Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger desperat råd!

Maren95

Anbefalte innlegg

Hversåsnill ikke slett dette men trenger desperat råd!

Ei venninne av meg truer med å ta overdose på masse tabletter.. Har helt angst for at hun skal ta det og at det er en farlig dose. Har ikke peilig på dette, men høres mye ut for meg. Kan noen hversåsnill hjelpe meg, er det mye eller? Hva skal jeg gjøre?

Og hva kan skje hvis hun tar det?

Trenger råd og håper ikke dette blir slettet!

Det hun har er:

300mg sarotex

12gram burana

2,5gram vimone

90mg fluanxol

1,3gram cipralex

500mg vallergan

1gram melatonin

Hversåsnill trenger svar!! Er ei desperat, bekymra jente icon_sad.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La henne ta det ene grammet med melatonin så slukner hun ;) Melatonin er ett søvnhormon og hun vil nok falle i søvn etter 1 gram av dette.

slokne? sovne da bare? mener ikke dø :(

Nei, bare sovne og dermed så kan hun ikke stappe i seg med de andre pillene.

Dør ikke av 1 gram melatonin nei.

Nei, men hva skjer hvis hun tar alt det hun sier hun har? :(

Mye av de medisinene du nevnte i førstepost er søvntabletter, smertestillende eller anti depressiva av noe slag. Det er vell dermed ikke noen reell fare for død hvis hun tar i seg sette, men ved inntak av store mengder smertestillende som f eks paracetomentanol eller hva det heter så kan det danne seg en leverskade eller nyreskade. Tror ikke at dette kommer til å bli tilfelle.

Endret av BirgerCaC
Lenke til kommentar

La henne ta det ene grammet med melatonin så slukner hun ;) Melatonin er ett søvnhormon og hun vil nok falle i søvn etter 1 gram av dette.

Mye av de medisinene du nevnte i førstepost er søvntabletter, smertestillende eller anti depressiva av noe slag. Det er vell dermed ikke noen reell fare for død hvis hun tar i seg sette, men ved inntak av store mengder smertestillende som f eks paracetomentanol eller hva det heter så kan det danne seg en leverskade eller nyreskade. Tror ikke at dette kommer til å bli tilfelle.

Det som kommer til å skje er vell at hun sovner og at hun våkner opp igjen rar og øm i hue.

dør jeg ikke av det?? må jo være en dødelig dose! skjønner ikke noe jeg, er jo masse:(

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan stappe i meg 7 liter melk også jeg, og selv om det er masse så dør jeg ikke. Jeg vil nok spy det opp. Ja, det er masse, men det er ikke de mest dødelige pillene. Og du skriver: "dør jeg ikke av det??" Er det du som har tenkt til å ta dette eller? I så fall så glem det!

Det som kommer til å skje er vell at hun sovner og at hun våkner opp igjen rar og øm i hue.

dør jeg ikke av det?? må jo være en dødelig dose! skjønner ikke noe jeg, er jo masse:(

Man dør ikke nødvendigvis av masse sovemedisiner og antidepressiva.

Lenke til kommentar

Ja, jeg kan stappe i meg 7 liter melk også jeg, og selv om det er masse så dør jeg ikke. Jeg vil nok spy det opp. Ja, det er masse, men det er ikke de mest dødelige pillene. Og du skriver: "dør jeg ikke av det??" Er det du som har tenkt til å ta dette eller? I så fall så glem det!

Man dør ikke nødvendigvis av masse sovemedisiner og antidepressiva.

men er ikke disse dosene store nok? hørte om ei som tok 700 mg med cipralex og som fikk kramper og ble hentet av sykebil. hvis jeg tar alt det der med sprit?

Lenke til kommentar

Vimone tror jeg du har feilstavet. Det finnes ikke noen sånn medisin.

Send henne hit:

http://www.metanoia.org/suicide/

Om hun tar alt på en gang må du få henne på sykehus. Noen av medisinene er så sløvende at man kan gå i koma og glemmer å puste og dør.

Om du går fra henne, ta med deg nesten alle tablettene med vallergan og halvparten av sarotex.

Når jeg Googlet alle medisinene så fant jeg ut at det kanskje var litt mer dødelig i like vell!

Lenke til kommentar

Send henne hit:

Om hun tar alt på en gang må du få henne på sykehus. Noen av medisinene er så sløvende at man kan gå i koma og glemmer å puste og dør.

Om du går fra henne, ta med deg nesten alle tablettene med vallergan og halvparten av sarotex.

okei for er meg. er jeg som har disse tablettene og har lyst til å dø. Vil bare vite om dette er en dødelig dose. om jeg kan ta de sammen med sprit, legge meg i senga og sovne?

Riktignok så kan store doser med sovemedisiner være dødelig, men dosene er ikke store nok. Man kan derimot få en rekke bivirkninger som man ikke vil ha!

er ikke disse dosene store nok? skjønner ikke det jeg da. er jo over 600 tabletter

ER DET DU SOM SKAL TA DETTE? Du skriver "jeg" hele tiden så jeg begynner å lure. Uansett så er det IKKE lurt, og alle de medisinene der kan gi en coctail effekt som kan føre til organsvikt og til og med død!

ja det er meg som skal ta de

Lenke til kommentar

Riktignok så kan store doser med sovemedisiner være dødelig, men dosene er ikke store nok.

Jo. Nå baserer jeg meg på internett og felleskatalogen. 500 mg vallergan samtidig med 300 mg sarotex og 90 mg fluanxol er helt klart potensielt dødelig. Det er ingen grunn til å bagatellisere dette.
Lenke til kommentar

Send henne hit:

Når jeg Googlet alle medisinene så fant jeg ut at det kanskje var litt mer dødelig i like vell!

så jeg kan dø? det jeg har lyst til. vil ikke si mer enn det men slitt lenge!!

Lenke til kommentar

Nei, du vil nok overleve og våkne opp på sykehuset. Dermed så er det IKKE SÅ SMART å gjøre detter som du tenker på. Kjapp deg og hiv alle medisinene i toalettet og dra ned før du kan skade deg selv med dette! Hvis du finner på å svelge dette så spy det opp igjen! Du vil ikke påføre deg selv dette! :)

Send meg gjerne en PM om hva som er så vanskelig så skal jeg snakke med deg gjennom hele natta om du enn så vil det.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Riktignok så kan store doser med sovemedisiner være dødelig, men dosene er ikke store nok.

Jo. Nå baserer jeg meg på internett og felleskatalogen. 500 mg vallergan samtidig med 300 mg sarotex og 90 mg fluanxol er helt klart potensielt dødelig. Det er ingen grunn til å bagatellisere dette.

okei så hvis jeg tar alt jeg har skrevet så er det dødelig dose?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...