ChristinaXDXD Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hei! Har du lest amtmannens døtre av Camilla Collett? Isåfall, hvordan blir temaene makt og motmakt vist frem i romanen? Håper på gode tilbakemeldinger! Takk på forhånd, Christina :-) Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Læreren din har dårlig fantasi. Dette er en gammel eksamensoppgave. Søk på internett, så får du svar. Lenke til kommentar
ChristinaXDXD Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Læreren din har dårlig fantasi. Dette er en gammel eksamensoppgave. Søk på internett, så får du svar. Hahaha, kanskje det... Jeg har søkt på internett, men finner dessverre ikke noe som kan være til nytte. Har du noen forslag til linker? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Søk "makt og motmakt" i Google, så finner du haugevis av eksempler. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Det er meningen at man skal gjøre jobben selv når man får skoleoppgaver Å google skikkelig burde være minstekravet.. 1 Lenke til kommentar
ChristinaXDXD Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Søk "makt og motmakt" i Google, så finner du haugevis av eksempler Takk! Lenke til kommentar
ChristinaXDXD Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Det er meningen at man skal gjøre jobben selv når man får skoleoppgaver Å google skikkelig burde være minstekravet.. Dere skal selvfølgelig ikke gjøre jobben for meg... Det eneste jeg lurte på var om noen hadde lest boken og hadde noen innspill til hvordan jeg kan starte. Jeg leser boken selv, men språket er for gammelt og dermed for tungt. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Det er meningen at man skal gjøre jobben selv når man får skoleoppgaver Å google skikkelig burde være minstekravet.. Dere skal selvfølgelig ikke gjøre jobben for meg... Det eneste jeg lurte på var om noen hadde lest boken og hadde noen innspill til hvordan jeg kan starte. Jeg leser boken selv, men språket er for gammelt og dermed for tungt. Det virket som du slet med googlingen, og at det var derfor du ba om hjelp. Ellers kan jeg anbefale deg å starte med å lese gjennom boken (som du allerede driver med), noter litt underveis, google underveis, og let blant mange linker. Ikke bare se på de øverste linkene, grav litt i det du finner. Og husk å få med riktige søkeord ift det du ønsker å lese om. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Camilla Collett er kjent for å være norges første kvinnesaksforkjemper, ha det i bakhodet når du leser Amtmannens Døtre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå