lion33 Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Dere har selv sett hvordan Christian Bale ble fra 86,5 kg til 55 kg for rollen i the machinist , og i løpet av et år ble han igjen 86,5 for Dark knight rollen, jeg tenkte hvordan er det mulig? Jeg vet man må spise mye, tenkte kanskje prøve å spise hver 2-3 time , prøve å spise så mye som mulig- men samtid drikke protein shakes så ofte som mulig- det er det siste jeg lurer på om det vil hjelpe ? - er det sånn at kroppen har en grense for hvor mye protein du kan ta i løpet av en dag ? Jeg trener annenhver dag, 2 muskel grupper - trener til det gjør vondt. Hva burde jeg fokusere mest på vet at mark løftning og rygg er kanskje viktigste -også bein siden de er så store muskel grupper, men noen tips til treningsøkter? Trener eks man - bryst og triceps , tirsdag - biceps og skuldre, onsdag mark løftning og rygg, annen hver uke bytter jeg den siste med mark løftning og bein. Føler disse øktene og denne treningspartneren har vært bra til nå. Men har også et problem hvordan kan jeg bli god i å ta benk - er elendig- har ikke trent på en stund men før klarte jeg å ta fra 50-60 kg nå sliter jeg å ta av og til 40 kg, men det fordi jeg ikke har trent på en stund . vanlig er 50 kg , men det blir liksom ikke så pro gress etter det, maks 60 kg. Er 20 år . Ca : 180 høy - 75 kg Endret 18. februar 2014 av lion33 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Mye protein trenger du ihvertfall. Ikke tren for tungt, du må klare noen serier. men du må fortsatt utfordre musklene hver gang til du ikke klarer mer. Gjerne med noen pauser. Når du har trent skikkelig så skal musklenevære helt svake, til og med etter å ha ventet en stund. Du kommer nok aldri til å nå ha slik fremgang som Christian Bale (eller andre skuespillere for den saks skyld), vedder på at han har tatt både det ene og det andre - da snakker vi ikke proteinshake. Jeg merker god fremgang selv når jeg trener, men har ikke et godt treningsprogram. Dette er noe jeg enda ikke har satt meg ned å funnet ut av. Ville anbefalt deg å sjekke ut forskjellige øvelser og ta dem som du får mest tilbake for. Ineffektiv trening gir ikke mye resultater. F.eks. er sit-ups bare å glemme (som et eksempel, siden jeg ikke kom på noe annet). Når det gjelder mat så er egg kanskje den billigeste kilden til proteiner, og du får i tillegg vitaminer, mineraler, kalsium, sunt fett og diverse fra plommen. Andre ting som gir gode proteiner er melk og fisk. Personlig sverger jeg til et proteindominerende kosthold. Det er også viktig at du spiser variert og får i deg fett og protein, dette trenger du for å ta opp næring. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ikke glem at Christian Bale ikke har et normalt liv med skole/vanlig jobb, men har personlige trenere, tilgang på egen gym og får noen millioner dollar for å komme i form til rollen han skal spille. Det er ikke sånn at man bare vrir om en bryter og blir sånn over natta. Det krever mye hard jobbing, og jeg vil si at det kan være urealistisk å sammenlikne seg med en person som får betalt for å leve "perfekt", når man selv helst skal leve normalt. Ikke sett det for bratte og uoppnåelige mål, men sett deg realistiske mål.Og som den forrige her sier, så har du null kontroll på hvilke hjelpemidler Bale brukte, i tillegg til hard trening og sunn og riktig kost. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Folkens jeg vet at Bale er rik og har personlig trenere, tid bare til å fokusere på det, men det var bare et eksempel. Det blir tøft når man både jobber og går på skole, men må prøve å få i meg så mye kalorier som det er mulig. