Gå til innhold

Forslag til RAM og PSU?

Anbefalte innlegg

Jeg lagde denne handlelisten for mange mnd siden. Det er pcen jeg har tenkt å kjøpe for videoredigering og gaming.

Om jeg har forstått det riktig så hjelper det med rendering at RAM'n har en høy MHz? Så jeg tenkte på 2400 MHz ram brikke, totalt 32gb.

Har dere et annet alternativ til PSU?

Resten er jeg sånn relativt fornøyd med, tror det er takk til dere's forslag av hovedkort/cpu.

Men kom gjerne med forslag. Maks pris er fleksibel hehe.

Jeg har planer med tiden å kjøpe et nytt grafikkort og kjøre de i SLI, prøve ut det :) Så må tenke litt på det når det kommer til en PSU.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt minne er fint ved slike oppgaver ja. Har ingen erfaring med det selv, men har lest det flere steder. Av psu så vil jeg anbefale deg https://www.komplett.no/corsair-ax-860i-860w-psu/769194 eller https://www.komplett.no/corsair-ax-760i-760w-psu/769195, https://www.komplett.no/xfx-proseries-black-edition-850w-psu/780495,

Viktig med god PSU. Vil nok anbefale 850W+.

Btw: Får ikke opp handlelisten.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Fortell mer om hva den brukes til. Hva slags videoredigering er det snakk om, og hva slags spill er det snakk om?

Akkurat nå bruker jeg Adobe Premier Elements 12, og spill jeg føler krever mye av GPU er vel Battlefield 4, Crysis 3, Metro Last Light.

Jeg vil altså ha muligheten til å spille hvilket som helst spill med grafikkinstillingene på High+++

Lenke til kommentar

2400 MHz blir litt overkill spør du meg og et 2000 MHz-sett vil også kunne overklokkes en del. Se også på CAS-forsinkelse.

Skal du ha GTX 780 SLI så trenger du rå strømforsyning.

Hva synes du om disse brikkene? Litt dyrt å bruke så mye på ram da men men, om de er bra så går jeg for de.

Kjøp 790 GTX det kommer på markedet veldig snart

Vil prøve ut SLI og da bare antar jeg at det er best med to av samme GPU.

Uansett så vil jeg tippe at 790 vil koste en god del mer enn hva jeg kan få 780 til.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Hva synes du om disse brikkene? Litt dyrt å bruke så mye på ram da men men, om de er bra så går jeg for de.

Jeg hadde ikke brukt penger på det settet med mindre utseende er viktig for deg, og den ekstra kvaliteten som du betaler mye mer for.

Jeg anbefaler deg å kjøpe dette settet: Crucial Ballistix Tactical

God kvalitet, kan klokkes godt og mye for pengene. :)

Hvis du ikke vil klokke, så kan du jo gå for Vengeance Pro fra Corsair.

Det kommer heller mer an på hvilke penger du vil putte inn og hvor mye du ønsker å få igjen per krone. De modulene du linker til er veldig gode, men de koster mer enn hva du får iforhold til andre. Så du må tenke på at du kan kjøpe billigere sett som gir samme ytelse og har grei kvalitet. Hvis du alikevel synes det er verdt det å få litt høyere kvalitet, utseende og garanti (?) til mye høyere pris så er det bare til å kjøpe. :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke brukt penger på det settet med mindre utseende er viktig for deg, og den ekstra kvaliteten som du betaler mye mer for.

Jeg anbefaler deg å kjøpe dette settet: Crucial Ballistix Tactical

God kvalitet, kan klokkes godt og mye for pengene. :)

Hvis du ikke vil klokke, så kan du jo gå for Vengeance Pro fra Corsair.

Det kommer heller mer an på hvilke penger du vil putte inn og hvor mye du ønsker å få igjen per krone. De modulene du linker til er veldig gode, men de koster mer enn hva du får iforhold til andre. Så du må tenke på at du kan kjøpe billigere sett som gir samme ytelse og har grei kvalitet. Hvis du alikevel synes det er verdt det å få litt høyere kvalitet, utseende og garanti (?) til mye høyere pris så er det bare til å kjøpe. :)

Når jeg fant de jeg linket til, så søkte jeg på brikker som var +1600 mhz.

Leste litt på nette at du får mer for pengene om du går for en 1866-2000 mhz framfor 2400 mhz. Tenker på ytelsen og kostnaden av brikkene.

Jeg tenkte først på å bare kjøre på med 64gb men kanskje det er litt overkill og veldig dyrt :p

"Welcome to the my unboxing of the RAM I would choice, but it would be for the most shallow possible reasons" <<--- Hahha

Jeg går kanskje for en Vengeance Pro istedenfor. De trenger ikke å se noe fancy ut for min del, vil bare ha noen som er rask og som jeg kan stole på gjør jobben.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Jeg lagde denne handlelisten for mange mnd siden. Det er pcen jeg har tenkt å kjøpe for videoredigering og gaming.

Om jeg har forstått det riktig så hjelper det med rendering at RAM'n har en høy MHz? Så jeg tenkte på 2400 MHz ram brikke, totalt 32gb.

Resten er jeg sånn relativt fornøyd med, tror det er takk til dere's forslag av hovedkort/cpu.

Jeg har planer med tiden å kjøpe et nytt grafikkort og kjøre de i SLI, prøve ut det :) Så må tenke litt på det når det kommer til en PSU.

PSUen du har valgt i listen din der, altså den XFX PSUen er et super godt valg :)

Den er også laget av anerkjente produsenten Seasonic :)

Ser det er en som linker til RM serien til Corsair, denne holder du deg langt unna. Da denne har dårlige kondensatorer. Hadde prisen hvert halvert så kanskje man kunne anbefalt den til et billig bygg.

Huskeregel:

Aldri spar penger på PSU, da dette er den viktigste komponenten i et pc bygg. Har du en dårlig PSU så kan denne ta med seg restene av komponentene når/viss den ryker.

PSUer av kvalitet, viss en PSU av kvalitet ryker så tar den som regel aldri med seg andre komponenter i en pc.

En PSU av dårlig kvalitet kan gi deg ustabil strøm til komponentene dine slik at du får en ustabil pc, og kan i verste fall ødelegge denne komponenten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

PSUen du har valgt i listen din der, altså den XFX PSUen er et super godt valg :)

Den er også laget av anerkjente produsenten Seasonic :)

Ser det er en som linker til RM serien til Corsair, denne holder du deg langt unna. Da denne har dårlige kondensatorer. Hadde prisen hvert halvert så kanskje man kunne anbefalt den til et billig bygg.

Huskeregel:

Aldri spar penger på PSU, da dette er den viktigste komponenten i et pc bygg. Har du en dårlig PSU så kan denne ta med seg restene av komponentene når/viss den ryker.

PSUer av kvalitet, viss en PSU av kvalitet ryker så tar den som regel aldri med seg andre komponenter i en pc.

En PSU av dårlig kvalitet kan gi deg ustabil strøm til komponentene dine slik at du får en ustabil pc, og kan i verste fall ødelegge denne komponenten.

Siden jeg tenkte å SLI så burde jeg kanskje gå for en 1000w? Har du en du kan anbefale, link?

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...