Gå til innhold

[Løst] Hjelp til god 120hz skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg bygger en (relativt) kraftig pc for video/bilde redigering og spilling.

I7 4770k, MSI gtx780ti windforce og 16gb ram. Har enda ikke bestemt meg for skjerm da det har skjedd mye på skjermfronten siden sist jeg var oppdatert. Er det noen greie 120hz skjermer som dere anbefaler? Budsjettet er litt stramt, helst ikke så mye over 2k...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er viktigst for deg? Spilling eller bilderedigering?

Det finnes ingen skjermer som er gode på begge to så vidt jeg vet.

Jeg gjør begge deler, men er ikke harcore gamer for å si det sånn. Liker dog en del grafikk-krevende spill (flysim, arma2 med mods, skyrim med mods osv).

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s162744324&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

her er vel di fleste som er tilgjengelig i norge.

har 2 stk xl2411t selv å meget fornøyd. men jeg spiller stort sett bare fps.

Takk, jeg lette etter å sortere etter hz på prisjakt, men fant ikke. Dette gjorde valget mye enklere :)

Tror jeg går for Benq XL2411T. Den så grei ut:)

Endret av skelld
Lenke til kommentar

Hvis arma 2 og skyrim er det viktigste så er ikke 120hz skjerm noe viktig da ingen av spillene kan spilles med stabil 120 fps, og i alle fall ikke med mods.

Hvis bilde og fargekvalitet er viktigst så burde du gå for en IPS skjerm. Disse er bare 60 hz men har mye bedre farger enn 120 hz skjermer.

Lenke til kommentar
Takk, jeg lette etter å sortere etter hz på prisjakt, men fant ikke. Dette gjorde valget mye enklere :)

Mer eller mindre akkurat samme panelet som Asus-en. Denne kan dog ikke oppgraderes til G-sync.

Lenke til kommentar

Mer eller mindre akkurat samme panelet som Asus-en. Denne kan dog ikke oppgraderes til G-sync.

Mer interessant er det at den også har displayport-input og støtter 120Hz derfra, det betyr at du ikke må kaste skjermen når DVI-porter ikke blir å finne på skjermkort lengre.

Lenke til kommentar

Kanskje dumt å gå for den skjermen og samtidig utelukke mulighet for gsync når jeg først har et skjermkort som støtter det... Kremt: Så du anbefaler at går for asusen?

Absolutt, svært fornøyd med min. Meget mulig det blir G-sync på den i løpet av året også hvis man får det til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...