Ksungam Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hei. Min hybel-nabo har et mobilt bredbånd fra Netcom (100GB data pr/mnd, opptil 80Mbit/s) og en Huawei E5776 4G Miniruter. Mot noe økonomisk kompensasjon får jeg lov til å bruke det. Vi bor vegg i vegg i samme hus, likevel virker ikke routeren å være sterk nok til at jeg kan bruke det på en tilfredstillende måte. Både når jeg skal spille Battlefield 4 på PS4 og når jeg spiller League of Legends på PC har jeg enorme lag-spikes der jeg disconnecter i mange sekunder av gangen. Pingen hopper gjerne fra 50ms til flere tusen ms noe som gjør det uutholdelig å spille. Jeg har en Jensen AirLink 3000DG som jeg lurte på om kunne settes opp som en repeater? Har det noe å si at det er mobilt bredbånd? Tenkte å følge denne guiden fra Jensens egne sider, linken er dog desverre død. Sendte nettop Jensen support en mail der jeg spurte om å få tilsendt pdf-en per mail. Jeg er inget IT-geni og trenger en god guide skal jeg klare dette på egenhånd. OBS! Da jeg googlet "mobilt bredbånd repeater" kom jeg over denne. Vil dette være en bedre løsning? Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Fikk satt opp routeren som repeater i dag etter å ha fått godt svar fra Jensen. Guide til å sette opp Jensen router som repeater: Linken du har er fra google, og hjemmesiden er endret..derfor har google gammel link.Når det gjelder spilling trådløst så er det et forsøk verdt, men det er mulig at selve internettforbindelsen (4G) er problemet. Internett fra mobilt bredbånd (3G eller 4G) har som regel mye høyere ping/latency enn en vanlig bredbåndsforbindelse, så i det her tilfelle tror jeg selve forbindelsen er hovedproblemet.1. Koble din PC til AL3000DG (repeateren) med kabel i port 1,2,3 eller 4. 2. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 3. Brukernavn = admin 4. Passord = 1234 5. Trykk Advanced Menu 6. Trykk Advanced Settings -> LAN 7. Endre IPaddress til 192.168.0.28. Sett DHCP server til Disabled. 9. Trykk Apply + Continue 10. Trykk Advanced Settings -> 2.4 GHz Wireless -> Basic11. Sett Mode til Universal repeater. 12. Trykk Select Site survey og velg det trådløse nettverk fra 'Huawei E5776 4G’ 13. Feltet "ESSID" er navnet på det nye nettverket. Du kan la dette være det samme som Root AP SSID om du ønsker å ha samme navn på repeateren, eller velge et unikt om du selv vil velge hvilke nett pcen skal koble seg til. 14. Trykk Apply + Continue 15. Trykk Advanced Settings -> 2.4 GHz Wireless -> Security16. I Pre-shared Key feltet skriver du inn samme krypteringskode som Huawei E5776 4G ruteren bruker.17. Trykk Apply + Apply Om alt er lagt inn riktig skal du nå kunne få internett både via kabel (port 1,2,3 eller 4) og trådløst. Jeg lagger likevel så regner med at det er selve 4g-nettet som egner seg dårlig til gaming (no shit...). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå