tosson Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei Skal kjøpe meg en Intel Pentium 4 2.8 GHz Boxed PC800 og lurte på om Asus p4p 800 deluxe 800mhz er et bra valg? Trenger også hjelp til minne, tenker da på å kjøpe i første omgang Apacer 512MB DDR PC3200 , 400Mhz for senere å oppgardere til en til av samme type når jeg får bedre råd. Har Ati raedon 9700 128 mb skjermkort. Pcen skal i hovedsak brukes til spilling. Overklokking kommer ikke på tale, da jeg har null erfaring med det. Trenger dette oppsettet noen forandringer? På forhånd takk Mvh Tommy Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Kjøp heller asus P4C800-E Lenke til kommentar
tosson Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Hei. Asus P4C800-E koster 1999.- hos MPX og det blir nok i dyreste laget. Tommy Lenke til kommentar
norrick Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det var dette kortet jeg selv ville valgt etter å lest tester på nettet. Dette 865 kortet er et av de aller kjappeste og er faktisk raskere enn sin storebror (P4C800 deluxe/i875) i tester. Når det gelder CPU'en så ville jeg heller ha kjøpt en 2.6GHz/800 fremfor en 2.8GHz pga. pris og liten ytelseforskjell, 2.6GHz koster 500 kroner mindre enn 2.8GHz. Når det gjelder minnet så bør du kjøpe 2 stk. 256MB brikker fremfor 1 stk. 512 brikke slik at du får kjørt dual-DDR. Det er 4 minneslotter på HK så du kan alltids slenge inn et par brikker ved behov. 256MB brikkene er vel "single-sided" og disse yter mer på et 865/875 kort enn "double-sided" minnebrikker og tar jeg ikke feil så er 512MB brikkene "double-sided". Apacer 400MHz minne kommer dårlig ut i tester så jeg ville anbefalt deg å kjøpe et kvalitetsminne som f.eks. Geil, Corsair eventuelt TwinMOS. Jeg vil allikevel gjøre som "snekker'n" og anbefale deg å kjøpe et litt bedre (nyere) kort og anbefaler akkurat det samme kortet som han. Dette er "andre revisjon" av 875 kortene og har derfor luket unna noen av barnesykdommene. Sparer du 500 kr. på å kjøpe en 2.6 fremfor en 2.8 CPU så kan du legge det i hovedkortet uten at samlet kostnad blir forandret. Lenke til kommentar
tosson Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Vel, da ble det asus P4C800-E og Geil 2X256 ram. Snakka med MPX og de var helt enige i Snekkern og Norrick sin vurdering av oppsettet. Så nu er det herved bestilt, litt mere å punge ut med denne gangen, men men... Prisen ble 3174.- inkl alt. Det neste blir nok cpuen og de er synkende i pris, tror jeg. Takker for hjelpa folks. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Vel, da ble det asus P4C800-E og Geil 2X256 ram. Gratulerer. Du har nå fått deg et meget bra hovedkort og ram Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå