Avada2g Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Hei! (AMD) ASUS Crosshair V Formula, Socket-AM3+ Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB AMD FX-6100 6-Core Processor Corsair SSD Force Series GS 128GB 2.5" Corsair CX 600W PSU Jeg kjøpte en pc i deler fra komplett for rundt 1 år siden. Jeg bygde den osv startet den, så begynte jeg og få problemer med bluescreen, klarte ikke spill som pcen egentlig skulle klare, artifacts. Jeg var ganske noob på pc den gang så jeg trodde kanskje det var noe med hovedkort... så jeg kjøpe nytt hovedkort å hadde akkurat det samme problemet... så tenkte jeg kanskje at det kunne være prosessoren... men fikk vite at det kanskje var mer sannsynlig skjermkorte! så jeg leverte hele pcen til komplett å de fant ingen feil... samme problemet fortsatte når jeg fikk det tilbake så jeg sendte bare skjermkorte til komplett å de fant ingen feil x) Bluescreen kom av rammen fant jeg ut ! men de andre problemene var der fortsatt. Til slutt ga jeg opp den pcen så jeg kjøpte ny pc: (INTEL) Intel Core i5 4670K Gigabyte GA-Z87MX-D3H Cooler Master Silent Pro M2 720W Corsair Obsidian 350D Cooler Master Hyper 212 Evo Intel 520 240GB Corsair Vengance 2x4GB 1600mhz Jeg fikk en kompis til å sette sammen den pcen for meg å jeg satte inn det skjermkorte 7950! hvorfor jeg ikke bare kjøpte nytt skjermkort.. jeg vet egentlig ikke, ville bare bli kvitt den pcen x) Jeg starta pcen osv og har det samme problemet enda ... jeg leverte 7950 som ikke reparasjon, men enten få nytt skjermkort eller pengene tilbake, så jeg fikk et nytt skjermkort (R9 280X MSI) Jeg var 100% sikker på det måtte være skjermkorte pga nå hadde jeg byttet absolutt alt i pcen så når jeg kom hjem satte det i!... samme problem x) Jeg var så lei! det ENESTE som kunne være siste problem var skjermen! BenQ 24" LCD G2420HD Skjermen jeg hadde Skjermen jeg har kjøpt nå: Asus VG278H 120hz Jeg sitter med samme problem enda.. artifacts + fpsdrop + Lagg med fps 60+ Noen som kan i det hele tatt vite hva som er galt? ville satt stor pris på det! er så lei alt dette takker på forhånd! Endret 17. februar 2014 av Avada2g Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hvilket spill? Bilder/video av problemet? Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Hvilket spill? Bilder/video av problemet? League of legends - FC3 , Black ops 2 , minecraft! Har ikke noe video eller bilde av det atm Endret 17. februar 2014 av Avada2g Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Har du hatt samme SSD disken på begge maskinene? Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Har du hatt samme SSD disken på begge maskinene? Nei. Jeg hadde Corsair SSD Force Series GS 128GB 2.5" så byttet jeg den ut med Intel 520 240GB For og si det slik så er alt absolutt alt byttet ... alt i deler, kabinett + skjerm Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Noen flere som kanskje vet hva som kan være galt? skal få fiksa en video av problemet straks Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Du har ikke prøvd å formatere harddisken? Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Med tanke på problemene med 7 serien til Radeon så spørr om å få låne et skjermkort du vet virker av en kamerat (Jeg vet du har et R9 280X nå, men alle R9 kortene bortsett fra 290 er basically V2.0 av 7 serien). Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 Du har ikke prøvd å formatere harddisken? Jeg har ny ssd med nytt operativsystem i den nye pcen! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Aha. Da er det ille vanskelig å finne ut hva det er Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Aha. Da er det ille vanskelig å finne ut hva det er Det har skjedd at folk har fått to skjermkort på rad som begge er defekte. Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 (endret) Det her får jeg noen ganger når jeg lukker google chrome å åpner den igjenn! jeg skal få filme de artifacts straks! Det blir helt svart, så jeg må dra musa over alt for å få det vekk! aner ikke hva det kan komme av... x) Endret 22. februar 2014 av Avada2g Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Hvilken driver har du installert? Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Hvilken driver har du installert? http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Windows%208.1%20-%2064 Catalyst software suite! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Da mistenker jeg faktisk at du har fått et defekt kort igjen... Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Da mistenker jeg faktisk at du har fått et defekt kort igjen... Støtter ditt svar. Men artifacts = Defekt minne på skjermkort Fpsdrop = Skjermkort core som idler opp og ned kunne vært fint og testet dette med Msiafterburner eller Gpuz og få dette overvåket screenshot er et must her ja Det her får jeg noen ganger når jeg lukker google chrome å åpner den igjenn! jeg skal få filme de artifacts straks! Det blir helt svart, så jeg må dra musa over alt for å få det vekk! aner ikke hva det kan komme av... x) Du sa aldri hva slags driver du hadde inne Om det var Full release 13.12 Eller om det var 14.1 Beta 14.1 Beta har et merkelig problem med nettleser som jeg selv har merket og som er helt likt Ellers ha en god helg videre Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Da mistenker jeg faktisk at du har fått et defekt kort igjen... Støtter ditt svar. Men artifacts = Defekt minne på skjermkort Fpsdrop = Skjermkort core som idler opp og ned kunne vært fint og testet dette med Msiafterburner eller Gpuz og få dette overvåket screenshot er et must her ja Det her får jeg noen ganger når jeg lukker google chrome å åpner den igjenn! jeg skal få filme de artifacts straks! Det blir helt svart, så jeg må dra musa over alt for å få det vekk! aner ikke hva det kan komme av... x) Du sa aldri hva slags driver du hadde inne Om det var Full release 13.12 Eller om det var 14.1 Beta 14.1 Beta har et merkelig problem med nettleser som jeg selv har merket og som er helt likt Ellers ha en god helg videre Jeg har Full release 13.12 ! Lenke til kommentar
Avada2g Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Må vel være VRAMen, da? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Skudd i mørket : Sitter du på samme strømkrets som før? Kan være verdt å teste ut en annen strømkontakt i huset. Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 (endret) Skal vi se Msi 280x har en del raporter rundt Vram varmeproblemer siden korte skal være stille og ikke kjølig http://linustechtips.com/main/topic/83900-msi-r9-280x-gaming-alleged-vrm-issues/ http://www.techpowerup.com/forums/threads/msi-r9-280x-gaming-3072-mb.191904/ Ikke prøv dette vis du ikke vet hva du gjør er en bios som er mer i core clock 1020 på ditt dette er 1050 http://rumorscity.com/2013/12/12/msi-r9-280x-bios-update-to-fix-overheating-and-vrm-temperatures/ Er bedre og bare rma tilbake der det kom fra Edit kan prøve med vifta på max og ta en runde i spill og se om det forsatt er problemer Endret 23. februar 2014 av Zisum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå