legge på kilo - hver gang , har løftet 140 kg markløft før, løfta i dag 70 og det var liksom dritt tungt. Jeg har gått opp fra 70 kg til 80 før, tok med 2-3 månder det var i sommeren tok masse proteiner, hadde protein barer , spiste non stop, stod opp midt på natta , spise hver 2-3 time, mista ingen måltid spiste opp til 8 gagner i løpet av dagen, hele tiden mat rundt meg. Men nå som jeg er student er det litt vanskeligere å spise hele tiden, enten på grunn av jobb - og skole eller andre ting. Jeg prøver allikevel å spise mye når jeg våkner , tar en protein , spise måltid ta protein, og etter treninga, + kjøpt i dag noen proteinbarer når jeg er på jobb. Jeg kunne godt fått framgang med det jeg drev men da måtte jeg ha trent 1,5 timer hver annen dag, det er for mye. Derfor vil jeg gi dette en sjanse. Jeg vil så gjerne gå fra 75 til 85 kg, :så fort som mulig Men er tålmodig tenkte til sommeren . Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 Det skal nok gå bra. Ja, du bør gi dette programmet en sjanse. Også er det bare 3 dager i uka. Jeg synes det er et veldig bra startprogram. Tenker å trene dette en stund fremover fordi jeg har fått så god progresjon. Kjipt å gå ned på vektene, men du kommer sterkere enn du var før. Jeg er på 150 i markløft, og har ikke stagnert enda. Lykke til! Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Takk for tips og råd, men du jeg må spørre deg et kleint spørsmål : Siden i går så har jeg måtte gå på do ganske ofte, uansett hva jeg spiser, hvis jeg spiser meg mett, så må jeg en tur, hva skjer? skjedde på jobb også- spiste liksom bare en protein bar til 410 kcal, kanskje kroppen trenger litt tid til å lære seg det? Lenge siden jeg opplevde noe slikt, har ikke diaré liksom. Tror ikke det. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Det vet jeg ikke. Men det er jo naturlig at om du spiser mer må du gå på do oftere. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Det skal nok gå bra. Ja, du bør gi dette programmet en sjanse. Også er det bare 3 dager i uka. Jeg synes det er et veldig bra startprogram. Tenker å trene dette en stund fremover fordi jeg har fått så god progresjon. Kjipt å gå ned på vektene, men du kommer sterkere enn du var før. Jeg er på 150 i markløft, og har ikke stagnert enda. Lykke til! Jeg pleide å blande 4 dl melk - men hørt at 2-3 dl skal være nok med protein ? pleier å ta 2-3 sånne protein plastikk skjeer. Holder ikke det? Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Det vet jeg ikke. Men det er jo naturlig at om du spiser mer må du gå på do oftere. Føles som om alt man spiser kommer ut :å tror bare det som ikke skal være der kommer ut Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Det står vel hvor mange skjeer som er anbefalt i en shake. Selv tar jeg 4 scoops som står på proteinbøtta(liten skje), og blander inn med 3-4 dl med vann. Når jeg brukte en annen var det 2 scoops, så du må se på størrelsen og anbefalningene. En shake er vel 40 gram pulver med ca 30 gram protein her. Jeg tar bare en etter hver trening og kanskje en om kvelden hvis jeg har fått i meg litt tynt. Endret 22. februar 2014 av ræss93 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Det står vel hvor mange skjeer som er anbefalt i en shake. Selv tar jeg 4 scoops som står på proteinbøtta(liten skje), og blander inn med 3-4 dl med vann. Når jeg brukte en annen var det 2 scoops, så du må se på størrelsen og anbefalningene. En shake er vel 40 gram pulver med ca 30 gram protein her. Gjetta riktig , står 3 dl vann , i min tilfelle melk , klarer ikke vann, smaker uff , med 3 skjeer, pleide ha 4 dl , men det jeg ikke visste er at jeg får 1400 ekstra kalorier hvis jeg tar en i morgens, i middag og etter trening. Tror det holder masse vis med 3 men i sommer blir det sikkert minst 5 . Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Greit med melk, da får du mer proteiner og kalorier. Men hvis du skal ta 3 shakes hver dag blir det dyrt i lengden. Det holder med en. Sørg for å spis godt, husk at proteinshake er bare et supplement til et ellers godt kosthold. En god start på dagen er for eksempel havregrøt, med 100 gram havregryn, 5 dl vann med et egg blandet oppi. Jeg gjør det når jeg orker I tillegg drikker jeg mye melk også er det lurt å spise tunfisk. Koster 10 kr for to bokser på kiwi. 35 gram protein i hver boks. Er ikke det beste, men det er da billig og bra proteinkilde. Endret 22. februar 2014 av ræss93 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Greit med melk, da får du mer proteiner og kalorier. Men hvis du skal ta 3 shakes hver dag blir det dyrt i lengden. Det holder med en. Sørg for å spis godt, husk at proteinshake er bare et supplement til et ellers godt kosthold. En god start på dagen er for eksempel havregrøt, med 100 gram havregry, 5 dl vann med et egg blandet oppi. Jeg gjør det når jeg orker Du har sikkert rett, men det skjer ofte at jeg har liksom spist 2 brødskiver når jeg våkna opp og flere timer har gått til jeg har spist igjen, må prøve å unngå det og spise veldig mye når jeg våkner frokosten er tross alt den viktigste måltid , tar også en shake etter frokost, tenker ikke på penger, må bruke litt på det heller det her enn brus, sjokolade og alt annet kos som koster mye mer., setter stor pris på alle tilbakemeldingene dine , takk for din tid. Men må jeg sove, viktig Endret 22. februar 2014 av lion33 Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Ja, det hender jo med meg også. Spiser du dårlig på morgenen må du ta det igjen iløpet av dagen i hvertfall, sånn tenker jeg. Bare hyggelig det Veldig sant, finnes verre ting å bruke penger på, men jeg anbefaler deg å ta maks 1 om dagen og heller spise godt. Bare spør mer om du lurer på noe, kan ta det på PM eller her Er også mye proteiner i brød, ost,skinke, melk osv også, i tillegg til kjøtt, fisk osv. Og nøtter! Utrolig bra på fett, kalorier og proteiner. Hvis du har dårlig tid på morgenen. Noen ganger registrerer jeg hva jeg spiser på shapeup. Det er en app på telefonen hvor man kan scanne inn matvarer og skrive inn det man spiser så får man en oversikt over proteiner og kalorier. Må ikke bli helt nazi, men gjør det i blant så jeg har kontroll. Endret 22. februar 2014 av ræss93 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Ja, det hender jo med meg også. Spiser du dårlig på morgenen må du ta det igjen iløpet av dagen i hvertfall, sånn tenker jeg. Bare hyggelig det Veldig sant, finnes verre ting å bruke penger på, men jeg anbefaler deg å ta maks 1 om dagen og heller spise godt. Bare spør mer om du lurer på noe, kan ta det på PM eller her Er også mye proteiner i brød, ost,skinke, melk osv også, i tillegg til kjøtt, fisk osv. Og nøtter! Utrolig bra på fett, kalorier og proteiner. Hvis du har dårlig tid på morgenen. Noen ganger registrerer jeg hva jeg spiser på shapeup. Det er en app på telefonen hvor man kan scanne inn matvarer og skrive inn det man spiser så får man en oversikt over proteiner og kalorier. Må ikke bli helt nazi, men gjør det i blant så jeg har kontroll. . Jeg prøvde 3 dl melk med 3 proteinskjeer ble sykt mye skum venta liksom i en hel time og klarte så vidt å drikke det, ble veldig tjukt og ekkelt. Tror jeg holder med til 2 skjeer det er ikke vanlig spiseskje men sånn protein plastikk skje, burde kanskje heller prøve med 4 dl melk ble for lite, men prøver heller 3 dl melk og 2 skjeer, hvis jeg tar vann tror ikke jeg får det problemet, men vann er bare så grusomt blandet med protein. Endret 22. februar 2014 av lion33 Lenke til kommentar
War Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 men vann er bare så grusomt blandet med protein. Blander alltid bare med vann, poenget blir å ha et godt protein. Betaler ekstra for å rense ut fett og laktose i råvarene, for å så tilsette dem selv med melk Blir som å koste sammen en grushaug for å så sparke i den. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 men vann er bare så grusomt blandet med protein. Blander alltid bare med vann, poenget blir å ha et godt protein. Betaler ekstra for å rense ut fett og laktose i råvarene, for å så tilsette dem selv med melk Blir som å koste sammen en grushaug for å så sparke i den. Du får mer protein og karbohydrater med melk, skjønner ikke poenget ditt. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg har 4 skjeer whey i 6 dl melk etter trening, det er ca 65g protein. Det tilsvarer altså en shake annehver dag omtrent, et prisnivå jeg kan ligge på. Skal si det viser resultater også Lenke til kommentar
War Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Det var ment som en digresjon, man kjøper dyre rene tilskudd og blander de med det man har betalt for å fjerne. Melk er utmerket det sånn ellers. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Jeg har 4 skjeer whey i 6 dl melk etter trening, det er ca 65g protein. Det tilsvarer altså en shake annehver dag omtrent, et prisnivå jeg kan ligge på. Skal si det viser resultater også 6 dl melk og 4 skjeer tilsvarer mer en 65g bare melken din må være tilsvarer 20 g protein du ligger mer en 65 du, nå vet jeg ikke Hvormye dem skjeen tilsvarer det står 3 scoops 125 g men lengre ned på amoumt serving per 125 g tilsvarer 30,4 g protein var ikke så mye ? så ligger da på 45 g protein blandet med 4 dl. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Men når pleier dere å ta protein ? Tenkte å begynne med å ta etter frokost, middag og etter trening tilsvarer 1400 kcal ifølge boksen, men tar dere den med engang eller venter litt etter et måltid? Tror ikke jeg tar mer enn 2 i løpet av en dag uansett, det er mer en nok, viktigste er næringen fra maten Endret 23. februar 2014 av lion33 Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Som sagt så tar jeg en proteinshake etter hver styrkeøkt. Det vil si 3 dager i uken. Hvis jeg får i meg for lite en dag så tar jeg en shake om kvelden, så jeg tar shakes bare 3-4 ganger i uka. Går oppover for det : ) Blir dyrt i lengden hvis du skal ta 3 om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå