Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får artifacts + fpsdrop samme problem i 2 pcer

Anbefalte innlegg

Hei! (AMD)

ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+

Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

AMD FX-6100 6-Core Processor

Corsair SSD Force Series GS 128GB 2.5"

Corsair CX 600W PSU

Jeg kjøpte en pc i deler fra komplett for rundt 1 år siden. Jeg bygde den osv startet den, så begynte jeg og få problemer med bluescreen, klarte ikke spill som pcen egentlig skulle klare, artifacts. Jeg var ganske noob på pc den gang så jeg trodde kanskje det var noe med hovedkort... så jeg kjøpe nytt hovedkort å hadde akkurat det samme problemet... så tenkte jeg kanskje at det kunne være prosessoren... men fikk vite at det kanskje var mer sannsynlig skjermkorte! så jeg leverte hele pcen til komplett å de fant ingen feil... samme problemet fortsatte når jeg fikk det tilbake så jeg sendte bare skjermkorte til komplett å de fant ingen feil x) Bluescreen kom av rammen fant jeg ut ! :) men de andre problemene var der fortsatt. Til slutt ga jeg opp den pcen så jeg kjøpte ny pc: (INTEL)

Intel Core i5 4670K

Gigabyte GA-Z87MX-D3H

Cooler Master Silent Pro M2 720W

Corsair Obsidian 350D

Intel 520 240GB

Corsair Vengance 2x4GB 1600mhz

Jeg fikk en kompis til å sette sammen den pcen for meg å jeg satte inn det skjermkorte 7950! hvorfor jeg ikke bare kjøpte nytt skjermkort.. jeg vet egentlig ikke, ville bare bli kvitt den pcen x)

Jeg starta pcen osv og har det samme problemet enda ... jeg leverte 7950 som ikke reparasjon, men enten få nytt skjermkort eller pengene tilbake, så jeg fikk et nytt skjermkort (R9 280X MSI) Jeg var 100% sikker på det måtte være skjermkorte pga nå hadde jeg byttet absolutt alt i pcen så når jeg kom hjem satte det i!... samme problem x) Jeg var så lei! det ENESTE som kunne være siste problem var skjermen!

BenQ 24" LCD G2420HD Skjermen jeg hadde

Skjermen jeg har kjøpt nå:

Asus VG278H 120hz

Jeg sitter med samme problem enda.. artifacts + fpsdrop + Lagg med fps 60+

Noen som kan i det hele tatt vite hva som er galt? ville satt stor pris på det! er så lei alt dette :)

takker på forhånd!

Endret av Avada2g
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det her får jeg noen ganger når jeg lukker google chrome å åpner den igjenn! jeg skal få filme de artifacts straks!

Det blir helt svart, så jeg må dra musa over alt for å få det vekk! aner ikke hva det kan komme av... x)

post-329205-0-66236400-1393080859_thumb.png

Endret av Avada2g
Lenke til kommentar

Da mistenker jeg faktisk at du har fått et defekt kort igjen...

Støtter ditt svar.

Men artifacts = Defekt minne på skjermkort

Fpsdrop = Skjermkort core som idler opp og ned kunne vært fint og testet dette med Msiafterburner eller Gpuz og få dette overvåket screenshot er et must her ja

Det her får jeg noen ganger når jeg lukker google chrome å åpner den igjenn! jeg skal få filme de artifacts straks!

Det blir helt svart, så jeg må dra musa over alt for å få det vekk! aner ikke hva det kan komme av... x)

Du sa aldri hva slags driver du hadde inne :) Om det var Full release 13.12 Eller om det var 14.1 Beta

14.1 Beta har et merkelig problem med nettleser som jeg selv har merket og som er helt likt

Ellers ha en god helg videre

Lenke til kommentar

Da mistenker jeg faktisk at du har fått et defekt kort igjen...

Støtter ditt svar.

Men artifacts = Defekt minne på skjermkort

Fpsdrop = Skjermkort core som idler opp og ned kunne vært fint og testet dette med Msiafterburner eller Gpuz og få dette overvåket screenshot er et must her ja

Du sa aldri hva slags driver du hadde inne :) Om det var Full release 13.12 Eller om det var 14.1 Beta

14.1 Beta har et merkelig problem med nettleser som jeg selv har merket og som er helt likt

Ellers ha en god helg videre

Jeg har Full release 13.12 ;) !

Lenke til kommentar

Skal vi se Msi 280x har en del raporter rundt Vram varmeproblemer siden korte skal være stille og ikke kjølig

http://linustechtips.com/main/topic/83900-msi-r9-280x-gaming-alleged-vrm-issues/

http://www.techpowerup.com/forums/threads/msi-r9-280x-gaming-3072-mb.191904/

Ikke prøv dette vis du ikke vet hva du gjør er en bios som er mer i core clock 1020 på ditt dette er 1050

http://rumorscity.com/2013/12/12/msi-r9-280x-bios-update-to-fix-overheating-and-vrm-temperatures/

Er bedre og bare rma tilbake der det kom fra

Edit kan prøve med vifta på max og ta en runde i spill og se om det forsatt er problemer

Endret av Zisum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...