Bjerknez Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Tenkte jeg kunne starte en tråd hvor vi som er litt bitt av Hipstamatic kan poste bildene våre i fred uten å bli halshugd av "ekte" fotografer (Jeg er jo en super entusiast fotograf selv). jeg synes rett og slett det er litt uhøytidelig og morsomt med Hipstamatic og jeg håper det er flere som hiver seg på bølgen. Reglene er enkle: 1. Bildene MÅ være tatt med Hipstamatic! 2. Man MÅ oppgi under hvert bilde hvilket objektiv og film man har brukt. Ellers så er det fritt frem med posting av bilder Jeg kan jo begynne med to bilder jeg tok i dag: Tinto 1884 - Blanko Tinto 1884 - Blanko Endret 17. februar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Ingen som ønsker å bidra her? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg liker også Hipstamatic (og iPhone fotografering generelt sett), selv om jeg har et dslr kamera. Hva med bilder som er tatt med Oggle eller importert inn i Oggle? (Oggle er laget av de samme folkene som laget Hipstamatic, og bruker de samme filtrene. Det er bare mer fokusert på å dele bildene med andre, slik man gjør på Instagram.) Tinto 1884 C-Type Plate Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Flott bilde dette Tinto 1884 er helt klart en av mine favoritter så langt. Dog synes jeg kanskje det blir litt "mye" hvis man får en masete ramme i tillegg... Dog synes jeg Tinto 1884 fungerer så som så i sollys dakontrastene blir for store,men det skal sies jeg ikke har testet veldig mye i dagslys ennå Jeg har faktisk planer og å ta en del bilder med iPhone og Hipstamatic fremover og jeg kommer også til å lage mitt eget Hipstamatic album som skal stå ved siden av albumet med de "ordentlige " bildene, hehe. Har ikke fått testet Oggleennå, men skal se pådet etter hvert Rett og slett gøy dette synes jeg Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg synes også det er gøy. Det er, som du sier, mer uhøytidelig. Tinto 1884 + BlackKeys SuperGrain Film "Disclaimer": Tok dette med Oggle. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Tinto 1884 - Black keys B/W Har lastet ned Oggl appen nå men har så langt ikek skjønt poenget med Oggl bortsett fra at man kan ta bildet først og legge til effekter i etterkant. Stemmer det? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Libatique 73 - Blanko Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Har lastet ned Oggl appen nå men har så langt ikek skjønt poenget med Oggl bortsett fra at man kan ta bildet først og legge til effekter i etterkant. Stemmer det? Det er også ment som en konkurent til Instagram. Du kan "følge" andre brukere å se bildene de poster. Og dele dine egne med folk som følger deg. Jane + BlackKeys SuperGrain Film Endret 18. februar 2014 av TheOats Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Ser du liker Black Keys SuperGrain ja Blir jo en "røff" fremtong av denne, helt klart Her er et bilde til fra meg: Yuri 61 - Blanko 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Hva er det du tok bilde av der? Kanskje vi er de eneste på diskusjon.no som liker Hipstamatic. =P Hornbecker + W40 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Hvor er dette bildet tatt? Bildet fra meg er tatt på jobben nede i papirutmatningen på skriveren, hehe. Her er mitt bidrag for i dag: G2 - Blanko Ser ut som om vi får denne tråden for oss selv ja, hehe. Endret 19. februar 2014 av Bjerknez Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det er tatt i Lyngdal. Wonder + Robusta Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 21. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2014 Siden du satser på utebilder, så får vel jeg gå for innebilder, hehe. Her er mitt bidrag for dagen: Matty ALN - Kodot XGrizzled Yuri 61 - Kodot XGrizzled - Cadet Blue Gel Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Jaja, siden denne tråden mildt sagt lider av dårlig oppmøte så prøver jeg febrilsk og holde den i live litt til ved å poste flere uhøytidelige men i mine øyne litt "tøffe" Hipstamatic bilder som stort sett bare er snapshots i hverdagen uten så alt for mye tanke på komposisjon etc. Her er et bidrag til fra meg, og jeg håper flere vil bidra med sine bidrag! PS! Beklager manglende informasjon om hvilket objektiv og filmrull jeg har brukt, men bildene ble desverre slettet ved et uhell fra Hipstamatic albumet og da mistet jeg denne informasjonen. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 28. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2014 Fantastisk dårlig oppmøte her, så jeg prøver igjen med et nytt bidrag: Nok et forsøk med kaffemaskinen på jobben som motiv: Lucifer VI - BlackKeys B+W Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 28. februar 2014 Del Skrevet 28. februar 2014 Tinto 1884 Lens + BlacKeys Extra Fine Film 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå