Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forhold, brudd og facebook.

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så vanvittig mye erfaring med dette så derfor spør jeg dere.

Det jeg lurer på.. Hvis dere forteller noen folk (enkelte) at det har vært et brudd og at dere ikke er sammen lengre.

Hvor lang tid lar du det gå (fra bruddet) før du oppdaterer facebook?

Sitter pris på ærlige og genuine svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bare kan endre sivilstatus og velge "only me" på audience. Tror ikke det skal poppe opp i feeden hvis du senere velger å offentliggjøre statusen?

Jeg oppdaterte hvertfall noen dager senere tror jeg. De nærmeste for både henne og meg visste jo om det uansett og resten tror jeg gav faen. Faen, mange jeg kjenner var vel sikkert bare glad til :p Gikk en liten stund til så fjernet jeg kjærestebilder, klissete statuser hun hadde lagt igjen på profilen min og alt mulig sånt. Vi var og er fortsatt gode venner så den "offentlige prosessen" med bruddet var relativt udramatisk.

Lenke til kommentar

Liker ikke å ha status på facebook, så den er skjult samme hvor mye den endrer seg. ;) De fleste rundt meg som har sivilstatusen synlig endrer den til skjult når det blir slutt, så oppdaterer de den mens den kun er synlig for de selv, og åpner opp igjen etter to-tre måneder ca. Da kommer det ikke i noen feed etter hva jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar

Takk for svar dere.

Dette med å skjule statusen eller endringene for andre er egentlig en ganske grei sak og jeg hadde nok sannsynligvis gjort noe av det samme selv, om jeg skulle oppleve noe slikt.

Og jeg ser at de fleste ville ha skjult den eller fjernet den etter bare et par dager, noe jeg også anså som normalt.

Så til årsaken for denne tråden. For her handler det ikke om hva man skjuler for omverden. Tror jeg.

Altså, for ca 10 måneder siden traff jeg en ny frøken som jeg begynte såvidt å snakke litt med. Det hun kunne fortelle meg da, var at hun og typen hadde slått opp ca 2 måneder før det og at henne var singel da. Jeg snakket faktisk litt med eksen og på den tiden og han og kunne bekrefte at bruddet var endelig, samt at han også var ferdig med kjærlighetssorgen. Så da tenkte jeg ikke stort mer over det og fortsatte å prate videre med henne. (Dette har jo selvsagt vist seg til å være en noe nyansert sannhet da jeg har blitt feilaktig klandret for både det ene og det andre i ettertid, av denne eksen hennes).

Tiden gikk og vi nærmer oss nåtiden. Ca for 2 uker siden så spurte en kompis meg, som også er venn med henne på fb, om hvorfor henne fortsatt hadde " I et forhold " som status? Jeg visste jo selvsagt ikke hva jeg skulle svare på det, fordi jeg kan ikke forstå hvorfor hun skulle la det stå nå fortsatt, nesten 1 år etter bruddet, i følge både henne og eksen.

Og jeg sendte henne en venneforespørsel, men den ville henne ikke godta. Så god kompis er jeg nok ikke at det skulle være ønskelig. Men, er det muligens en sammenheng her - siden hun vil vise til verden (og facebookvennene sine) at hun fortsatt er i et forhold?

Har hun funnet en ny type uten å fortelle meg om ham kanskje?

Det jeg egentlig lurer på.. Hvem lyver henne for? For meg? Eller for resten av verden? Eller andre utvalgte? Hva ville vært mest sannsynlig?

Dere kjenner henne neppe, men hva tror dere? Og hvor normalt er dette?

Endret av KleinStein
Lenke til kommentar

Det kan være en forglemmelse. Jeg opplevde noe av det samme, bare motsatt. Ett år etter vi ble sammen stod han fortsatt som singel på facebook. Hver gang jeg nevnte det så glemte han å endre det, så til slutt måtte jeg be han gjøre det mens han var med meg. Jeg vet fortsatt ikke om det var ren forglemmelse hele tiden, eller om det var noe annet. Jeg ville ikke stå i forhold der eller at han skulle det, siden jeg som nevnt har skjult hele greia, jeg ville bare at han også skulle skjule det, ihvertfall ikke fremstå som singel.

Skjønner at du lurer, og sånne ting er det nesten umulig å finne ut av. Vil automatisk tro hun lyver for deg, hvis det ikke bare er glemt bort. Så mange venner man har på facebook, så er det ganske umulig å holde en løgn om slike ting. Heller lyve til en person, enn 500..

Lenke til kommentar

Jeg har flere venninner som står som "i forhold" (både med og uten navn på "kjæresten" spesifisert") kun for å slippe mas fra ymse beilere. Enten står det bare in a relationship, eller så der det typ navn på en god kompis e.l.

Lenke til kommentar

Det kan være en forglemmelse. Jeg opplevde noe av det samme, bare motsatt. Ett år etter vi ble sammen stod han fortsatt som singel på facebook. Hver gang jeg nevnte det så glemte han å endre det, så til slutt måtte jeg be han gjøre det mens han var med meg. Jeg vet fortsatt ikke om det var ren forglemmelse hele tiden, eller om det var noe annet. Jeg ville ikke stå i forhold der eller at han skulle det, siden jeg som nevnt har skjult hele greia, jeg ville bare at han også skulle skjule det, ihvertfall ikke fremstå som singel.

Skjønner at du lurer, og sånne ting er det nesten umulig å finne ut av. Vil automatisk tro hun lyver for deg, hvis det ikke bare er glemt bort. Så mange venner man har på facebook, så er det ganske umulig å holde en løgn om slike ting. Heller lyve til en person, enn 500..

Jepp. Det er det jeg og tenker. Bortsett fra at jeg nekter å tro at det bare er noe som er glemt bort.

Men det er ikke det første hun lyver om til meg, så jeg burde ikke late som jeg er overrasket akkurat.

Heldigvis har hun drept 99% av tiltrekningen jeg hadde for henne, så jeg har vel også egentlig sluttet å bry meg noe særlig om all dritten hun kommer med.

Hun kan få kose seg med den, på egenhånd, eller med noen andre enn meg. Dette er ikke noe for meg uansett og hun er nok noe for emosjonelt umoden for min smak.

Jeg har flere venninner som står som "i forhold" (både med og uten navn på "kjæresten" spesifisert") kun for å slippe mas fra ymse beilere. Enten står det bare in a relationship, eller så der det typ navn på en god kompis e.l.

Har sett flere gjøre dette. Sikkert smart nok det om en opplever mange beilere.

hva mener du med oppdaterer facebook? du har ikke relationship status på facebook vel?

Hmmm. Jeg mener å oppdatere sin relationship status på facebook ja, for dem som ønsker å ha denne synlig.

Endret av KleinStein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...