Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Reflektere og analysere forskejllen på islam og kristendommen?


Anbefalte innlegg

Jeg kan dessverre ikke nok om Islam til å snakke om det, men derimot Bibelen og Kristendommen har jeg endel kunnskap om. Det at du benekter at det finnes Contradiction beviser bare din uvitenhet, Skal jeg sitere? Det at Johannes åpennbaring så vidt kom med i bibelen sier sitt, Husker å ha lært at biskopene diskuterte lenge om den var for "voldelig". Jeg har studert Religionen, og gått enda mer dypere på kristendommen. Til vanlig så bryr jeg meg ikke om hva folk tror på, men litt irriterende at man skal "misjonere" for sin religion. Helt enig i at bibelen ikke er vitenskap bok, men den kan HELLER IKKE være guds ord hvis den inneholder feil, pluss all motstridene tingene. Jeg kan godt sitere hvis du vil

 

Jeg har skjønt at du ikke kan nok om Islam. Jeg er heller ingen ekspert i Islam, men har en ganske grunnleggende kjenskap. Hva du kaller misjonering og ikke får bli din påstand. Alle dine påstander står foreløpig ubegrunnet. Jeg har vist til flere fagfolk og kilder, du står foreløpig kun med egne påstander. Hva som er riktig eller ikke riktig spiller ingen rolle ifht om noe taler til fordel for noe annet. Er det riktig så er det riktig uavhengig. Da hjelper det ikke å syte over at det ikke er nøytralt nok eller noe sånn. Jeg har ikke noen problem med å si at treenigheten er problematisk å forstå. At det er enklere å forstå at Gud er 1, og ikke treenig. Det betyr ikke at jeg syter over at det er misjonering til fordel for Islam.

Jeg skrev at Jesu ord er uten selvmotsigelser (også i bibelen). Jeg har ikke pekt på gamle testamentet, eller Johannes Åpenbaring i det hele tatt. Johannes Åpenbaring (skrevet av apostelen Johannes, og hverken Jesus eller Gud) er antakelig den mest omstridte boken i bibelen ifht hvordan man skal forstå den.

 

Du kan begynne med å redegjøre for alle påstandene dine, med referanse til seriøse kilder. Inntil da så gidder jeg ikke svare deg. No offense though. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor i bilbelen står det at Jesus ble korsfestet?

 

Bare noen få eksempler:

 

Han bar selv korset sitt og gikk ut til det stedet som heter Hodeskallen, på hebraisk Golgata. Der korsfestet de ham, og sammen med ham to andre, en på hver side og Jesus mellom dem.

Johanes 19:17-18

 

Og da de kom til det stedet som heter Hodeskallen, korsfestet de både ham og forbryterne der, den ene på høyre side av ham og den andre på venstre.

Lukas 23:33

 

Det var ved den tredje time de korsfestet ham.

Markus 15:25

 

Så korsfestet de ham, og de delte klærne hans mellom seg ved å kaste lodd om dem.

Matteus 27:35

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...