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Folkens jeg vet at Bale er rik og har personlig trenere, tid bare til å fokusere på det, men det var bare et eksempel. Det blir tøft når man både jobber og går på skole, men må prøve å få i meg så mye kalorier som det er mulig.For å si det sånn, hadde du hatt hele dagene til treningen så hadde du fortsatt ikke klart å nådd Bales fremgang, fordi han som alle andre skuespillere i slike situasjoner bruker stoffer som sikkert ikke er lovlig i Norge en gang. Men ja, det er ingenting i veien for at du skal klare å bli stor - fort og effektivt. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Dere har selv sett hvordan Christian Bale ble fra 86,5 kg til 55 kg for rollen i the machinist , og i løpet av et år ble han igjen 86,5 for Dark knight rollen, jeg tenkte hvordan er det mulig? Jeg vet man må spise mye, tenkte kanskje prøve å spise hver 2-3 time , prøve å spise så mye som mulig- men samtid drikke protein shakes så ofte som mulig- det er det siste jeg lurer på om det vil hjelpe ? - er det sånn at kroppen har en grense for hvor mye protein du kan ta i løpet av en dag ? Drit i Christian Bale. Du kommer ikke til å ha samme fremgang som han, pga. at hans livsstil er helt annerledes. Og ja, det er en grense for hvor mye protein du har bruk for. Tar du mer protein enn musklene trenger, så vil det bare lagres. Som fett. Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hvis du ønsker raske resultater: Starting Strength eller StrongLifts sammen med nok søvn og nok mat. 2 Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Jeg har lest at kroppen klarer å utnytte ca. 20 gram protein per time, men det er uansett ikke regnet at du klarer å utnytte med en ca 1.5-2 ganger egen kroppsvekt i protein - da selvsagt gram per kilo. Og da snakker vi hard trening, men like viktig er at du holder kalorioverskudd. Edit: Jeg er ikke noe supergodt trent, men har prøvd StrongLifts som boffeeen nevner, i 6-7 uker nå. Jeg er ikke noen kraftpakke, er godt og vel passert tredve og hadde nært null treningsgrunnlag da jeg starta. Har alltid hatt sittestillejobb, så jeg forventer meg ingen magisk forvandling.Jeg starta altså på null, men løfta sist gang 80 i markløft, 70 i knebøy og 50 i benkpress, jeg kjørte 35 i militærpress og 50 kilo i roing. Jeg er 170 og veier 70-72 kilo og er 33 år.Jeg vil anta at du som er såpass mye yngre, vil kunne få raskere og bedre resultater enn en gamlis som meg, og jeg kan faktisk bare på det sterkeste anbefale StrongLifts. Jeg har klart mye jeg aldri hadde trodd var mulig, og det bare på kort tid. Så selv om det ikke akkurat er noe å skryte av, og langt fra noen Christian Bale, så føles det for meg helt fantastisk. Dog konsentrerer jeg meg om å konkurrere mot meg selv, ikke Christian Bale. Jeg har satt meg delmål, som første milepæl f.eks. å markløfte tyngre enn meg selv - det gikk LETT! Nå i morra, skal jeg for første gang prøve å ta tyngre enn meg selv i knebøy - veldig spent på hvordan det går.Jeg har dog fått mindre mage, større lår, overarmene er blitt litt større, holdninga er blitt bedre, det er bare små justeringer altså, ikke noen hulkenforandring, men det er merkbart og jeg fokuserer ikke på å bli mest mulig muskuløs, men å stadig løfte tyngre og presse meg selv - og hvis dét er fokuset, så virker det som SL5*5 fungerer bra. Endret 18. februar 2014 av NikkaYoichi 1 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Takk for alle tilbakemeldinger. Setter pris på det jeg skal i tillegg begynne på fotball kanskje blir veldig vanskelig å legge på seg muskler og kg når jeg må løpe i tillegg, tenkte jeg burde glemme fotballen blir for tøft. Takk for alle tilbakemeldinger. Setter pris på det jeg skal i tillegg begynne på fotball kanskje blir veldig vanskelig å legge på seg muskler og kg når jeg må løpe i tillegg, tenkte jeg burde glemme fotballen blir for tøft. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Dere har selv sett hvordan Christian Bale ble fra 86,5 kg til 55 kg for rollen i the machinist , og i løpet av et år ble han igjen 86,5 for Dark knight rollen, jeg tenkte hvordan er det mulig? Det skal sies at hvis du en gang har vært der er det enklere å komme tilbake. Både positivt og negativt, i dette tilfellet positivt. Se heller på eksempler hvor de går fra null til mye, det er mer relevant. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hvis du ønsker raske resultater: Starting Strength eller StrongLifts sammen med nok søvn og nok mat. Dette. Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Tenkte på dette med strength eller stronglifts? er det programmer jeg finner på nettet ? eller med gruppe på treningsenter? Jeg vil egentlig bli " biff" men ikke sånn biff, vil bare ha litt større overkropp. Det hadde ikke vært noe problem, hvis jeg bare fokuserte på styrketrening - spiste mye, på jobb kunne jeg bare spist en del proteinbar sjokolader i løpet av dagen. Men problemet nå er at jeg også må mest sannsynlig spille fotball, jeg er i elendig form .. klarer ikke å løpe . blir sliten fort, det betyr tap av muskelmasse og vekt, hvis jeg også må trene på kondis, mitt spørsmål er hvordan skal jeg klare å beholde vekten - med ønske å gå opp fra 75 til 80 - 85, og muskelmasse, og samtidig klare å bli god på begge, få resultater både på styrke og kondis. Noen som har noen forslag? jeg tenkte å trene 3 dager styrke i uka, 2 ganger løpe- i uka. de har jo 4 treninger på fotball , vil bare gå på 2. Mitt mål er ikke å bli ronaldo, men jeg vil bare komme i form, jeg hr aldri klart å komme i form i fotball igjen fordi uansett hva jeg gjør, så klarer jeg verken å bli rask eller få bra utholdenhet. Da har jeg som vanlig bare gitt opp, men når jeg trener kondis, føler jeg at jeg går lett ned i vekt og mister muskel masse, det er kjipt. Jeg vil fortsette å bygge kroppen min, og trene kondis går det? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Du kan fint kombinere kroppsbygging med noe kondisjonstrening, men ikke gå over bord med sistnevnte. Jeg gikk opp rundt ti kg mens jeg spilte basketball to ganger i uken, så det går fint. Det som avgjør resultatene dine er om du inntar nok mat eller ikke. Lenke til kommentar
Lindquist93 Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tipper Bale brukte droids! Han hadde selvfølgelig sikkert oppfølgning veldig masse for å se til at ting holdt seg som det skulle! Mange kjendiser som gjør det vil jeg tro. Som f.eks 50 cent! Lenke til kommentar
Akse Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tipper Bale brukte droids! Han hadde selvfølgelig sikkert oppfølgning veldig masse for å se til at ting holdt seg som det skulle! Mange kjendiser som gjør det vil jeg tro. Som f.eks 50 cent! Når du ikke har føkkings peiling kan du vel heller slutte å anta og tro. Er det en ting som faktisk tikker meg av så er det dere som automatisk tror at folk som har jobbet seg ihjel for kroppen sin bruker steroider. Ja, mange gjør det nok, men ikke sleng det rundt dere uten at dere er sikre. 2 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Lurte på hvordan skal jeg bruke kreatin - litt usikker på om jeg har brukt det feil - pleide å ta 2 tabletter - før og 2 etter trening , men har lest at man skal ta 6? Jeg har creatine mega caps 1250 - skal jeg ta 6 kapsler- tabletter før treninga og ferdig med det eller etter treninga for best effekt? Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Kan jeg virkelig bli sterk og legge på meg kg med stronglifts? Det hele virker så lite trening, jeg trenger nå likssom over 1 og 30 min, hver annen hverdag. Mitt mål er å bli biff, ganske sterk og stor, ikke for mye men ikke for lite, jeg leste litt om det og det virket som det ikke var noe for de som vil bli pumpa? stemmer det ? eller gjør det ikke ? Skal jeg liksom ikke trene noe biceps, rygg og bein? , jeg skjønner jeg får trent disse på hver av øvelsene, men dere skjønner hva jeg mener. Jeg tenkte å prøve det, hvis jeg blir større og sterkere. Vil ikke hole figuren liksom som jeg er. vil bli større fra 75kg til 85. Det jeg ikke skjønte helt er - er det sånn at jeg tar 5 sett med squat , hvorfor står det bare 1x5 på markløftning - deadlift? kan noen vise eksempel . er det først oppvarming 5 sett, er det totalt 25 repetisjoner ? Workout A Workout B Squat 5x5 Squat 5x5 Bench Press 5x5 Overhead Press 5x5 Barbell Rows 5x5 Deadlift 1x5 3 treningsøkter i uka. Endret 20. februar 2014 av lion33 Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Les dette: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ JA, du kan bli sterk og gå opp i kg. Jeg har gått fra 74 kg til 86 kg på 4 måneder. Jeg har lagt til dips på A-økten og pullups på B-økten. Dette trenger man ikke, men det er gode øvelser som det går ann å legge til. Du trenger ikke ta curls med det første, du får bra trening gjennom det andre. Hvis du absolutt vil kan du ta noen curls på slutten. Ja, du skal ta 5 sett på knebøy og 1 toppsett på markløft. I Programmet skal du starte lavt på alle øvelser, og du skal egentlig starte bare med stanga. Jeg starta på 50 kg i benkpress, men jeg har trent litt før så du må sikkert starte lavere. Du skal legge på 2,5 kg hver økt i benkpress, roing, knebøy, militærpress og 5 kg i markløft siden man trener denne bare en gang. For å kunne ha progresjon på sikt må du da starte lavt, du øker da 5 kg i knebøy i uka, og benkpress, mens 2,5-5 kg på markløft i uka. Det er viktig å spise mer enn du forbrenner, så du må spise mer enn du gjør idag for å gå opp i vekt. Progresjonen blir da slik: Uke 1: Økt 1: Knebøy: 50 kg 5x5 Økt 2: Knebøy 52,5 kg 5x5 Uke 2: Økt 1: Knebøy 55 kg 5x5 Økt 2: Knebøy 57,5 kg 5x5 Markløft er det et toppsett. For eksempel: Oppvarming 40 kg 1 x 5 50 kg 1 x 5 Arbeidssett: 70 kg 1 x 5 Hvis du ikke klarer 5 sett og 5 repetisjoner med god teknikk / 1 sett x 5 på markløft, prøver du denne vekten et par økter til. Klarer du det ikke tar du av 10-20 % av vektene og starter på nytt med å legge på 2,5 kg hver gang. Endret 21. februar 2014 av ræss93 Lenke til kommentar
lion33 Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Les dette: http://stronglifts.com/stronglifts-5x5-beginner-strength-training-program/ JA, du kan bli sterk og gå opp i kg. Jeg har gått fra 74 kg til 86 kg på 4 måneder. Jeg har lagt til dips på A-økten og pullups på B-økten. Dette trenger man ikke, men det er gode øvelser som det går ann å legge til. Du trenger ikke ta curls med det første, du får bra trening gjennom det andre. Hvis du absolutt vil kan du ta noen curls på slutten. Ja, du skal ta 5 sett på knebøy og 1 toppsett på markløft. I Programmet skal du starte lavt på alle øvelser, og du skal egentlig starte bare med stanga. Jeg starta på 50 kg i benkpress, men jeg har trent litt før så du må sikkert starte lavere. Du skal legge på 2,5 kg hver økt i benkpress, roing, knebøy, militærpress og 5 kg i markløft siden man trener denne bare en gang. For å kunne ha progresjon på sikt må du da starte lavt, du øker da 5 kg i knebøy i uka, og benkpress, mens 2,5-5 kg på markløft i uka. Det er viktig å spise mer enn du forbrenner, så du må spise mer enn du gjør idag for å gå opp i vekt. Progresjonen blir da slik: Uke 1: Økt 1: Knebøy: 50 kg 5x5 Økt 2: Knebøy 52,5 kg 5x5 Uke 2: Økt 1: Knebøy 55 kg 5x5 Økt 2: Knebøy 57,5 kg 5x5 Markløft er det et toppsett. For eksempel: Oppvarming 40 kg 1 x 5 50 kg 1 x 5 Arbeidssett: 70 kg 1 x 5 Hvis du ikke klarer 5 sett og 5 repetisjoner med god teknikk / 1 sett x 5 på markløft, prøver du denne vekten et par økter til. Klarer du det ikke tar du av 10-20 % av vektene og starter på nytt med å legge på 2,5 kg hver gang. Jeg har trent , i over et år , nesten 2 til sammen - pauser og sånt. Jeg har ikke noe problem å løfte 50 kg benkpress når jeg kommer i gang. Men må nok begynne med 20 kg, det var virkelig tung å løfte 40 kg forrige gang. Har trent 3 ganger nå denne uka, hadde ikke trent siden november. Det jeg ikke gidder å følge på denne strenghstlifts er disse 5x5 , eller 5x1 på markløfting - bare en gang å løfte 5 repetisjoner? m Jeg tok 5 sett i dag på markløfting , begynte med 40 kg, 10 rep, 50 kg, 50 kg, 60 kg og 70 kg, 5 sett totalt- og tok , 5 sett 10 rep på squat , bare stanga 2 ganger, varme opp, 40 kg 10 rep, 50 kg, 50kg, 60 kg, og 65 kg, tok også barbell rows 5 sett, hadde jeg liksom bare tatt 5 sett med 5 rep, og 1 sett med 5 rep på markløting hadde jeg blitt ferdig med treninga etter 10- 15 min, meninga er jo å holde på 45 min. Fikk 15 min på hver når jeg jeg trente på min måte syns den fungerte bra nok. Men hvor blir det av Biceps og rygg når jeg tar på disse tre øvelsene i flere uker ? blir de noe større? tror ikke jeg kommer til å klare opplegget, uten å trene armer liksom i bandt. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 21. februar 2014 Del Skrevet 21. februar 2014 (endret) Jeg sa du kunne trene armer i blant hvis du vil legge til noe isolasjon, uten at det er så veldig nødvendig. Har trent litt før jeg og, men bare useriøst. Nå har jeg trent 4 måneder og gått fra 60 kg x 5 (første økt, rekorden var 75 kg 5x5 fra før)i benkpress til 90 kg 2x5. Hvis du vil få fremgang følger du det programmet og spiser med en proteinmengde på 1,5-2gram pr. kg kroppsvekt og ligge i kalorioverskudd. Du må spise mer enn du forbrenner. Du virker ikke særlig erfaren når det kommer til trening. Anbefaler deg bare å starte på dette programmet. Du skal starte lett, og så legge på kg for hver økt, det blir raskt tungt nok. Ikke gå i fella og gjør som jeg gjorde før, løfte på samme antall kg hver økt og ikke få noe fremgang. når du stagnerer tar du av 10-20% og starter igjen. Grunnen til at du skal ta 1x5 i markløft, altså et topsett er at du tar knebøy samme dag. Jeg har valgt å ta knebøy bare på benkpressdagen og 2-3 sett på markløft og droppe knebøy den andre dagen, men det må du nesten bestemme selv. Du kan sjekke treningsloggen min for å se fremgang og progresjon. Endret 21. februar 2014 av ræss93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå