Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sitter her med en Jensen router med integrert 4-ports switch. Problemet er at når jeg har sitted på nettet (gjennom routeren) i noen timer, så kobler den seg plutselig fra internett. Etter å ha kjørt "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" pleier det å funke igjen, men det er ganske irriterende :x Hadde også dette problemet på LAN Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Mener du at du hadde samme problem uten router? Da kan det være rett og slett at linka di ikke er stabil. Hvorfor kjører du "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" ? Du skal jo kunne bare la routeren koble seg opp igjen. Eller er det noe annet som er feil ? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Nei, hadde samme problem MED samme router på LAN... Kjører "intaller hjemmenettverk etc. etc." fordi det er det eneste som får oppkoblinga til å funke igjen. Har ikke det problemet UTEN routeren. Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sjekk at IP addressen til nettkortet ditt er det den skal være. Sjekk dette når du mister tilkoblinga. Jeg har hatt dette problemet med jæ*la Telenor som installerer sitt eget oppkoblings program som driver å endrer IP adressa på nettkortet uten å spørre engang Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg vet ikke engang hvilken Windows du kjører. Men prøv å åpne kommando linja og skriv inn ipconfig Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 kjører winXP og har TelenorADSL... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Avinstaller Telenors programvare som du installerte for bredbånd og kjør deretter igjen "Installasjon for nettverk" slik du gjør for å rett opp feilen. Det burde hjelpe Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Har ikke installert det :-? Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sjekk IP adressen da, gå til Start->Kjør og skriv inn cmd, deretter skriv ipconfig i det svarte vinduet som dukker opp Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 og hva skal det stå der? har sjekka, men det hjelper jo ikke så lenge jeg ikke vet hva som skal stå der. dessuten funker det for øyeblikket, men når som helst kan den koble fra Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 :smile: dæven du er sparsom på å gi informasjon. Jeg vet ikke hva som skal stå der. Det er litt avhengig av hva routeren din bruker som IP adresse. Gi meg heller det som står der og routerens adresse som kan jeg se om de stemmer overens. Dessuten om den adressen er forskjellig når det funker og når det ikke funker så er det nok det som er problemet Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 ethernet-kort: lokal tilkobling 2 automatisk konfigurasjon av ip-adresse: 169.254.170.0 PPP kort Telenor ADSL: ip-adresse: 80.213.129.127 router: 192.168.1.254 (tror det iallefall. står i manualen at det er standardadresse til routeren...) Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er dette du får når det ikke fungerer? Hvordan kan du ha PPP kort Telenor ADSL når du ikke har installert noe programvare fra Telenor sier du ? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Aner ikke, men det står nå der Uansett, det er det som står når det funker... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hm, dert er rart, jeg tror ikke du bruker routeren i det hele tatt. Tror du bare bruker switchen som er innebygd der i routeren. Hvorfor trenger du routeren i det hele tatt ? Det ser nemlig ut til at du har en eneste maskin på nettet uansett. Da kan du likegodt klare deg uten routeren Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja, akkurat nå er det bare en maskin, men det er skrekkelig irriterende når jeg er på LAN eller liknende... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Slik som det er nå så bruker ikke du routeren i det hele tatt. I korte trekk Du må 1. Avinstallere Telenor shiten 2. Sett opp routeren til å koble seg opp mot internet 3. Sette opp routeren med for eks 192.168.0.1 fast IP adresse 4. Sette opp din datamaskin med fast IP 192.168.0.2 og gateway og dns til 192.168.0.1 (altså routeren sin adresse) Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja, akkurat nå er det bare en maskin, men det er skrekkelig irriterende når jeg er på LAN eller liknende... Bare du som har problemet? Lenke til kommentar
Th0mas Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Nei, alle kobles fra nettet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå